2022-01-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Som alla andra människor. Att lära sig från konsekvenser av sina handlingar.

Håller du inte med?
Nej jag har svårt att se barnets ansvar om de våldtagna eller mördade.

Om vi tar Englamordet, vilket ansvar bär 10 åriga Engla till det som skedde?
Citera
2022-01-25, 18:49
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tro mig, tjejer och kvinnor gör riskbedömningar hela tiden.

De flesta våldtäkter är inte överfallsvåldtäkter. De flesta våldtäktsmän är någon kvinnan känner. Hennes man/pojkvän/killkompis/brorsans kompis osv. Oavsett om det handlar om svenskar eller invandrare.

Och som du själv säger, killar/män är mer våldsutsatta än kvinnor. Alltså av typen överfall på stan. Så tydligen är tjejer/kvinnor bättre på riskbedömning än killar/män.

Vilken märklig slutsats. Män är mer våldsutsatta för att de flesta män inte begår våldshandlingar mot kvinnor. Medan det i dagens kultur är helt acceptabelt att slå en annan man på käften. Slår du en annan man har du varit i ett slagsmål, slår du en kvinna är du kvinnomisshandlare.

De som håller på med dylikt har ändå i de flesta fall någon form av spärr som stoppar dom från att slå kvinnor. Att slå män är "OK" eftersom andra män förväntas kunna försvara sig själva.

Som någon annan redan var inne på så är handlar det om en försvinnande minoritet av kvinnor som blivit våldtagna, samtidigt som jag skulle vilja påstå att en majoritet av alla män har hamnat i slagsmål, eller som minst blivit hotade med det, mot sin vilja.

Det är givetvis aldrig offrets fel att dom blivit utsatta, men samtidigt måste man ju också kunna inse att hur man beter sig själv kan öka/minska risken för att bli utsatt från första början. En normalfuntad man våldtar inte någon överhuvudtaget, oavsett vilka omständigheterna är. Att de flesta våldtäkter sker i hemmet säger nog en hel del om valet av partner. Jag vågar påstå att det är risken att bli våldtagen av en introvert snäll helyllekille är försvinnande liten mot att bli våldtagen av någon badboy med självhävdelsebehov. Kalla det att skylla på offret om du vill men risktagande handlar inte bara om var och när man rör sig på olika platser utan också vilken typ av människor man har samröre med.
Citera
2022-01-25, 18:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Barn/tonåringar präglas på föräldrar och vuxenvärlden. Flickor och tonårstjejer marineras i överexploateringen och översexualiseringen av kvinnokroppen. Vuxenvärlden står för denna marineringen, både kvinnor och män. Män kastar pengar och resor med mera efter unga, sexiga, snygga tjejer. Och tjejer och kvinnor blir bara mer och mer utseendefixerade. Porrbranschen (där unga tjejer tror de kan slå igenom), skönhetsindustrin, musikindustrin osv.

Det är ett massivt tryck från vuxenvärlden som flickor och unga tjejer utsätts för. Det börjar mycket tidigt i livet då de är omogna och då den egna identiteten så småningom ska formas.

Det växer fram motrörelser här och där. Kvinnor pratar med varandra, de pratar med sina döttrar. Döttrar pratar med varandra. Jag är tex med i en facebook-grupp för bara kvinnor. Tror där är över 100 000 medlemmar nu. Där pratas om allt sånt här och mycket mycket mer.

Kvinnor har också börjat prata med varandra om riskerna och biverkningarna med skönhetsoperationer. Till exempel Breast implant illness - pratas det om mer och mer.

Det är så här jag tror det måste gå till, från mun till mun, på gräsrotsnivå. Skönhetsindustrin är en mångmiljardindustri, den har råd att lägga pengar på influencers, reklam med mera med mera. Vilket "vanligt" folk inte har.

Vad tror du själv?

Det fetade har jag fetat. De senaste dagarna har det ju t.ex. blivit ett jäkla liv om en skola som anser att tjejerna inte ska ha för korta kjolar i skolan. Jag har själv provat måttstocken och tycker väl inte att det är uppseendeväckande att tycka att kortare kjolar/klänningar än så bör inte unga tjejer ha i skolan. Men vips så rycker kvinnor ut till strid för att påpeka att unga tjejer visst ska få ha på sig vadsomhelst i skolan. Någon rubrik i Aftonbladet löd ungefär att tonårstjejer ska få klä sig hur slampigt som helst. Det är oftast/nästan alltid kvinnor som rider ut i strid för att försvara flickors rätt att klä sig hur som helst o bete sig hur som helst. Vad kommer detta sig? Vad tycker du om den debatten?
Sedan kan vi ju titta på dessa influencers, hur de klär sig, sminkar sig, hur de opererar sig. Varför tillåts dessa vara förebilder för unga tjejer? Varför ser tjejer/kvinnor upp till dessa så mycket?
Läste senast idag om en som opererat brösten och fyllt läpparna och hur mycket bättre hennes liv blivit efter detta. Jag tycker det är synd att kvinnor bara ser sitt värde i hur de ser ut.
Har haft en kort karriär på gym. Slående vilken skillnad det är, åtminstone på det gymmet jag var, hur tjejer/kvinnor kommer i kroppstajta leggings och korta toppar. Varför?
Citera
2022-01-25, 18:57
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej jag har svårt att se barnets ansvar om de våldtagna eller mördade.

Om vi tar Englamordet, vilket ansvar bär 10 åriga Engla till det som skedde?

Min poäng är endast att alla människor som är förmögna att tänka bör reflektera över sina egna handlingars konsekvenser och lära sig från dessa. Det är allas ansvar att göra, göra man inte det tar man inte ansvar över sina handlingar och dess konsekvenser.

Oavsett vad man varit med om eller hur gammal man är.

Håller du inte med om det?
Citera
2022-01-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyPecker
De allra flesta sexualbrott sker i hemmet. Där inkluderas spisen.

Har inte läst hela tråden men har du någon källa på detta?

Edit: Är det detta du tänker på ?

Alltså i 80 procent av fallen så är gärningsman och offer bekanta med varandra men i nästan "bara" 33 procent av fallen så är det make, sambo, pojkvän. Hur får du det till de allra flesta?

Jag tror faktiskt det finns en tråd som tar upp detta redan på FB men jag tror inte att jag kommer att hitta den hur mycket man försöker. Där tas bland annat upp de olika definitionerna av "bekanta" såsom "yligt bekanta" och "nära bekanta".

Som sagt så är det länge sedan tråden var aktuell och jag deltog inte i den själv för det var före innan jag var reggad. Där framgick det att ni kunde räknas som ytligt bekanta om en kvinna hoppade in i en svarttaxi och sedan kort konverserade om pris med föraren och var han skulle köra dig varvid han kör ut kvinnan någonstans och våldtar henne så har hon blivit våldtagen av en ytligt bekant. Nu gör media fulingen att de slår ihop alla som bekanta. Förstår du hur detta ser ut.

https://www.mynewsdesk.com/se/bra_brottsforebyggande_radet/pressreleases/i-8-av-10-anmaelda-vaaldtaekter-aer-offer-och-foeroevare-bekanta-63050
Senast redigerad av temptedmania 2022-01-25 kl. 19:21.
Citera
2022-01-25, 19:13
Medlem
Citat:
Min poäng är endast att alla människor som är förmögna att tänka bör reflektera över sina egna handlingars konsekvenser och lära sig från dessa. Det är allas ansvar att göra, göra man inte det tar man inte ansvar över sina handlingar och dess konsekvenser.

Oavsett vad man varit med om eller hur gammal man är.

Håller du inte med om det?
Nej jag håller faktiskt inte med om det.

En vuxen individ har ett helt annat ansvar för sina handlingar än vad ett barn har.
En vuxen man har som exempel ett större ansvar att gå i mellan i en konflikt än vad ett barn har.

Vidare så betyder inte ens handlingar att man per automatik bär ansvar för eventuella konsekvenser dessa för med sig.

Om någon väljer att sno din bil för att du inte har hjullås på alla hjulen av din bil, betyder det då att du bär ansvar för att stölden skedde.
Eller ligger ansvaret helt på individen som valde att sno din bil?
Citera
2022-01-25, 19:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Om kvinnor slutade bete sig som luder så hade antalet sexbrott minskat. En enkel sanning, men ack så svår för sådana som dig att ta till dig då hela din skalle är fylld med lika delar manhat, bitterhet och marxistiska knasteorier.

Har du nåt ett exempel på en historisk tid eller ett land i nutid där kvinnor inte beter sig som ”luder” enligt din definition? Och om det finns en sån tid eller ett sånt land - har du några som helst belägg för att det begicks mindre ”sexbrott” då eller där?
Citera
2022-01-25, 19:16
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Kvinnor röstade inte på massinvandring av ensamkommande män nej.

Lika lite som män gjorde det.

Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om man tittar på senaste väljarbarometern från Novus som visar hur folket skulle ha röstat om det var val idag så ser det ut så här i åldersgruppen 18-29 år.

Män C+MP+S+V ungefär 29%
Kvinnor C+MP+S+V ungefär 64%

Talar ett tydligt språk anser jag.

Ja, att ge en majoritet av kvinnor politisk makt är ett ödesdigert beslut som bland annat resulterar i bristfällig ekonomisk politik och kriminalitets- och invandringsproblem på grund av låga födelsesiffror.

När vår levnadsstandard tillåter det, och när männen är tillräckligt eftergivna, börjar kvinnor knacka männen på axeln och be om rättigheter. I hopp om att bli mer lika männen i samhället ber de om sänkta krav, särskilda bidrag, genusteorier och kvotering. Dessa krav på en nästintill universell jämställdhet undergräver det moderna samhällets hållbarhet och utveckling. Detta är början på slutfasen av ett degenererat samhälle.

Kvinnor är mer benägna än män att rösta på vänsterpolitiska policyer eftersom kvinnor av biologiska skäl föredrar vänsterpolitikens kollektivistiska natur. Den moderna människan är ett resultat av många tusen års utveckling som är präglad av prövningar och eländigheter, och i motsats till vad jämställdhetspolitiken lär oss är denna "moderna människa", ur ett biologiskt perspektiv, inte så modern. Våra gamla instinkter och impulser lever kvar, och vi kan således inte förminska könsdimorfismen, det vill säga de könsmässiga skillnaderna hos män och kvinnor som ger upphov till beteendemässiga skillnader och olika, grundläggande preferenser.

Eftersom kvinnor alltid förlitat sig på män för att lösa de psykiskt och fysiskt krävande problemen i samhället har kvinnor alltid – på grund av att män på gruppnivå är psykiskt och fysiskt överlägsna kvinnor på fler områden – föredragit att bli omhändertagna av män i utbyte mot deras undergivenhet och sexualitet; det är denna biologiska verklighet som har varit det vinnande konceptet, och det borde således inte vara förvånande att kvinnor är mer kollektivistiska av sig eftersom kvinnor, på grund av deras biologiska natur, föredrar säkerhet framför frihet.

_________

Denna massinvandring kommer av att kvinnor tror sig förväntas studera och arbeta under deras mest fertila år, och istället skaffa barn och familj väljer kvinnor att rollspela som män så länge det är biologiskt möjligt. I takt med att feminismen och kvinnors ökade rättigheter har minskat västerländska etniciteters nativitet blev de västerländska länderna tvungna att importera arbetskraft från länder som inte riktigt led av samma vänsterpolitiska problem som länderna i Europa. Detta har dock inte fungerat som planerat, och vi har ju de problemen vi har. Att importera människor som har kulturer med totalitära inslag är förödande för ett land som Sverige. Vi inser det när det redan är försent.
Citera
2022-01-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Vilken märklig slutsats. Män är mer våldsutsatta för att de flesta män inte begår våldshandlingar mot kvinnor. Medan det i dagens kultur är helt acceptabelt att slå en annan man på käften. Slår du en annan man har du varit i ett slagsmål, slår du en kvinna är du kvinnomisshandlare.

De som håller på med dylikt har ändå i de flesta fall någon form av spärr som stoppar dom från att slå kvinnor. Att slå män är "OK" eftersom andra män förväntas kunna försvara sig själva.

Som någon annan redan var inne på så är handlar det om en försvinnande minoritet av kvinnor som blivit våldtagna, samtidigt som jag skulle vilja påstå att en majoritet av alla män har hamnat i slagsmål, eller som minst blivit hotade med det, mot sin vilja.

Det är givetvis aldrig offrets fel att dom blivit utsatta, men samtidigt måste man ju också kunna inse att hur man beter sig själv kan öka/minska risken för att bli utsatt från första början. En normalfuntad man våldtar inte någon överhuvudtaget, oavsett vilka omständigheterna är. Att de flesta våldtäkter sker i hemmet säger nog en hel del om valet av partner. Jag vågar påstå att det är risken att bli våldtagen av en introvert snäll helyllekille är försvinnande liten mot att bli våldtagen av någon badboy med självhävdelsebehov. Kalla det att skylla på offret om du vill men risktagande handlar inte bara om var och när man rör sig på olika platser utan också vilken typ av människor man har samröre med.
korkade och efterblivna beslut gör en dock inte medansvarig till sin egenvåldtäkt.

Väljer du som vit man att gå naken i en sydafrikansk förort så är du självfallet dum i huvudet.
Men du bär ju inte ansvaret för att du blir våldtagen och mördad.

Problemet är ju att man lägger över ansvar på offer för att frigöra sig från sitt egna ansvar.

Att en tjej klär sig lättklädd är ju inte en förmildrande skäl för att våldta någon.
Att slå ihjäl en man som man kommer på våldtar sin dotter är en förmildrande omständighet.
Självklart bär man ett ansvar men mannen som blir ihjälslagen bär ju själv ett ansvar med sina aktiva handlingar.
Citera
2022-01-25, 19:22
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Som alla andra människor. Att lära sig från konsekvenser av sina handlingar.

Håller du inte med?

Vänta nu... Fattar jag det rätt om du anser att ett barn i förskoleåldern, som blir våldtaget av en dagispedofil, bör förväntas att ha ett utvecklat konsekvenstänk och kunna upptäcka förövaren i tid?

Har du träffat små barn någon gång?
Citera
2022-01-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lär dig hur demokrati fungerar, tack.
Det är inte enkom kvinnor eller enkom "feminister" som röstar i Sverige.
Och det enda partiet som varit helt emot invandring stavas SD, och det partiet var ex. före sista större invandringen 2015 inte större än ca 13%.¨(valet 2014)
Det betyder att 86% av svenskar som röstade 2014 röstade på ett parti som var FÖR svensk asylpoliitk.

Eller tror du verkligen seriöst att där inte ingår några män alls i dessa 86%???

Dumhuvud.

Klart männen är skyldiga också som röstar hit eländet, så alla som röstat hit dem och blir utsatta får skylla sig själva, men du verkar fortfarande inte förstå kopplingen mellan eget tänkande och gärningen.
Citera
2022-01-25, 19:31
Medlem
Citat:
Jag är säker på att ansvarsfulla föräldrar engagerar sig i vad deras barn gör och beter sig på nätet. Många föräldrar informerar säkerligen sina barn att inte skicka bilder till kreti och pleti och vad som isåfall kan hända med dessa bilder. De informerar säkerligen sina barn om att det är ett brott att sprida bilder vidare.

Men det är ansvarsfulla engagerade föräldrar det.

I slutändan är det ett brott att sprida vidare bilder och det är det man har att rätta sig efter oavsett.

Jo, man kan hoppas det men tyvärr får inte alla barn privilegiet att ha bra föräldrar.

Jag hade en tjej som skickade rätt sexuellt provokativa bilder till mig på Facebook, frågade henne om hon inte var oroad att bilderna skulle läcka (och då skickade hon till många andra). Kan tilläggas att vi knappt kände varandra. Kan nästan garantera att bilderna finns på internet. Poängen är att även om vi måste rätta oss efter lagen så har man eget ansvar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in