2022-01-25, 12:13
Moderator
tobess avatar
Tror nog att det till stor del handlar om en större vana av konsekvenstänk hos män. Dom flesta män (iaf de med någon form av självbevarelsedrift) är redan vana med att göra riskbedömningar.

T.ex. så skulle jag inte röra mig ensam i någon skum förort nattetid eftersom jag inte har något behov av att bli rånad eller misshandlad. Om det står något dyngfullt rövhål i krogkön går jag inte och muckar gräl för jag har inget intresse av att börja slåss o.s.v.

Faktum är ju att män har en betydligt högre risk för att bli utsatta för våldsbrott och därmed också är vana med att analysera sin omgivning och ta beslut för att minimera risker.

Då blir det samtidigt lite svårt att få det att gå ihop att någon anser att dom ska kunna göra precis vad dom vill, när dom vill och hur dom vill.

I den bästa av världar borde det givetvis vara så, men tyvärr fungerar det ju inte så i verkligheten.
Citera
2022-01-25, 12:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det handlar om att acceptera världen för vad den är. De energier man sänder ut får man tillbaka. Hatar man på män rent allmänt som stor del av svenska kvinnor gör så är inte konstigt om universum skickar ett wake upp call i form av våldtäkt. Universum är expert på sånt här.

Det finns nu många våldtäcksmän i samhället att då riskera att gå ut mitt i natten halvt naken. Det är som att be om en våldtäkt. Och universum kommer intr neka din ignorans utan se det som en möjlighet att få dig vakna och äga dina intentioner.

Enda sättet att hjälpa kvinnor är att väcka deras sinnen.

En stor del av svenska kvinnor hatar inte män. En stor del av svenska kvinnor lever med män och en stor del av svenska kvinnor har till och med skaffat barn med män.

Det mesta sexuella våldet sker mellan närstående.

Vi får nog istället hoppas att kosmos väcker ditt slöa sinne med en blixt från klar himmel en dag.
Citera
2022-01-25, 12:16
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jamen du vad bra då. Hälften av allt relationsvåld står kvinnor för.

Men visst kvinnor och män som dejtar "bad boys" och "bad chicks" får skylla sig själva.

Nästa gång jag träffar en man som gnäller om hur frugan terroriserar honom ska jag hånskratta rakt upp i ansiktet och berätta för att han får skylla sig själv.

Eller?

Du verkar inte fatta vad man menar när man säger att folk ska ta eget ansvar. Det är inte för att trycka ned någon utan tvärt om. Lyfta upp någon så att människan blir stark och mästare över sina egna öden i allt större grad.

Att ta ansvar över sina handlingar och konsekvenser är väldigt befriande och stärker människor i det dom vill uppnå.

Att ta ansvar över sina handlingar och konsekvenser på ett hälsosamt sätt utan skam gör inget negativt med en. Men du tror det. Varför?

Förmodligen för du kopplar ansvarstagande med skam. Varför gör du det? Ansvarstagande ska inte kopplas ihop med skam utan ett stärkande av ens liv genom lärdomar av snedsteg.
Citera
2022-01-25, 12:18
Medlem
styckets avatar
Citat:
En stor del av svenska kvinnor hatar inte män. En stor del av svenska kvinnor lever med män och en stor del av svenska kvinnor har till och med skaffat barn med män.

Det mesta sexuella våldet sker mellan närstående.

Vi får nog istället hoppas att kosmos väcker ditt slöa sinne med en blixt från klar himmel en dag.

Fast det säger inte emot mitt påstående. Har du bevis på att de flesta som inte våldtas i hemmet valt att dejta så kallade badboys eller gissar du bara?

Sen har jag själv sett många kvinnor som har barn och man uttrycka att dom hatar män. Så vet inte riktigt vilken värld du lever i.
Citera
2022-01-25, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja, du har ett eget ansvar för att gå omkring och flascha med din jävla klocka.
Det är förbannat skryt och det retar folk.

Men på riktigt, jämför du en våldtäkt med en stöld av en klocka?
Och du, ditt otroligt korkade klappmongo.

Är män djur, är kvinnor det också.
Vi tillhör nämligen samma apsläkt och är bara två olika kön av samma art.

Män är bättre på att kontrollera sig än kvinnor.
Hoppar en lättklädd kvinna in i en bil med fyra babbar och låter sig bjudas på "fest" har hon brustit i sitt eget ansvar och får skylla sig själv om hon är "öm i rumpan".

VI "andra" män, som inte håller på så, har inget ansvar för vem eller vilka "ni" väljer att gå hem med.
Är det ett sånt samhälle du vill ha, finns det massor av såna kulturer i MENA och Asien.
Du kan börja med att dra en sopsäck över huvudet med titthål.

Vi tar vårt ansvar och våldtar inte kvinnor och tacken från idioter som du, är att du kallar oss djur.

Det gör dig till djuret och du ska stötas bort från alla sociala sammanhang tills du kan bete dig som en vuxen i rummet.
Vi tar inte på oss en kollektiv skuld, för att en självrättfärdigad autist i ren illvilja påstår skit som du gör här.

Vilket incel-resonemang, förvånas inte över att våldtäkt är det närmaste du kommer en kvinna.
Citera
2022-01-25, 12:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Dem?
Mammor, håriga, eller pojkar?
Hundar utan uppgift är onödiga hundar.
Vakt, spårning, led eller jakt. Annars kan man göra gryta på dem.

Du frågade vad man ska göra med kvinnor som känner mer modersinstinkt för hundvalpar än för pojkar.

Jag frågade då - "vad har du med dem att göra?"

Kommer du ihåg? Eller försvann det i haschdimmorna?
Citera
2022-01-25, 12:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du verkar inte fatta vad man menar när man säger att folk ska ta eget ansvar. Det är inte för att trycka ned någon utan tvärt om. Lyfta upp någon så att människan blir stark och mästare över sina egna öden i allt större grad.

Att ta ansvar över sina handlingar och konsekvenser är väldigt befriande och stärker människor i det dom vill uppnå.

Att ta ansvar över sina handlingar och konsekvenser på ett hälsosamt sätt utan skam gör inget negativt med en. Men du tror det. Varför?

Förmodligen för du kopplar ansvarstagande med skam. Varför gör du det? Ansvarstagande ska inte kopplas ihop med skam utan ett stärkande av ens liv genom lärdomar av snedsteg.

Snälla du, jag tar mitt ansvar i allt, tro mig.

Tror du alla människor är uppfostrade och fungerar som dej och mej?

Vi behöver fortfarande straffa förövarna eller hur?

Att börja kategorisera brottsoffer är, återigen, en vansklig väg att vandra. Det är inte ett samhälle som varken du eller jag vill leva i.
Citera
2022-01-25, 12:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Fast det säger inte emot mitt påstående. Har du bevis på att de flesta som inte våldtas i hemmet valt att dejta så kallade badboys eller gissar du bara?

Vad är ens en "bad boy" enligt dig? Har du någon uppfattning om detta? Är en man antingen en "bad boy" enligt din definition eller en "snäll kille". Kan en "snäll kille" enligt dig, aldrig tappa kontrollen?

Citat:
Sen har jag själv sett många kvinnor som har barn och man uttrycka att dom hatar män. Så vet inte riktigt vilken värld du lever i.

Och jag har hört många män som har barn med kvinnor uttrycka kvinnohat. Förtjänar de att utsättas för brott för det? Bli mördade, våldtagna, rånade, misshandlade? Nej.
Citera
2022-01-25, 12:32
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ja, det är nog bland det viktigaste man kan lära sina barn - "Lita inte på någon"

Verkar ochså vara en generationsfråga. Jag var tonåring på -70 -talet och vi fick snabbt
lära oss att vara " street smarta" Detta var i stockholm.

Vart man befann sig, hur man såg ut, vilka signaler man skickade ut.
Detta lärdes ut av föräldrar, på skolan, på ungdomsgården m.m. vilka områden som man
skulle undvika var dagsfärsk information. Detta gällde både tjejer och killar.
Skulle vi från förorten åka in till stan på helgkvällar och gå på någon av dom populära discona som
Domino vid Hornstull, så var vi minst 10 personen. Killarna i gänget såg till att inte tjejerna råkade
illa ut eller blev för fulla. Det var en oskyldigare tid men ändå var "tänket" mycket bättre.
Man värderade chansen av att åka på stryk och valde kvällsaktivitet efter det.
Citera
2022-01-25, 12:33
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Pojkar är tydligen fortsatt kvar i samma skuld och skam-tänk där tjejer ska bära ansvaret för killars val av agerande.

Varför har vi inte kommit längre?

"ECPATS nya rapport ”Tjejer måste sluta skicka bilder” bygger på fritextsvar från undersökningen “Nude på nätet” (2021) där närmare 13 000 barn mellan 10 och 17 år berättat om sina erfarenheter av brottsutsatthet och vilka strategier de har för att skydda sig. I den nya kvalitativa rapporten har Peter Andersson, fil.dr. i socialt arbete och leg psykoteraput, analyserat pojkars fritextsvar för att förstå hur de resonerar kring nudes, intimitet, sexualbrott och åldersskillnader."

https://via.tt.se/pressmeddelande/ny-rapport-pojkar-lagger-ansvar-pa-flickor-nar-nakenbilder-spridits-pa-natet?publisherId=3033395&releaseId=3314826
Är du förvånad när du ser alla "män" här på Flashback som ägnar all tid till att klandra kvinnor för deras sätt att leva?
Citera
2022-01-25, 12:35
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUAWAY
Inte bara om de slutade att bete sig som luder utan dessutom upphörde att vara fnask.
Självklart är det i nästan alla fall kvinnors eget ansvar när de blir våldtagna. Det kommer inte att erkännas än på ett tag.
På samma sätt som det är ditt fel när du blir nedslagen på stan och rånad på din plånbok. Hur kunde locka gärningsmännen genom att gå där och dessutom ha värdesaker med dig? Du borde skämmas.
Citera
2022-01-25, 12:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Tror nog att det till stor del handlar om en större vana av konsekvenstänk hos män. Dom flesta män (iaf de med någon form av självbevarelsedrift) är redan vana med att göra riskbedömningar.

T.ex. så skulle jag inte röra mig ensam i någon skum förort nattetid eftersom jag inte har något behov av att bli rånad eller misshandlad. Om det står något dyngfullt rövhål i krogkön går jag inte och muckar gräl för jag har inget intresse av att börja slåss o.s.v.

Faktum är ju att män har en betydligt högre risk för att bli utsatta för våldsbrott och därmed också är vana med att analysera sin omgivning och ta beslut för att minimera risker.

Då blir det samtidigt lite svårt att få det att gå ihop att någon anser att dom ska kunna göra precis vad dom vill, när dom vill och hur dom vill.

I den bästa av världar borde det givetvis vara så, men tyvärr fungerar det ju inte så i verkligheten.

Tro mig, tjejer och kvinnor gör riskbedömningar hela tiden.

De flesta våldtäkter är inte överfallsvåldtäkter. De flesta våldtäktsmän är någon kvinnan känner. Hennes man/pojkvän/killkompis/brorsans kompis osv. Oavsett om det handlar om svenskar eller invandrare.

Och som du själv säger, killar/män är mer våldsutsatta än kvinnor. Alltså av typen överfall på stan. Så tydligen är tjejer/kvinnor bättre på riskbedömning än killar/män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in