2022-01-25, 09:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Varför ens ha vaccinpass? Vilket syfte tjänar dom?

De fick väl ett antal extra att vaccinera sig.
Citera
2022-01-25, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Din tomte, poängen var att man omöjligt kan utrota förkylningar. Du saknar uppenbarligen helt kunskap om virologi. Du får flytta till Månen om du vill slippa förkylningar och coronavirus 🙄

Han/Hon vill väl förmodligen godhetsknarka och lever i en annan planet. Om det inte går riktigt att skydda sig för omikron och alla kommer åka på det, varför har folk panik som personen du svarade på att gå all in?
Citera
2022-01-25, 09:42
Medlem
Madagascars avatar
I China minskar antalet rapporterade: Idag rapporterar de 45 nya fall. Förra tisdagen rapporterade den 171 nya fall.

/Worldometers

Mmm... Jag vet inte vad Pravda heter på kinesiska. Det ska bli intressant att se hur Pravdan förändras med OS och Omicron. De kanske får negativa fall då.
Citera
2022-01-25, 09:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Precis som alla andra coronavirus som ingår i förkylningsgruppen. Vad skulle vara skillnaden menar du din hypokondriska tome. Menar du att vi ska utrota förkylningar? 😂

Covid19 är ingen förkylning.
Citera
2022-01-25, 09:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men varför vägrar du fatta att mutationerna är harmlösa? Alltså du vill att alla ska dö så fort som möjligt eller vad är det för fel i ditt huvud?

De är inte så harmlösa som du vill göra gällande. Varför tror du vi har restriktioner?
Citera
2022-01-25, 09:50
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De är inte så harmlösa som du vill göra gällande. Varför tror du vi har restriktioner?
Masshysteri och lobbyverksamhet, absolut enda anledningen.
Hade inte resten av världen gjort så hade inte vi heller gjort det.
Citera
2022-01-25, 09:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04

Man behöver nog inte gå runt och vara så rädd för just coronadöden Hur ser din framtidsplan ut, vilken är din drömdödsorsak?

Jag är inte rädd att dö i covid, jag är rädd för att få kroniska bieffekter av virusinfektioner för jag har släktingar som fått sina liv förstörda av det. Virusinfektioner kan leda till autoimmuna sjukdomar och neurologiska syndrom. Har du sett någon med demens någon gång? Tycker du det verkar kul?
Citera
2022-01-25, 10:01
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag är inte rädd att dö i covid, jag är rädd för att få kroniska bieffekter av virusinfektioner för jag har släktingar som fått sina liv förstörda av det. Virusinfektioner kan leda till autoimmuna sjukdomar och neurologiska syndrom. Har du sett någon med demens någon gång? Tycker du det verkar kul?
Farsans demens slog ner som en bomb efter vaccineringen ... inte roligt

Edit : Och hjärtstopp efter 3e sprutan som han överlevde som tur var.
Senast redigerad av Onlyplaydanuts 2022-01-25 kl. 10:03.
Citera
2022-01-25, 10:04
Bannlyst
Citat:

Det är en väldigt bra fråga faktiskt. Med den massiva smittspridningen som vi har är IVA ändå inte i närheten av de förra varianternas vågor.

Aftonbladet i dag. 169.000 färre operationer jämfört med tidigare under 2021.
Fråga från läsare om vad det egentligen innebär.
Svar från Nivette: Operationerna var färre redan INNAN pandemin, de hade då minskat med 133.000 operationer.

Resten, dvs 36.000 operationer är det rätta antalet för att beskriva hur operationerna påverkades under pandemiåret 2021.

Vi vet inte heller hur många av dessa operationer som påverkades av pandemin.
Citera
2022-01-25, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Masshysteri och lobbyverksamhet, absolut enda anledningen.
Hade inte resten av världen gjort så hade inte vi heller gjort det.

Problemet är dessutom att de som nu hamnat i ledande ställning i Sverige är av ett annat virke än Löfvén och Tegnell. Damerna är karriärister och måste alltså hela tiden förhålla sig till vad omvärlden tycker och tänker och följa samma linje som den, oavsett hur dumt det än är.
Citera
2022-01-25, 10:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej, data visar att omikron har ett mildare sjukdomsförlopp, frågor på det?

Beror det på att viruset är mildare, eller att så många är vaccinerade? Verkar finnas lite olika bud kring det.
Citera
2022-01-25, 10:22
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Beror det på att viruset är mildare, eller att så många är vaccinerade? Verkar finnas lite olika bud kring det.
Är du seriös ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in