2022-01-24, 20:46
Medlem
Kebbabturkens avatar
Dom som är emot crypto är de som är avis på dom som blivit snuskigt rika på det, är boomers och hänger inte med i utveckligen eller så har de förlorat en hel del och sålt med groteska förluster sen slutat investera i det
2022-01-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Kapitulation. Köpsignal!

Hur mycket köpte du?
Tror snarare det är ett suckers rally.
2022-01-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Dom som är emot crypto är de som är avis på dom som blivit snuskigt rika på det, är boomers och hänger inte med i utveckligen eller så har de förlorat en hel del och sålt med groteska förluster sen slutat investera i det

Jag hatar charlataner och predators som hänger på internet och försöker suga in desperata människor i get rich quick schemes.
2022-01-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
To be fair..Vem fan hänger med kryptos utveckling??
2022-01-25, 00:24
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Exakt. Även utan hyperinlation, fiat pengar i sig själv är ganska lik bedrägeri: Central banken kan låna oändligt pengar från luften (kanske Gud) och sedan låna vidare till staten.

Även det är bara 1 kronor, det är pengar från ingenting, liksom förfalska eller stjäla pengar. Men de flesta andra i samhälle måste jobba för att få pengar, det är orättvist utbyte. Det var inte så när man använder guld, där man måste jobba för att minera guld, det är rättvist pengar

Centralbankspengar är löften. Du kan också göra löften direkt ur tomma luften. Är det fel att du kan det? Är löften från dig alltid värdelösa egentligen? Om du svarar nej och nej, varför tycker du det är konstigt att centralbanken också kan göra löften ur tomma luften som inte är värdelösa?
2022-01-25, 03:49
Medlem
Om hus pris kraschar: "Åtminstone kan jag bor i den".

Om bitcoins pris kraschar: "Åtminstone kan jag överföra pengar till vem som helst i världen med den".
2022-01-25, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Centralbankspengar är löften. Du kan också göra löften direkt ur tomma luften. Är det fel att du kan det? Är löften från dig alltid värdelösa egentligen? Om du svarar nej och nej, varför tycker du det är konstigt att centralbanken också kan göra löften ur tomma luften som inte är värdelösa?

Om du har en uns guld, utfärda du 1800 USD, som är 100% backad av din guld. Då kan du köpa en uns till guld med dessa USD, och utfärda 1800 USD till för att köpa en uns till guld ... I princip kan du köpa upp alla guld i hela världen med nästan ingenting, är det inte en bedrägeri?

Innan kan vem som helst göra det, så det är många bankkörning, när de faktiskt har inte så mycket pengar på hand. Så efter 1913 är det bara central bank har behörigheten, men det ändra inte essens
2022-01-25, 07:51
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Om du har en uns guld, utfärda du 1800 USD, som är 100% backad av din guld. Då kan du köpa en uns till guld med dessa USD, och utfärda 1800 USD till för att köpa en uns till guld ... I princip kan du köpa upp alla guld i hela världen med nästan ingenting, är det inte en bedrägeri?

Innan kan vem som helst göra det, så det är många bankkörning, när de faktiskt har inte så mycket pengar på hand. Så efter 1913 är det bara central bank har behörigheten, men det ändra inte essens

Centralbanken säljer sina löften till marknadspris och de kan köpa vad de vill för det, tex guld. Ditt svar bemöter inte det jag skrev.
2022-01-25, 08:24
Medlem
Citat:
Centralbanken säljer sina löften till marknadspris och de kan köpa vad de vill för det, tex guld. Ditt svar bemöter inte det jag skrev.

Den här löften backas upp av ingenting, inte guld heller efter 1973. De är kanske backas upp av allas rädsla för stora makten, men mer sannolikt bara av konsensus, där alla har redan blivit van vid de i vardagsliv

Så på samman pricip, konsensus kan öka bitcoins värde mot fiat konstant, den är baserade på matematiken
2022-01-25, 08:56
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Den här löften backas upp av ingenting, inte guld heller efter 1973. De är kanske backas upp av allas rädsla för stora makten, men mer sannolikt bara av konsensus, där alla har redan blivit van vid de i vardagsliv

Så på samman pricip, konsensus kan öka bitcoins värde mot fiat konstant, den är baserade på matematiken

Vad menar du backas upp av ingenting? Centralbanker har tillgångar för miljarder och är redo att använda dom för att köpa tillbaka valuta om det behövs.
2022-01-25, 09:03
Medlem
Citat:
Centralbanker har tillgångar för miljarder och är redo att använda dom för att köpa tillbaka valuta om det behövs.
Vad är det för pervers störning du lider av som gör att du sitter och hejar på folk som stulit miljarder av dig?
2022-01-25, 09:09
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Vad är det för pervers störning du lider av som gör att du sitter och hejar på folk som stulit miljarder av dig?

Har jag någonstans uttryckt ett stöd för centralbanker? Det vore konstigt eftersom jag är tycker systemet verkar riskabelt. Däremot så bemöter jag gärna missuppfattningar mot centralbanker. Det finns gott om befogad kritik istället för kritik som bygger på okunskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in