2022-01-24, 23:59
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Då är det ganska fel att säga att OMXS30 som handlas i morgon klockan 09:00 gått upp 2% så här mitt i natten.

Jag länkade OMXS30 terminen. Det borde vara uppenbart vad jag menade. Jag har ingen aning om vad den öppnar på. Kanske blir det ingen öppning för Putin nukar Stockholm i natt.
Citera
2022-01-25, 00:00
Medlem
constants avatar
Antar att den här notisen kan vara relevant:
Citat:
Galen dag på Wall Street
Det var nedåt som gällde när börserna på Wall Street inledde veckans handel och de ledande indexen var under handelsdagen ned flera procent.

Men starka investerare gick in och plockade godbitar bland de låga kurserna vilket gjorde att indexen tog sig upp på fast mark i en rasande uppgång mot slutet av handelsdagen.
Hade gärna sett vilka de "starka investerarna" var.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...reet.mSmrjB0Fc
Citera
2022-01-25, 00:01
Medlem
tartars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag hade rätt under Corona-kraschen, bara att kolla i dom gamla trådarna. Jag gick all in med mina sparpengar på absoluta botten (+- en vecka). Samtidigt förutspådde forumets domedagsprofeter och foliehattar hur börsen skulle krascha till 1930-talets nivåer. Fucking lol.

Kollade i trådarna och du gick inte "all in" i dippen utan fortsatte månadsspara som inget hade hänt Förvisso paniksålde du inte vad jag förstått

/faktakollaren
Citera
2022-01-25, 00:02
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Jag har aldrig förstått varför dannebaggen som alltid sprider positiv information om Sverige i ekonomiforat alltid är negativ till börsen. Börsen som sägs vara ett derivat på det underliggande samhället...

Han trollar. Hans avsikt är att maxa ilskan hos medelflashbackaren. Hur retar man upp folk på ekonomi och värdepappersforumet. Jo man baissar börsen.
Citera
2022-01-25, 00:02
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Jag länkade OMXS30 terminen. Det borde vara uppenbart vad jag menade. Jag har ingen aning om vad den öppnar på. Kanske blir det ingen öppning för Putin nukar Stockholm i natt.
Det fungerar nog bara för de som har konto där.

Ta för vana att berätta lite mer ordentligt vad du länkar till, då blir alla glada.
Citera
2022-01-25, 00:07
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det fungerar nog bara för de som har konto där.

Ta för vana att berätta lite mer ordentligt vad du länkar till, då blir alla glada.

Man måste scrolla ned. Jag har inget konto där och jag ser handeln.
Citera
2022-01-25, 00:09
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Jag har aldrig förstått varför dannebaggen som alltid sprider positiv information om Sverige i ekonomiforat alltid är negativ till börsen. Börsen som sägs vara ett derivat på det underliggande samhället...

Av någon anledning brukar mainstream-media ha samma björnliknande attityd till börsen så länge jag kan minnas. Varför kan jag bara spekulera i.

Oavsett fina kontraindikatorer historiskt. När SVTs Lagerström började skriva om att den här gången är det allvar eftersom Ryssen kommer, då köpte jag.

Han har helt rätt. Det finns förvisso några bolag som är väldigt undervärderade, men börsen som helhet är kraftigt övervärderad. Och med inflationsspöke, räntehöjningar och fastighetskrasch runt hörnet, ett kina på dekis, ett splittrat USA och krigsmuller på det… Du borde lyssna på Dannbaggen.
Citera
2022-01-25, 00:09
Medlem
backwardations avatar
Citat:
Han trollar. Hans avsikt är att maxa ilskan hos medelflashbackaren. Hur retar man upp folk på ekonomi och värdepappersforumet. Jo man baissar börsen.

Man gör gemensam manöver mot kapitalisterna så att folket ska minnas alla börskrascher och fortsätta leva i ekonomisk träldom. Enklare att styra.

Nu kanske vi får lite fina blåa siffror imorgon om inte något klantar till det.
Citera
2022-01-25, 00:11
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartar
Kollade i trådarna och du gick inte "all in" i dippen utan fortsatte månadsspara som inget hade hänt Förvisso paniksålde du inte vad jag förstått

/faktakollaren

Grymt snubben. Du gjorde det hen inte räknade med, att någon orkade bemöda sig att syna bluffen..
Fem av fem stjärnor!
Citera
2022-01-25, 00:11
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

Jag tror inte alls att han trollar. Tror tvärtom att han är sund och intelligent. Till skillnad från de flesta på forumet.
Citera
2022-01-25, 00:19
Medlem
backwardations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Han har helt rätt. Det finns förvisso några bolag som är väldigt undervärderade, men börsen som helhet är kraftigt övervärderad. Och med inflationsspöke, räntehöjningar och fastighetskrasch runt hörnet, ett kina på dekis, ett splittrat USA och krigsmuller på det… Du borde lyssna på Dannbaggen.

Marknaden räknar redan med att FED kommer höja räntan och har flera sådana inprisade. Kina kommer inte låta sin fastighetsmarknad krascha och har nyligen kommit med penningpolitiska lättnader. USA kommer alltid verka för deras makt och där är den ekonomiska biten en av nyckelfaktorerna.

Annars kan man alltid köpa statspapper till fina -5 % negativ realränta om man nu inte vill att pengarna ska inflateras bort på ett bankkonto.
Citera
2022-01-25, 00:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Man måste scrolla ned. Jag har inget konto där och jag ser handeln.
Är verkligen tacksam för att du vill visa mig och andra terminsaffärer på en gratis plattform, men sidan du länkar till är för mig en enda röra med saker jag ska klicka på och grejor de vill sälja.

Tänker mig att du får försöka förklara exakt hur du får fram dina siffror. Jag kan inte finna några. Förklara som att jag vore ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in