2022-01-24, 20:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej, inget kommer hända...

Pust så skönt, då kan vi slappna av alltså.
Citera
2022-01-24, 20:22
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Kommer att hjälpa mina bröder med samma färger på flaggan. Är snart 50+ men någon nytta kan jag allt göra. Farfar slogs mot skräpet under vinterkrigen jag vill inte vara sämre..

Skall du strida mot ballistiska robotar?? Det din farfar höll på med känns lite gammalmodigt men visst kan man kämpa.
Citera
2022-01-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om Ryssland sagt till USA att de kommer anfalla skulle väl någon läcka den uppgiften? För Ryssland har alltid sagt motsatsen, delar av USAs stat och Ukraina själva har tvivlat på anfall. Men du tror att Ryssland i hemlighet påstår att de ska attackera?

Vad skulle det annars vara?
Nu tror jag inte dom kommer göra det men varför skulle USA kalla hem oviktig personal och varna sina medborgare?
Citera
2022-01-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Pust så skönt, då kan vi slappna av alltså.

Ja.. det är västerländsk media propaganda.
Om nu inte Nato hej vilt börjar skjuta och bomba vill säga så kommer inget att hända. Det enda Ryssland vill är att USA inte ska leka världspolis och överta säkerhetsläget i Europa. Det är ungefär som Ryssland skulle styra över USA:s grannländer och skicka dit sina missiler för att kontrollera.
Citera
2022-01-24, 20:31
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Låt pojkarna busa av sig! Skulle vi gå in i allians skulle vi ändå bli den där tjocka svaga jäveln i gruppen som mobbaren skulle utnyttja för att komma åt dom andra 😎
Typ.
Är rädd för att Sverige i nån slags hybris vill verka vara bäst i klassen och blir den som får ta smällarna medan de andra agerar lite nyktrare.
Citera
2022-01-24, 20:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja.. det är västerländsk media propaganda.
Om nu inte Nato hej vilt börjar skjuta och bomba vill säga så kommer inget att hända. Det enda Ryssland vill är att USA inte ska leka världspolis och överta säkerhetsläget i Europa. Det är ungefär som Ryssland skulle styra över USA:s grannländer och skicka dit sina missiler för att kontrollera.

Du tror inte Ryssland vill gå in i Ukraina då?
Citera
2022-01-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vad skulle det annars vara?
Nu tror jag inte dom kommer göra det men varför skulle USA kalla hem oviktig personal och varna sina medborgare?
De har ju underrättelsetjänst
Men det är ju uppenbart för alla att Ryssland är på väg att anfalla. Det finns inget annat skäl till den stora truppuppladdningen..
Citera
2022-01-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Beror på hur kapabel ryssen är, kan den kringskära merparten av Ukrainska försvaret i en blixtoffensiv och ta Dneprs östra strand så blir fortsatt försvar öster om floden ganska hopplöst. Luftherravälde lär den ju få i området, svårt att gå till motanfall för ukrainarna.
Och mer än så har jag svårt tro ryssen hugger efter.

Viss skillnad på Afghanistan och Ukraina, den senare har lång rysk historia. Mer acceptans än bland mujaheddin skulle jag tro.
Men väldigt tveksamt att ryssen faktiskt går till anfall.

Jag tror inte Ryssland kommer anfalla men USA beteende är väldigt skumt. Deras beteende betyder att något är i görningen.
Om Ryssland går på attack så har dom en otrolig fördel genom att dom är först. I Ukraina kan dom också smälta in som vem som helst. Det är svårare än ex Afghanistan.
Citera
2022-01-24, 20:37
Medlem
rotesaus avatar
USA är alltid tidigt ute att ta hem diplomater om det börjar osa, det betyder i verkligheten inte så mycket.
I egenskap av stornation med högt mått av inflytande har dom en låg tröskel för säkerhetslägens varande. USA´s diplomater är jämt och ständigt utsatta och därtill är inte riktigt rankade/respekterade om man jämför med flertalet andra nationer.
Jänkarna har väl dessutom noterat att hela världens media (inkl flashback) gärna rapporterar att dom minsann drar sig iväg. All pr är bra pr i de rättfärdigas land.

Det borde mer uppmärksammas att engelsmännen ger sig av. Dom brukar ligga i andra änden av skalan, och uppenbarar sig närmast oantastliga i diplomatvärlden då dom aldrig svänger sig med hög svansföring.
Högst anmärkningsvärt att engelsmännen packar ihop. Där, är mest indikationen på att något snart kommer hända.
Citera
2022-01-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du tror inte Ryssland vill gå in i Ukraina då?

Nej.. det kommer inte att hända.
Citera
2022-01-24, 20:40
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Om Mexico bildade en allians med Ryssland och lät ryssarna militarisera Mexico. Inte fan hade USA och övriga västländer sagt: "Klart Mexico ska få göra som dom vill. Inga problem alls."

Putin må vara en hänsynslös diktator. Men det är klart som fan att de reagerar när Ukraina vill gå med i Nato.

Vad i helvete ska Ukraina släppas in för? Blir bara problem.
Ukraina kan inte släppas in. Man får inte ha problem liknande dessa med sina grannar.
Citera
2022-01-24, 20:45
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Kommer att hjälpa mina bröder med samma färger på flaggan. Är snart 50+ men någon nytta kan jag allt göra. Farfar slogs mot skräpet under vinterkrigen jag vill inte vara sämre..
Baserad. Ryssland kommer alltid vara vår fiende mot vår fria livsstil oavsett vad incels och foliehattar på Flashback tror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in