Citat:
Ursprungligen postat av
TheJacket
Jag klarade mig bra i somras med två oscillerande pelarfläktar, en stor golvmodell och en mindre bordsmodell samt stängt fönster
räcker inte på långa vägar
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Bright
Se till att stoppa solens värme från att ta sig in i lägenheten. Sätt upp markiser, persienner och gardiner.
Omöjligt, till och med väggarna på norrsidan huset kan ligga över 30 grader på sommaren, tar typ 2 dagar innan temperaturen börjar sjunka när det går från 30 grader o sol till 15 grader o regn.
Citat:
På natten vädrar du lägenheten och får in kall luft. På dagen håller du kylan inne genom att ha fönstren stängda.
vädring funkar bara om det blåser storm medans det allt som oftast inte blåser särskilt mycket under natten efter varma sommardagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
tastas
öpnna upp efter att yttertemp gått ner, ställ upp en fläkt i fönster/balkongdörr och dra in svalare luft utifrån.
funkar inte, i somras gjorde jag just detta och det gjorde inte ett skit i stort sett.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
Köp ett stort sådant där liggandes kylskåp eller frys och gör om den till ett mysigt krypin.
Tanken har slagit mig många gånger, såna är ju vattentäta så i med vatten så har man en sval pöl o ligga i