Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Har ingen aning om vilken variant det är, men den enda jag oroar mig för vid eventuellt insjuknande är min stackars svärfar, för det skulle kunna gå illa. Han är visserligen vaccinerad, om det nu hjälper...
Det skall hur som helst bli intressant att höra hur symptomen skiljer sig åt mellan morsan och hennes gubbe.
De var båda ovaccinerade sist de hade covid-19 och hade den gången ganska liknande symptom. Om vaccinen gör vad de skall så bör han ju rimligtvis inte bli lika sjuk som hon den här gången, eftersom han numera är vaccinerad.
Vet inte om du får nytta av detta.
Gick igenom ett föredrag om D-vitamin. Vid sjukdom typ Covid-19 sjunker D-vitamin nivåerna rejält.
Föredragaren (läkare) jämförde D-vitamin med bensin i tanken på en bil, vanligtvis åker du framåt i plant läge med liten bensinförbrukning, när du sen ska köra uppför en bergskedja börjar bilen dra soppa rejält, här blir då infektionen den bergskedja som drar D-vitaminet.
Har du full tank = samma med D-vitamin, fixar du infektionen, har du halv tank fixar du inte bergskedjan utan stannar innan toppen.
De som nu insjuknar i Covid-19 och är vaccinerade har det gemensamt att dom återigen har usla d-vitamin nivåer, vilket förklaras med att varje vaccination drar igång kroppens immunförsvar som då bränner av D-vitamin förrådet så mycket att personen åter insjuknar trots vaccination, men inte dör när denna fått vaccinet och att det fortfarande är verkningsbart.
Så även om man nu är vaxxad gäller det att se till att d-vitamin nivåerna (bensintanken) är full.
2 vecor inna. vaccination ska man alltså ta dubbel dos typ 2 x 5000IU, eftersom vaccinet förbrukar hälften genom aktiveringen av immunförsvaret.
Så i ditt fall kan det vara läge och kolla om svärfar fortsatte med d-vitamin efter sprutan, många verkar lägga ner detta helt i tron på sprutan ska fixa allt, som i själva verket sänker d-vitaminet, som förklarar mycket av de genombrotts-infektioner som skett trots vaccineringar, då vaccinet i princip "tömt d-vitamin tanken".