2022-01-23, 16:35
Medlem
snurresprettiss avatar
Någon som har koll på vilket det sämst tabellplacerade laget som vunnit SM-guld? Alltså vilken placering i tabellen och vilket lag? Genom åren.
Citera
2022-01-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Någon som har koll på vilket det sämst tabellplacerade laget som vunnit SM-guld? Alltså vilken placering i tabellen och vilket lag? Genom åren.

HV71 94/95. Slutade åtta i serien och vann guld efter sudden mot Brynäs. Johan Lindbom guldskytt.
Citera
2022-01-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis

Beror ju på eftersom det har ändrats lite hur slutspelet spelas.

Lillebror-71 vann som 8:a men då var det bäst av 5. Då var det också 8 lag till slutspel direkt.

Annars de som varit sämst i serien. Brynäs som 4a -12. Växjö 3a -15 och Frölunda 3:a -19 om jag minns rätt. Kanske missat någon.

Så statistiken säger. Ska du vinna guld bör du helst bli 1,2 eller möjligen 3 i serien annars är du nästan helt körd.
Citera
2022-01-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Fråga till Mitch.

Tror du Växjö dåliga spel beror på att Sam Hallam ska lämnar? Energiförlust, lämnar liksom ett tomrum etc. Skulle vara intressant och höra vad du tycker.

Nej, det tror jag inte. Är ganska säker på det. Har nog inte varit någon nyhet för spelarna att Hallam skulle lämna efter säsongen. Tomrum är nog en större risk nästa säsong skulle jag tro.

Som jag ser det beror det främst på 3 saker.

1. Evertsson fick i uppdrag att sänka budgeten med 10 miljoner. Det i sin tur gjorde att Växjö gick in med tunn trupp och kunde inte behålla spelare som Folin, Melart osv utan fick främst ta in något billigare spelare som inte är lika starka defensivt.

2. Helt otroligt mycket skador och sjukdomar. Även om Växjö fyllt på med några dyrare spelare så har skadorna och sjukdomarna påverkat laget mycket mer än en vanlig säsong. Specielt många ledande spelare har varit borta och det påverkar jämnheten och stabilitet. Just nu har Växjö samtliga sina fyra offensiva backar och hade bara tre ordinarie och två juniorbackar i senaste matchen. Dessutom ledande spelare framåt borta som Rosen, Reider och Lundberg. Är ingen ursäkt. Bara att konstatera att det påverkar laget för mycket.

3. Målvakterna. Fasth och Källgren var dominanta förra året och Folin och Melart rensade framför. De spelarna har Växjö inte lyckats ersätta.

Sedan tror jag kanske inte Växjö hade klarat av att bli 1a, 2a eller 3a med normal skadekvot på 3-4 spelare men toppsex hade varit starkt med den truppen Växjö hade första halvan och det är jag bekväm med att säga att de hade fixat. Nu blir det svårt att nå och inte alls säkert att de klarar det med os.

Mycket handlar om at de ledande spelarna kommer tillbaka och kan spela samma lag 5-10 matcher i rad.

Nu gäller det att klara 63 poäng eller vad som krävs för säkrat kontrakt och därefter hoppas på ett mirakel. Få lag har fler som vet vad som krävs för att gå hela vägen men jist nu är inte Växjö med i något guldsnack.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-01-23 kl. 17:33.
Citera
2022-01-23, 22:38
Medlem
Dick ha gjort 3p på 2 matcher sedan sin comeback. Räddaren Djurgården behövde

Dick Axelsson-effekten
Citera
2022-01-24, 11:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Dick ha gjort 3p på 2 matcher sedan sin comeback. Räddaren Djurgården behövde

Dick Axelsson-effekten
Snarare flyt och underskattning från OIK nu senast, fettot orkade inte ens åka skridskor när han blev frispelad mot LIF.
Citera
2022-01-24, 12:33
Medlem
Idag är det två veckor sedan Rögles Bengtsson åkte på sin otäcka smäll i CHL semi mot Frölunda. Och han är med full på träningen idag med vänlig tröja. Så han lär väl spela match igen nästa vecka om inga bakslag händer.

Samma med Edström han lira nog redan på torsdag.

Saknas bara Sund som har en match till avstängning sedan är han också tillbaka.
Citera
2022-01-24, 13:06
Medlem
Citat:
Idag är det två veckor sedan Rögles Bengtsson åkte på sin otäcka smäll i CHL semi mot Frölunda. Och han är med full på träningen idag med vänlig tröja. Så han lär väl spela match igen nästa vecka om inga bakslag händer.

Samma med Edström han lira nog redan på torsdag.

Saknas bara Sund som har en match till avstängning sedan är han också tillbaka.

Snyggt covidmygel. Först Arena-mygel och nu covid mygel. Då blir det inte match på tisdag för rögle.
Citera
2022-01-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Snyggt covidmygel. Först Arena-mygel och nu covid mygel. Då blir det inte match på tisdag för rögle.

Nej då inga lag i SHL mygla Mitch. Precis Rögles nästa match är på torsdag mot Örebro och back 2 back mot MIF

Så det ska bli kul med dubbel derby.
Citera
2022-01-24, 18:46
Medlem
Citat:
Nej då inga lag i SHL mygla Mitch. Precis Rögles nästa match är på torsdag mot Örebro och back 2 back mot MIF

Så det ska bli kul med dubbel derby.

Kanske. Kanske inte.
På hela förra säsingen hade Växjö en skade och sjukfrånvaro på 99 matcher sammanlagt bland alla spelare under hela säsongen. Redan nu är laget uppe i 125 missade matcher bland alla ordinarie spelare den här säsongen och laget spelar på ändâ.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-01-24 kl. 18:58.
Citera
2022-01-24, 19:07
Medlem
hyssasess avatar
Asså vad har Djurgården gjort med sina tröjor Ett stort D istället för Djurgårdsmärket, riktigt fult tycker jag. Nä byt ut tröjorna omgående så ska vi se att Djurgården kan resa sig i tabellen
Citera
2022-01-24, 19:42
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Asså vad har Djurgården gjort med sina tröjor Ett stort D istället för Djurgårdsmärket, riktigt fult tycker jag. Nä byt ut tröjorna omgående så ska vi se att Djurgården kan resa sig i tabellen

Det var bara en jultröja, den vanliga var tillbaka i senaste matchen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in