2022-01-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tagga ner lite drama queen! De flesta i tråden är varken rädda för vaccin eller virus. Mitt intryck är dock att du verkar ha en agenda själv (vaccinering=superfarligt, virus=inte alls farligt) med tanke på den kopiösa mängden inlägg du skriver här.

Varför ljuger du? När skrev jag att vaccinet var superfarligt. Fy fan, ni är så jävla ohederliga haha. Jag kunde överhuvudtaget inte bry mig mindre om ni hypokondriker och fetton så vaccinerade er varje vecka. Och ja, Omicron är fullkomligt ofarligt över den överväldigande majoriteten. Påstår du något annat?
Citera
2022-01-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Nu börjar det bli ren komik.

De enda man känner som blir skapligt sjuka nu är de vaccinerade, ovaxxade verkar klara sig mycket bättre.

Och så samma kommentar varje gång från de sjuka vaccinerade "vilken jävla tur att jag är vaccinerad, annars hade det kunnat gå riktigt illa"

Confirmationsbiasen är stark nu.

Ja precis. Titta i tråden för de som är sjuka i Covid. Det är ett sektlikt beteende. Det är SÅ mycket psykosomatiska symtom och skit. Extrem paranoia. Folk blir sjukare av rädslan för viruset än av viruset i sig.
Citera
2022-01-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Varför ljuger du? När skrev jag att vaccinet var superfarligt. Fy fan, ni är så jävla ohederliga haha. Jag kunde överhuvudtaget inte bry mig mindre om ni hypokondriker och fetton så vaccinerade er varje vecka. Och ja, Omicron är fullkomligt ofarligt över den överväldigande majoriteten. Påstår du något annat?

Jag delgav dig bara mitt intryck. Det är inte att ljuga. Lugna ner dig lite nu och ta lite frisk luft. Det ska jag göra
Citera
2022-01-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag delgav dig bara mitt intryck. Det är inte att ljuga. Lugna ner dig lite nu och ta lite frisk luft. Det ska jag göra

Ditt intryck? Vem fan bryr sig om ditt intryck. Lär dig att inte ljuga istället. Komiskt att du påstår att dina meningsmotståndare tillskriver en massa felaktiga saker när du är den som själv gör det. Du är så extremt ohederlig. Sen att du och din trollkompis måste sitta och hitta på att jag är vaccinerad fast jag inte är det är ännu mer patetiskt. Ni kan inte acceptera att jag är helt opåverkad av min Omicroninfektion så ni måste ta till lögner då och försöka påstå att vaccinet är det enda sättet att överleva hahaha.
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-24 kl. 12:27.
Citera
2022-01-24, 12:25
Medlem
Citat:

De enda man känner som blir skapligt sjuka nu är de vaccinerade, ovaxxade verkar klara sig mycket bättre.

Och så samma kommentar varje gång från de sjuka vaccinerade "vilken jävla tur att jag är vaccinerad, annars hade det kunnat gå riktigt illa"

Missat att majoriteten på IVA är ovaccinerade och ständiga berättelser som detta:

https://vardgivare.skane.se/kompetens-utveckling/nyheter/nyheter/2021/tio-ganger-sa-stor-risk-att-laggas-in-pa-sjukhus-for-ovaccinerade/
Citera
2022-01-24, 12:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja, och jag är ovaxxad och sitter här och skriver på Flashback. Vad hade det spelat för roll om jag varit vaxxad? Inte ett skit. Gör ingen som helst skillnad om du inte tillhör riskgrupp. Knappt ens då eftersom dödligheten i Omicron är så exceptionellt låg. Kommer dessutom ha naturlig immunitet nu som skyddar bättre än vaccin.

Jag tvivlar som sagt på din vaccinstatus. Men att vaccinen gör skillnad i sjukdomsförloppet det vet vi. Det är många som inte vetat om att de är i riskgrupp och råkat illa ut.

Krya på dig och håll tummarna för att du inte får några kvarvarande men från din naturligt förvärvade immunitet.
Citera
2022-01-24, 12:27
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:

Det är bisarrt att bevittna. Ibland får man höra om väldigt konstiga symptom under sjukdomsförloppet som bortdomningar av lemmar, nedsatt rörelseförmåga, krypningar och neurologiska besvär. Gemensam nämnare är att dom har vaccinerat sig men skyller detta på infektionen och såklart hävdar att dom typ hade dött utan vaccinet, trots att dom tog sin sista dos för 6 månader sedan och att det är värdelöst mot den mutation som cirkulerar nu

Hos de ovaccinerade har jag inte märkt av något sådant, dom verkar ta sig igenom det som en vanlig förkylning, det blir mer och mer uppenbart för fler och fler.

Jag säger inte att alla vaccinerade är rabiata, men en hel del har investerat väldigt mycket energi på narrativet, dom har lagt alla ägg i en korg så att säga och dom tog två eller fler sprutor för att "göra sitt", fullt övertygade om att det var enda sättet att få bukt på pandemin.

När det nu visar sig vara fullsändigt fel, är det inte konstigt att dessa människor brottas med dissonans och diverse andra psykologiska konflikter. Jag är otroligt glad att jag såg klart från första början.
Citera
2022-01-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tvivlar som sagt på din vaccinstatus. Men att vaccinen gör skillnad i sjukdomsförloppet det vet vi. Det är många som inte vetat om att de är i riskgrupp och råkat illa ut.

Krya på dig och håll tummarna för att du inte får några kvarvarande men från din naturligt förvärvade immunitet.

Ok, berätta då för oss exakt hur många ovaccinerade icke riskgrupp som blir svårt sjuka av Omicron eller dör? Är det fler än influensa? Jag väntar...

Du får tvivla hur mycket du vill. Det är så jävla barnsligt att du sitter och tror att man som ovaxxad inte kan ha milda symtom av Omicron. Herregud, du är det största trollet här.
Citera
2022-01-24, 12:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så när jag i April 2020 upplevde milda symptom berodde det också på att jag var vaccinerad?

Desperationen hos er covidhysteriska vaccindyrkare börjar bli väldigt tydlig nu. Eskulap har total lekstuga och drar ner brallorna på varenda en av er i tråden, såpass att ni måste anklaga honom för att ljuga om sin vaccinationsstatus

Nä du råkade väl ut för en snuva, eller nåt. För testad blev du inte då du inte tror på varken tester eller virus, det har du själv sagt i den här tråden.

Snarare är det ni som är desperata och panikslagna för restriktioner som vi andra inte ens märker av.
Citera
Medlem
Citat:
Ditt intryck? Vem fan bryr sig om ditt intryck. Lär dig att inte ljuga istället. Komiskt att du påstår att dina meningsmotståndare tillskriver en massa felaktiga saker när du är den som själv gör det. Du är så extremt ohederlig. Sen att du och din trollkompis måste sitta och hitta på att jag är vaccinerad fast jag inte är det är ännu mer patetiskt. Ni kan inte acceptera att jag är helt opåverkad av min Omicroninfektion så ni måste ta till lögner då och försöka påstå att vaccinet är det enda sättet att överleva hahaha.

Vi säger så. Kram på dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är bisarrt att bevittna. Ibland får man höra om väldigt konstiga symptom under sjukdomsförloppet som bortdomningar av lemmar, nedsatt rörelseförmåga, krypningar och neurologiska besvär. Gemensam nämnare är att dom har vaccinerat sig men skyller detta på infektionen och såklart hävdar att dom typ hade dött utan vaccinet, trots att dom tog sin sista dos för 6 månader sedan och att det är värdelöst mot den mutation som cirkulerar nu

Hos de ovaccinerade har jag inte märkt av något sådant, dom verkar ta sig igenom det som en vanlig förkylning, det blir mer och mer uppenbart för fler och fler.

Jag säger inte att alla vaccinerade är rabiata, men en hel del har investerat väldigt mycket energi på narrativet, dom har lagt alla ägg i en korg så att säga och dom tog två eller fler sprutor för att "göra sitt", fullt övertygade om att det var enda sättet att få bukt på pandemin.

När det nu visar sig vara fullsändigt fel, är det inte konstigt att dessa människor brottas med dissonans och diverse andra psykologiska konflikter. Jag är otroligt glad att jag såg klart från första början.

Det är för att dessa vaxxister till stor grad utgörs av hypokondriker. De utvecklar alla möjliga psykosomatiska symtom bara de hör ordet covid

Och givetvis kommer vaccinet behöva utvärderas på sikt. Det är ingen i nuläget som kan garantera att diverse långsiktiga biverkningar inte kan komma att visa sig.
Citera
2022-01-24, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är många som inte vetat om att de är i riskgrupp och råkat illa ut.

Hur många sedan Omicrons inträde. Vi alla vill gärna veta exakt hur många när du påstår något sådant. Kom igen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in