Citat:
Ursprungligen postat av
Onlyplaydanuts
Nu börjar det bli ren komik.
De enda man känner som blir skapligt sjuka nu är de vaccinerade, ovaxxade verkar klara sig mycket bättre.
Och så samma kommentar varje gång från de sjuka vaccinerade "vilken jävla tur att jag är vaccinerad, annars hade det kunnat gå riktigt illa"
Confirmationsbiasen är stark nu.
Det är bisarrt att bevittna. Ibland får man höra om väldigt konstiga symptom under sjukdomsförloppet som bortdomningar av lemmar, nedsatt rörelseförmåga, krypningar och neurologiska besvär. Gemensam nämnare är att dom har vaccinerat sig men skyller detta på infektionen och såklart hävdar att dom typ hade dött utan vaccinet, trots att dom tog sin sista dos för 6 månader sedan och att det är värdelöst mot den mutation som cirkulerar nu
Hos de ovaccinerade har jag inte märkt av något sådant, dom verkar ta sig igenom det som en vanlig förkylning, det blir mer och mer uppenbart för fler och fler.
Jag säger inte att alla vaccinerade är rabiata, men en hel del har investerat väldigt mycket energi på narrativet, dom har lagt alla ägg i en korg så att säga och dom tog två eller fler sprutor för att "göra sitt", fullt övertygade om att det var enda sättet att få bukt på pandemin.
När det nu visar sig vara fullsändigt fel, är det inte konstigt att dessa människor brottas med dissonans och diverse andra psykologiska konflikter. Jag är otroligt glad att jag såg klart från första början.