2022-01-24, 10:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det är sorgligt att vi inte har kommit längre. Att vi idag 2022 lever i ett samhälle där pojkar/männen skyller på att det är tjejers/kvinnors eget fel att de blir våldtagna pga att de klätt sig för utmanande. På 80-talet kunde tjejer sola toppless utan att svenska män kastade skit på dem.

Det mest skrämmande är att det är en massa svenska män som har dessa åsikter, det är ju bara att se det massiva kvinnohat som florerar här i trådarna.

Sorgligt i sanning med dessa usla, bittra män...

Och det är män pojkar präglas på/tar efter. Men många män verkar sakna förmåga till självreflektion så någon förändring kan vi nog inte förvänta oss.
Citera
2022-01-24, 10:50
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det är inte fel att kalla en spade för en spade, eller som i detta fallet, en hora för en hora. Den absoluta majoriteten kvinnor blir aldrig våldtagna. Däremot är antalet våldtagna kvinnor stort bland kvinnor som sysslar med riskbeteende. Kroghoror, kvinnor som umgås med babbar, kvinnor som använder sina kroppar för att få sin vilja igenom osv. Det finns verkligen noll sympati med dem när de slutligen blir våldtagna. Är huvudet dumt får kroppen lida.

Skulle du kunna sitta och resonera på det här sättet på exempelvis en arbetsmiddag, eller bland släkt och vänner?

Du borde skämmas på det viset du skriver.
Citera
2022-01-24, 10:52
Avslutad
Citat:
Skulle du kunna sitta och resonera på det här sättet på exempelvis en arbetsmiddag, eller bland släkt och vänner?

Du borde skämmas på det viset du skriver.
Ja. Och det gör jag av och till. Och förvånande många håller med när någon tar bladet från munnen. Folk är generellt fega men de är inte blinda.

Ditt försök till social stigmatisering misslyckades alltså.

Sedan förstår jag inte varför man ska sitta och prata om horor på en arbetsmiddag. Gör du det med din chef?
Citera
2022-01-24, 10:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är inte fel att kalla en spade för en spade, eller som i detta fallet, en hora för en hora. Den absoluta majoriteten kvinnor blir aldrig våldtagna. Däremot är antalet våldtagna kvinnor stort bland kvinnor som sysslar med riskbeteende. Kroghoror, kvinnor som umgås med babbar, kvinnor som använder sina kroppar för att få sin vilja igenom osv. Det finns verkligen noll sympati med dem när de slutligen blir våldtagna. Är huvudet dumt får kroppen lida.

Hur många procent av alla våldtagna kvinnor tillhör de olika kategorierna som du radar upp?
Citera
2022-01-24, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många procent av alla våldtagna kvinnor tillhör de olika kategorierna som du radar upp?
Det kan du säkert googla fram om du är intresserad, så har du något att göra idag.
Citera
2022-01-24, 10:57
Medlem
Citat:
...

Jag håller med om att det är ett problem att 12 åriga flickor klär sig så som du beskriver. Var tror du detta kommer ifrån? Och skulle man på något vis kunna motverka det?

...

Vad tycker du om Engelska skolans klädkod, som kritiseras av Aftonbladet och i P1 Godmorgon Världen?
Citera
2022-01-24, 10:57
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Och det är män pojkar präglas på/tar efter. Men många män verkar sakna förmåga till självreflektion så någon förändring kan vi nog inte förvänta oss.

Det som oroar mig kraftigt är att utvecklingen tycks gå bakåt. Från att vi fått sexuell frigörelse och kvinnlig frigörelse redan på 60-70 talen så ser vi nu hur alltfler män blir kvinnohatande och alltmer sexistiska och det kanske kan vara lätt att skylla detta på män som kommer som invandrare från MENA-länder, men det är ganska tydligt att detta enorma kvinnohat tenderar att grassera bland männen i våra egna led. Jag vet till och med en del män i min egen bekantskapskrets som tenderar att utveckla kvinnohat och extrem sexism i olika grad, det är ganska sorgligt att se faktiskt. Många verkar utveckla en ensamhet och blir bittra, jag undrar vad denna utveckling beror på.

Problemet är mycket mer komplicerat än att man bara kan skylla på utlänningar, tyvärr...

Vad tror du?
Citera
2022-01-24, 10:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det kan du säkert googla fram om du är intresserad, så har du något att göra idag.

Fast våldtagna kvinnor brukar inte delas in i dessa kategorier som du delar in dem i. Så jag undrar om du har någon siffra eller substans bakom det du påstår?

Av ren nyfikenhet, hur definierar du en "kroghora"? En kvinna som är på krogen?
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-24 kl. 11:03.
Citera
2022-01-24, 11:00
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ja. Och det gör jag av och till. Och förvånande många håller med när någon tar bladet från munnen. Folk är generellt fega men de är inte blinda.

Ditt försök till social stigmatisering misslyckades alltså.

Sedan förstår jag inte varför man ska sitta och prata om horor på en arbetsmiddag. Gör du det med din chef?

Du misslyckas med att övertyga mig. Ingen vettig människa skulle sitta och prata som du gör bland folk, såvida man inte vill bli betraktad som en fullständig idiot.

Men du kanske bara umgås med kvinnohatande incels?
Citera
2022-01-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det rör sig om smygtagna bilder så kanske din liknelse har viss relevans.

Så, om du har en intim relation med någon och delar förtroenden, ex. som i nakenbilder så tycker du det är helt OK beteende att ägna dig åt att sprida dessa bilder till andra?

jag hoppas du informerat din fru/ flickvän att du är ett sådant svin.

Jag har gott om komprometterande material om ex pojkvänner eller vänner för den delen, inte fan! springer jag runt och berättar/ delar sådant material med andra i akt och mening att skada ex. eller nuvarande pojkvänner.

Men tydligen att hänga ut kvinnor, förnedra, kränka och bedra tjejer är en "sport" för vissa män.
och tydligen så tycker vissa att så ska det vara.
Citera
2022-01-24, 11:04
Medlem
Citat:
Det är sorgligt att vi inte har kommit längre. Att vi idag 2022 lever i ett samhälle där pojkar/männen skyller på att det är tjejers/kvinnors eget fel att de blir våldtagna pga att de klätt sig för utmanande. På 80-talet kunde tjejer sola toppless utan att svenska män kastade skit på dem.

Det mest skrämmande är att det är en massa svenska män som har dessa åsikter, det är ju bara att se det massiva kvinnohat som florerar här i trådarna.

Sorgligt i sanning med dessa usla, bittra män...

Vad som är skrämmande är att kvinnor verkar vara oförmögna att se deras jävla skuld i det hela. Umgås du med utlänningar kommer du bli våldtagen förr eller senare, lika mycket som om jag skulle gå runt med dyrbarheter bland utlänningar så kommer jag bli rånad. Vad är det du inte förstår? Att ni samtidigt röstar hit en jävla befolkning med ännu ruttnare kvinnosyn än svenskar visar bara på ert äckliga självhat.
Citera
2022-01-24, 11:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det som oroar mig kraftigt är att utvecklingen tycks gå bakåt. Från att vi fått sexuell frigörelse och kvinnlig frigörelse redan på 60-70 talen så ser vi nu hur alltfler män blir kvinnohatande och alltmer sexistiska och det kanske kan vara lätt att skylla detta på män som kommer som invandrare från MENA-länder, men det är ganska tydligt att detta enorma kvinnohat tenderar att grassera bland männen i våra egna led. Jag vet till och med en del män i min egen bekantskapskrets som tenderar att utveckla kvinnohat och extrem sexism i olika grad, det är ganska sorgligt att se faktiskt. Många verkar utveckla en ensamhet och blir bittra, jag undrar vad denna utveckling beror på.

Problemet är mycket mer komplicerat än att man bara kan skylla på utlänningar, tyvärr...

Vad tror du?

Intressant frågeställning, har funderat på samma, men får återkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in