2022-01-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Tåget har inte gått, framtiden ser väldigt ljus ut, och den som köper nu är fortfarande extremt tidigt på bollen[/b].

och där har du fel. bitcoin och krypto är redan passé.

ingen bryr sig längre, ingen hype, ingen mystik. Ingen använder det till något i praktiken, det har haft sin chans men nej det är för opraktiskt och tillför inget.
2022-01-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
och där har du fel. bitcoin och krypto är redan passé.

ingen bryr sig längre, ingen hype, ingen mystik. Ingen använder det till något i praktiken, det har haft sin chans men nej det är för opraktiskt och tillför inget.
Haha det säger du bara för du är för feg. Vissa borde bara hålla sig till fonder. Allt annat är för komplicerat för dessa personer som bara fokuserar på hype och vad priset ligger på för stunden.
2022-01-23, 17:35
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollStrategen
Bra argument.

Men "bättre" kryptovaluta längs vilken dimension? Det är svårt att skapa ny teknologi liksom. Men jag förstår ditt argument. Det är därför det finns så många Ethereum tokens, eller hur?

Men: alla kryptovalutor är ju korrelerade; så ökar en i värde, så ökar den andra. Nåja, de stora kryptovalutorna i alla fall.

Jag tror i alla fall på Monero.
Det är en kryptovaluta, men till skillnad från Bitcoin så är den fullständigt privat (transaktionerna, hur
många coins/XMR du har, osv...)

Jag är inte expert. Likväl känns det som att Bitecoin varit den dominerande kryptovalutan under de senaste åren. De talar väl för att scams som Dogecoin och liknande skräp dör ut.
2022-01-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Haha det säger du bara för du är för feg. Vissa borde bara hålla sig till fonder. Allt annat är för komplicerat för dessa personer som bara fokuserar på hype och vad priset ligger på för stunden.

Du kommer se så löjlig ut när du bagholdat bort dina besparingar, förstår du inte att folk har blivit trött på dina virtuella tokens? hypen är borta.
2022-01-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Nu har priset gått ner runt 50% sedan November, det är fullständigt normalt i Bitcoin-världen.

Folk springer runt med håret brinnande och viftar med armarna, tror att Bitcoin nu är trasigt och att allt hopp är ute. Att Microstrategy ska gå i konkurs och att El Salvador ska gå i statsbankrutt, och alla kryptoholders ska börja jobba på McDonalds.

Hög volatilitet är priset man betalar för en fantastisk utveckling över längre tid.

När jag köpte BTC så var det samstämmiga rådet från alla att det var en helt vansinnig idé, med typ samma argument som idag, men det visade tvärtom vara det bästa jag kunde ha gjort. Jag är oändligt tacksam att jag inte lyssnade på alla olyckskorpar. Och samma sak är sann idag. Om man planerar att hålla Bitcoin under lång tid är det den bästa tillgången du kan köpa. Tåget har inte gått, framtiden ser väldigt ljus ut, och den som köper nu är fortfarande extremt tidigt på bollen.

Om du tror folk är tidiga när dom köper in idag så skulle jag vilja att du går till en psykolog.
Dom stora spelarna dumpar nu på bagholders som du, folk som inte kan släppa kärleken till sina virtuella tokens.
2022-01-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det kan stämma.
Mot Bitcoin som snittar +150% per år är det obetydligt i sammanhanget, det är så han resonerar.

Spelar ingen roll vad det historiskt snittat, när dom obligationerna löper ut, tror du då långivarna kommer förnya samma låneavtal när bitcoin ligger på 15-20k eller lägre? Saylor ser för övrigt sjuk ut nu, stackarn sitter säkert uppe hela nätterna och tittar på tulpanpriset.
2022-01-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Du kommer se så löjlig ut när du bagholdat bort dina besparingar, förstår du inte att folk har blivit trött på dina virtuella tokens? hypen är borta.

Du är så rolig när du bara antar att alla har köpt in sig på 69k.
Och så tänker du att priset kommer gå ner till 0 i en rak linje. Inte konstigt man drar så flummiga slutsatser som du gör.
2022-01-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Du är så rolig när du bara antar att alla har köpt in sig på 69k.
Och så tänker du att priset kommer gå ner till 0 i en rak linje. Inte konstigt man drar så flummiga slutsatser som du gör.

Jag tror inte det kommer sjunka i en rak linje, vi kanske ser en ny ath rusning, men jag betvivlar det.
2022-01-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Vilken hype? Du menar samma hype som "försvann" 2018? Vad hände sen ditt troll?

Förstår fortfarande inte vad du får ut av att lägga samma typ av meningslösa kommentarer här. Jag kan förstår att man har olika åsikter om vilken kryptovaluta som är "bäst", men du sitter här varje dag och bara matar på om att allt är "pyramidspel" och "digitala tulpaner". Sitter vi andra i Tesla-tråden och snackar skit om Tesla varje dag bara för vi inte tror på Tesla? Är du uppväxt i en liten by där alla knullat alla?
Senast redigerad av david-taxi 2022-01-23 kl. 21:06.
2022-01-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vilken hype? Du menar samma hype som "försvann" 2018? Vad hände sen ditt troll?

Past performance is not indicative for future success...

Bitcoin var nytt för allmänheten 2018 och folk såg en chans att hoppa in i bitcoin efter det krashat i hopp om samma uppgång som tidigare.. Idag sitter väldigt många med stora stora minusposter, enorma mängder människor har lurats att köpa den här dyngan över julmiddagar det senaste året.

Två svarta svanar i sikte också, microstrategies eventuella kollaps och El Salvadors rasande ekonomi.

Faller en eller två av dessa galjonsfigurer för bitcoin så blir det svårt att rädda upp situationen för er.

Anledningen till att jag sitter här och skriver negativt om bitcoin är för att jag hatar predators och charlataner som lurar desperata människor att slänga sina besparingar på pixie dust tokens i hopp om att bli rik snabbt.
2022-01-24, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Men marknaden har fungerat helt tvärtom mot vad du påstår och nya hund-meme-coins har ätit marknadsandelar från Bitcoin.

Det finns ett enkelt sätt att bedöma om en coin har framtid: Den måste klara en bull-bear cykel och nya toppen/botten är högre än gamla toppen/botten

Om det är bara hype eller pyramidspel, då kommer priset inte kunna passera gamla höjden eller kraschar till nya botten. Det betyder att de flesta som köpte på högre pris är fastnade permanent, och ingen stora kapital har lust att investera i den coin, då de måste först kasta mycket pengar för att låsa upp de som är fastnade
2022-01-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Det finns ett enkelt sätt att bedöma om en coin har framtid: Den måste klara en bull-bear cykel och nya toppen/botten är högre än gamla toppen/botten

Om det är bara hype eller pyramidspel, då kommer priset inte kunna passera gamla höjden eller kraschar till nya botten. Det betyder att de flesta som köpte på högre pris är fastnade permanent, och ingen stora kapital har lust att investera i den coin, då de måste först kasta mycket pengar för att låsa upp de som är fastnade

haha hur tänker du? så om något är en hype eller pyramidspel så kan det inte bli toppar och dalar innan den dör ut?

Finns hur många exempel som helst på aktier som haft noll vinster och noll framtidsutsikter som haft flera hyperundor innan den slutligen inte återhämtar sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in