2022-01-24, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
Precis. Män är absolut bättre bilförare om man ser till prestation, se Formel-1 eller rally.
Fast hur någon presterar i rally säger ju inte nödvändigtvis så mycket om hur bra bilförare de är i vanlig trafik.
Citera
2022-01-24, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Jo, så är det ju. Det är ju inte ett jättebra mått på "bra bilförare" att bara titta på mängden olyckor.

Fast här måste man ju fråga vad det är du menar när du frågar om det finns saker kvinnor är bättre på. Ett sätt att tolka det är att titta på den absoluta eliten. Ett annat är att titta på hela gruppen. Vilket man väljer ger olika resultat. Män har större spridning på egenskaper, både positiva och negativa. Om vi tar IQ som exempel så kan du få olika resultat om du jämför andelen som har högre än 150 i IQ jämfört med om du istället tittar på medlet för hela gruppen.

Män har 4 högre IQ än kvinnor, medel. Efter 18 års ålder.
Citera
2022-01-24, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Vänta nu, kvinnor har tillåtits utbilda sig till jurister i decennier nu, ändå är män extremt överrepresenterade när det kommer till att vara just bäst, ALLA toppjurister är män, alla, varför?

Nej det gör dom inte, "deal with it", oavsett vad någon galen feministisk KO på SVT säger.

Varför i helvete dominerar män i samtliga sporter där primärt muskeluthållighet är viktigast? VARFÖR?

vad är det för sporter som finns där primärt statisk muskeluthållighet räknas?
jag kommer inte på en enda....

Förmodligen för att män inte är så bra på just detta.
Citera
2022-01-24, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HUAWAY
Skilj på att ha t.ex. ett bättre immunförsvar eller att vara bättre. Finns inget i det som behöver vara bättre. Om evolutionen hade tyckt det vore viktigt så hade alla människor bestått av penicillin.

1 Bättre på att vara mindre och därmed passa i en koffert
2 Bättre på att suga kuk
3 Bättre på att ljuga
4 Bättre på att vara mammalediga
5 Bättre på att uppvigla män

1. Gör detta verkligen att kvinnor är bättre på att passa i en koffert än små män? Har du testat? Om du läste och förstod TS så skulle det vara mätbart.

2. Har hört att homosexuella män är otroligt bra på att suga kuk. Är du säker på att kvinnor är bättre än män på att suga kuk? Har du testat?

3. Kan du posta dina källor på detta?

4. -

5. Bättre på att uppvigla män än män? Har du bevis för detta?
Citera
Avslutad
Citat:
Män har 4 högre IQ än kvinnor, medel. Efter 18 års ålder.
Jaha? Det var inte svar på min fråga. Jag frågade hur du vill mäta att ett kön är bättre på något.

OM det nu hade varit så att män hade 4 poäng lägre IQ i medel, men dubbelt så många som har mer än 150 jämfört med kvinnor. Vem skulle du säga leder IQ-ligan i en sådan situation?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HUAWAY
Skilj på att ha t.ex. ett bättre immunförsvar eller att vara bättre. Finns inget i det som behöver vara bättre. Om evolutionen hade tyckt det vore viktigt så hade alla människor bestått av penicillin.

1 Bättre på att vara mindre och därmed passa i en koffert
2 Bättre på att suga kuk
3 Bättre på att ljuga
4 Bättre på att vara mammalediga
5 Bättre på att uppvigla män

Att kvinnor är bättre på att suga kuk förutsätter jag att du har både kuksugar erfarenhet av både män och kvinnor då.
Senast redigerad av ingakrig 2022-01-24 kl. 00:31. Anledning: Rättstav
Citera
2022-01-24, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
vad är det för sporter som finns där primärt statisk muskeluthållighet räknas?
jag kommer inte på en enda....

Förmodligen för att män inte är så bra på just detta.

Citera
2022-01-24, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Jaha? Det var inte svar på min fråga. Jag frågade hur du vill mäta att ett kön är bättre på något.

OM det nu hade varit så att män hade 4 poäng lägre IQ i medel, men dubbelt så många som har mer än 150 jämfört med kvinnor. Vem skulle du säga leder IQ-ligan i en sådan situation?

haha alltså hjärngymnastiken här inne
Citera
2022-01-24, 00:33
Medlem
TS! Om du är kvinna kan du väl själv ange fem saker kvinnor är bättre på?
Citera
2022-01-24, 00:34
Avslutad
Citat:
Alla vet att män är bättre bilförare. Bara för att man är en fegis och extremt försiktig gör det en inte till en bra bilförare. Sätt en man mot en kvinna i formel1 så får vi se hur det går.

Nej män är inte bättre bilförare än kvinnor.

Det syftas inte på formel1 förare.
Citera
2022-01-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Ingen aning. Som sagt. Jag blev nyfiken och DuckDuckGoade det lite fort.
Men det finns ju massor med biologiska skillnader så vissa saker kanske skulle kunna vara bättra för kvinnor av olika evolutionära anledningar.

Kontentan för mig är att vi är olika och det är vackert.
Vem som är bättre eller sämre blir oftast irrelevant. Vi kompletterar varann och då blir det härligt lixom.

Man gillar olika.....fast det uttrycket har ju kidnappats så det är nog bäst att säga att det är bra att kvinnor är olika oss män annars kunde man ju lika bra bli....nej det blev inte bättre. Bäst att säga God natt.
Citera
2022-01-24, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej män är inte bättre bilförare än kvinnor.

Det syftas inte på formel1 förare.

Män är något så otroligt mycket bättre bilförare än kvinnor. Att gamla farmor är försiktig i trafiken och inte DÖR lika ofta (kvinnor råkar dock ut för fler olyckor) betyder inte att dom är bättre FÖRARE.

Hur är man en bra förare? Genom att under extrema hastigheter kunna navigera sig själv på ett effektivt sätt, där krävs mycket bra reflexer. Formel1, rally etc, män fullkomligt dominerar.

Varför?

Kvinnor råkar ut för mer olyckor, VARFÖR?

Sådan trams från svenska kvinnor, alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in