2022-01-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
1: Nej det är inte alls i paritet med komplikationer av influensa. Slår vad om att du därtill själv känner personer som inte fått tillbaka lukt och smak ännu.
2: Att avfärda dessa personers lidande som "överdrivet" för att de vill ha sjukpenning så kan du ju vänta dig vad du kommer mötas av när du börjar prata om 'bieffekter av vaccinen'. Samma retorik är att applicera här, så tänk dig för what you wish for.
3: Utmattningssyndrom diffust? Låt mig göra det klarare för dig: https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/hjarna-och-nerver/utmattningssyndrom/

Självklart kan det vara biverkning av vaccin. Varför skulle det vara omöjligt om det nu ökar? Mental ohälsa och stress kan man också tappa håret av och kan mycket väl bero på hårda lockdowns. Du greppar verkligen efter halmstrån. Pandemin är i det närmaste över och här sitter du och gapar in i det sista som Hitler i sin jävla bunker.
Citera
2022-01-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag har gjort det många gånger, använd sökfunktionen.

Citat:
Prior COVID infection more protective than vaccination during Delta surge -U.S. study.

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/prior-covid-infection-more-protective-than-vaccination-during-delta-surge-us-2022-01-19/

Nej, det enda du gjort är att häva ur din en massa desperata whatif-scenarion. Det är ett totalt jävla skämt. Du är ett troll som IMBILDEN.
Citera
2022-01-23, 21:05
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Haha nu kör du med dina whatif-scenarion igen. Du ser. Det betyder överhuvudtaget ingenting. Ryssarna kan bomba Karolinska också. Jaha. Det finns överhuvudtaget inget som talar för ditt scenario sett till data från UK, Sydafrika eller andra länder. Sånt trams!

Jo jag har länkat information både från UK och Sydafrika som visar en ökad sjukhusinläggning av barn på ca 40% med omicron. Vilket jävla tjat.
Citera
2022-01-23, 21:05
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Självklart kan det vara biverkning av vaccin. Varför skulle det vara omöjligt om det nu ökar? Mental ohälsa och stress kan man också tappa håret av och kan mycket väl bero på hårda lockdowns. Du greppar verkligen efter halmstrån. Pandemin är i det närmaste över och här sitter du och gapar in i det sista som Hitler i sin jävla bunker.
Du lyckas inte läsa så bra.
Jag säger att du kan inte sitta och förminska de problem långtidscovid ger, utan att göra samma förminskning gällande vaccinbiverkningar. Det är inga halmstrån, det är en jämn spelplan.
"Jag"? Det är inte jag som skrivit källorna (däribland de 104 referenserna på wikipedia, men kan säkert hitta 104 till om du är sugen på att lära dig mer om långtidscovid, säg bara till!)
Citera
2022-01-23, 21:06
Medlem
Citat:
Jo jag har länkat information både från UK och Sydafrika som visar en ökad sjukhusinläggning av barn på ca 40% med omicron. Vilket jävla tjat.

Och jag bad om att sätta siffrorna i ett sammanhang. Jämför det nu med influensan 2016/17 och berätta sedan vad du lobbar för. Om detta vore en grej skulle lögnmedia vara all over it. Du har inget case. Du snackar skit och greppar efter halmstrån.
Citera
2022-01-23, 21:06
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/prior-covid-infection-more-protective-than-vaccination-during-delta-surge-us-2022-01-19/

Nej, det enda du gjort är att häva ur din en massa desperata whatif-scenarion. Det är ett totalt jävla skämt. Du är ett troll som IMBILDEN.
Är det viktigt för dig att ha ett skydd mot Delta eftersom du länkar denna reuters-artikel om och om igen? Skynda dig att ta vaccinet, för titta här vilken bra information din artikel innehåller:
Citat:
Protection against Delta was highest, however, among people who were both vaccinated and had survived a previous COVID infection, and lowest among those who had never been infected or vaccinated, the study found
Shish!
Citera
2022-01-23, 21:07
Medlem
Citat:
Du lyckas inte läsa så bra.
Jag säger att du kan inte sitta och förminska de problem långtidscovid ger, utan att göra samma förminskning gällande vaccinbiverkningar. Det är inga halmstrån, det är en jämn spelplan.
"Jag"? Det är inte jag som skrivit källorna (däribland de 104 referenserna på wikipedia, men kan säkert hitta 104 till om du är sugen på att lära dig mer om långtidscovid, säg bara till!)

Du påstår att långtidscovid är ett stort problem och du vill exakt vad med ditt argument?
Citera
2022-01-23, 21:08
Medlem
Citat:
Är det viktigt för dig att ha ett skydd mot Delta eftersom du länkar denna reuters-artikel om och om igen? Skynda dig att ta vaccinet, för titta här vilken bra information din artikel innehåller:

Shish!

Delta finns inte längre din clown, men folk som tidigare haft covidinfektion har även hög immunitet mot Omicron. Inte för att det spelar någon roll eftersom det är en snuva.
Citera
2022-01-23, 21:08
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Du påstår att långtidscovid är ett stort problem och du vill exakt vad med ditt argument?
Mja, framförallt så påstod du att det inte existerar, så jag ville upplysa dig. Nu vet du både att det existerar, samt drabbar minst 10% av alla med covid. Det var väl vänligt?
Citera
2022-01-23, 21:09
Medlem
Citat:
Nej inte tusentals men fler än 10 stycken.

Men nu är vi på idiotnivån som vi var på i februari 2020 när jag skulle bevisa att även ickekineser kunde bli sjuka av covid.

Det är irrelevant för det har inte gått tillräckligt med tid än. Omicron slog inte förrän förra månaden. Deltan härjade i mer än ett år.
Menar du att du känner fler än 10 personer som upplever att de fått permanenta skador pga covid?
Låter väldigt osannolikt i så fall, så tillvida du inte, liksom IMBILDEN, har hela din umgängeskrets i klubben för "Edvard Blom feta hypokondriker"?
Citera
2022-01-23, 21:09
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Delta finns inte längre din clown, men folk som tidigare haft covidinfektion har även hög immunitet mot Omicron. Inte för att det spelar någon roll eftersom det är en snuva.
Nä men ska man interpolera innehållet i din artikel så är nog samma aktuellt även där, bäst är att ha smitta OCH vaccin i kroppen
Så - vad är din poäng angående artikeln egentligen?
Citera
2022-01-23, 21:10
Medlem
Citat:
Mja, framförallt så påstod du att det inte existerar, så jag ville upplysa dig. Nu vet du både att det existerar, samt drabbar minst 10% av alla med covid. Det var väl vänligt?

Jag tvivlar starkt på att det är fastställt utom allt rimligt tvivel då det är så extremt diffusa symtom som kan ha många orsaker under en pandemi som denna. Många av dessa liknar mer depressionssymtom. Men jag frågar igen, vad vill du uppnå nu med att pusha detta narrativ för jag tror inte det har någon större betydelse i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in