Citat:
Och hur skulle den statistiken se ut i siffror menar du? Att det är ett lotteri? Det ör du som ger en siffra på 9/10 och då får ju du presentera statistik för den. att du har en viss erfarenhet säger inget här.
jag har med erfarenhet men sitter inte och hittar på siffror utifrån den. om 3 av mina polare får pissa av 10st betyder inte det att 3/10 får pissa fattar du väl?
Det är heller inget som blir per automatik att om du torskar hos polisen att dom skickar det till TS. Det är inte heller som TS går in och kollar samtliga domar i Sverige för att se om nån ska pissa.
Det krävs en anmälan till TS för att TS ens ska ta det beslutet. Det är som sagt ett lotteri om de ens ska gå dit. Jag har själv pissat positivt hos polisen 3ggr på 2 år varav två ledde till fällande dom i både tingsrätt och hovrätt. Jag har inte fått pissa för att behålla kortet för det. Inte säger jag att ingen får pissa för det bara för att jag i 0% av fallen inte fått göra det.
Men har du inga siffror på det så är det ju missvisande när du skriver 9/10 inte sant?
jag har med erfarenhet men sitter inte och hittar på siffror utifrån den. om 3 av mina polare får pissa av 10st betyder inte det att 3/10 får pissa fattar du väl?
Det är heller inget som blir per automatik att om du torskar hos polisen att dom skickar det till TS. Det är inte heller som TS går in och kollar samtliga domar i Sverige för att se om nån ska pissa.
Det krävs en anmälan till TS för att TS ens ska ta det beslutet. Det är som sagt ett lotteri om de ens ska gå dit. Jag har själv pissat positivt hos polisen 3ggr på 2 år varav två ledde till fällande dom i både tingsrätt och hovrätt. Jag har inte fått pissa för att behålla kortet för det. Inte säger jag att ingen får pissa för det bara för att jag i 0% av fallen inte fått göra det.
Men har du inga siffror på det så är det ju missvisande när du skriver 9/10 inte sant?
Suck, som jag sa återigen om siffran så var det för att poängtera att majoritet får lämna prover, och det är min uppfattning detsamma gäller narkotika brott, har du något som säger att det inte är så?
Anledningen till att jag valde att säga 9/10 är för att jag anser att det är bättre att man är förberedd på att det kan komma så ja det var missvisande, dock vid vanligt innehav så klarar man sig utan.
Titta på transportstyrelsens sida om osunt levande så ser du ganska snabbt hur luddigt den är utformad, å att dom egentligen kan dra in kortet för nästan vad som helst/sätta provtagning.
Vad det gäller domar så kan jag upplysa att domar som ger mer än 2 år går per automatik till transport styrelsen... men det är helt korrekt att bötes domar inte alltid går dit.
Edit : kan tillägga att i Sverige så behöver dina brott inte ens vara relaterat till fordon eller osunt levande för att få ditt körkort indraget, har själv fått det indraget för att "man kan anta att du inte kan följa trafikregler"
Senast redigerad av Aephir 2017-12-14 kl. 13:58.
Senast redigerad av Aephir 2017-12-14 kl. 13:58.