2017-12-14, 13:55
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Och hur skulle den statistiken se ut i siffror menar du? Att det är ett lotteri? Det ör du som ger en siffra på 9/10 och då får ju du presentera statistik för den. att du har en viss erfarenhet säger inget här.

jag har med erfarenhet men sitter inte och hittar på siffror utifrån den. om 3 av mina polare får pissa av 10st betyder inte det att 3/10 får pissa fattar du väl?

Det är heller inget som blir per automatik att om du torskar hos polisen att dom skickar det till TS. Det är inte heller som TS går in och kollar samtliga domar i Sverige för att se om nån ska pissa.

Det krävs en anmälan till TS för att TS ens ska ta det beslutet. Det är som sagt ett lotteri om de ens ska gå dit. Jag har själv pissat positivt hos polisen 3ggr på 2 år varav två ledde till fällande dom i både tingsrätt och hovrätt. Jag har inte fått pissa för att behålla kortet för det. Inte säger jag att ingen får pissa för det bara för att jag i 0% av fallen inte fått göra det.

Men har du inga siffror på det så är det ju missvisande när du skriver 9/10 inte sant?

Suck, som jag sa återigen om siffran så var det för att poängtera att majoritet får lämna prover, och det är min uppfattning detsamma gäller narkotika brott, har du något som säger att det inte är så?

Anledningen till att jag valde att säga 9/10 är för att jag anser att det är bättre att man är förberedd på att det kan komma så ja det var missvisande, dock vid vanligt innehav så klarar man sig utan.

Titta på transportstyrelsens sida om osunt levande så ser du ganska snabbt hur luddigt den är utformad, å att dom egentligen kan dra in kortet för nästan vad som helst/sätta provtagning.

Vad det gäller domar så kan jag upplysa att domar som ger mer än 2 år går per automatik till transport styrelsen... men det är helt korrekt att bötes domar inte alltid går dit.

Edit : kan tillägga att i Sverige så behöver dina brott inte ens vara relaterat till fordon eller osunt levande för att få ditt körkort indraget, har själv fått det indraget för att "man kan anta att du inte kan följa trafikregler"
Senast redigerad av Aephir 2017-12-14 kl. 13:58.
Citera
2017-12-14, 14:09
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aephir
däremot om du är positiv så kommer dom kräva prover för att du visar tecken på osunt levende.
Du börja med att skriva att om han var positiv så skulle dom kräva att han pissa för att behålla kortet.
Jag skrev då att det inte alltid var så utan mer ett lotteri. Det var då du ändra dig och skev 9/10

Citat:
Ursprungligen postat av Aephir
Suck, som jag sa återigen om siffran så var det för att poängtera att majoritet får lämna prover, och det är min uppfattning detsamma gäller narkotika brott, har du något som säger att det inte är så?

Anledningen till att jag valde att säga 9/10 är för att jag anser att det är bättre att man är förberedd på att det kan komma så ja det var missvisande, dock vid vanligt innehav så klarar man sig utan."

Finns nog ingen statistik över hur många som får fortsätta pissa av de som åkt dit.

Kan hålla med dig om att det blir vanligare och vanligare dock. Men min poäng var från början att dom inte krävde det på alla sen blev det en utdragen diskussion om detta.
Citera
2017-12-14, 14:21
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Du börja med att skriva att om han var positiv så skulle dom kräva att han pissa för att behålla kortet.
Jag skrev då att det inte alltid var så utan mer ett lotteri. Det var då du ändra dig och skev 9/10

Finns nog ingen statistik över hur många som får fortsätta pissa av de som åkt dit.

Kan hålla med dig om att det blir vanligare och vanligare dock. Men min poäng var från början att dom inte krävde det på alla sen blev det en utdragen diskussion om detta.

Och det är korrekt som du säger att alla behöver inte pissa, håller med dig där. Samma som att alla inte får körkortet indraget vid tex trafikförselser eller grövre brott som andra får, utan sociala biten spelar stor roll ex om du har jobb där körkort är krav tex yrkeschafför och får en arbetsgivare att skriva in ett intyg finns andra saker som spelar roll.

Må väl säga att jag formulerade mig dåligt det jag syfta på att är man positiv på något så räkna med up.

up börjar bli mer eller mindre standard, så var det inte för 5 år sedan utan det har drastiskt ökat enligt min uppfattning, dock tar dom inte körkortet.
Citera
2018-05-07, 17:16
Medlem
Hej, knackade på 2 poliser igår och tog med mig in på stationen för piss vilket kommer visa positivt. Hade även 17 ml testo-e samt 17 ml tren hemma. Hade även 5 stycken tomma 10ml ampuller testo-e hemma som dom också tog. Även ett 50 pack tamoxifen 20mg tog de också. Då kommer jag till frågan.. Vad kan jag förvänta mig i straff för detta?.. Kommer de även räkna in de tomma ampullerna?
Citera
2018-05-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GordonPlanB
Hej, knackade på 2 poliser igår och tog med mig in på stationen för piss vilket kommer visa positivt. Hade även 17 ml testo-e samt 17 ml tren hemma. Hade även 5 stycken tomma 10ml ampuller testo-e hemma som dom också tog. Även ett 50 pack tamoxifen 20mg tog de också. Då kommer jag till frågan.. Vad kan jag förvänta mig i straff för detta?.. Kommer de även räkna in de tomma ampullerna?

Hur kom de på dig ens?

du får posta 5inlägg till så kan du ta emot PM
Citera
2018-05-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LotN
Hur kom de på dig ens?

du får posta 5inlägg till så kan du ta emot PM

Åkte tyvärr dit för en misshandel, vilket ledde till piss vilket ledde till husrannsakan.
Citera
2018-05-10, 00:00
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GordonPlanB
Åkte tyvärr dit för en misshandel, vilket ledde till piss vilket ledde till husrannsakan.

Om du döms och är vållande i misshandeln är det bara stå
sitt kast och klara sig själv. Jag hyser inget intresse av att hjälpa våldsmän som fortsätter ge vatten på kvarn till steroiders dåliga rykte.

Det finns en etablerad bötesskala för doping, där varje individuell dos adderas till ett visst belopp.
Citera
2022-01-20, 22:08
Medlem
Hej jag undrade kring straff på 20 st amuler av testo 250 mg och dbol 250 tabs 10 mg, samt arimidex 1mg 50 tabs & clomid 60 tabs 50 mg

är orolig på att bli fångad på det och ifall någon har mycket erfarenhet vad är skillnaden om jag blir fångad på gymmet för användning av dessa eller om jag just hämtar ut paketet och blir stoppad och polisen öppnar upp paketet innan jag ens använde det?
Citera
2022-01-20, 23:20
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yungboss
Hej jag undrade kring straff på 20 st amuler av testo 250 mg och dbol 250 tabs 10 mg, samt arimidex 1mg 50 tabs & clomid 60 tabs 50 mg

är orolig på att bli fångad på det och ifall någon har mycket erfarenhet vad är skillnaden om jag blir fångad på gymmet för användning av dessa eller om jag just hämtar ut paketet och blir stoppad och polisen öppnar upp paketet innan jag ens använde det?

1660 enheter, 100 db. Straffet är detsamma oavsett situation.
Citera
2022-01-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
1660 enheter, 100 db. Straffet är detsamma oavsett situation.

så jag förstod inte direkt vad blir det för straff vanlig böter elr fängelse?
Citera
2022-01-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungboss
så jag förstod inte direkt vad blir det för straff vanlig böter elr fängelse?

Dagsböter.

Om du åker dit på gymmet, alltså pissar positivt då blir du bara avstängd. Men om polis plockar folk på gymmet och väljer att göra husrannsakan och hittar sakerna då blir det dagsböter.

Blir du plockad när du hämtar paketet och inte öppnar det. Då kan du säga att du inte vet vad det är om dom inte kan bevisa att du beställt det via kontohistorik, mailhistorik eller att du pissar positivt.
Senast redigerad av skruvmejsel6 2022-01-23 kl. 20:10.
Citera
2022-01-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Dagsböter
tack så mycket, föresten vet du något om vilken bloodtest jag ska göra innan och efter cycle och troru läkaren kan anmäla mig till polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in