2022-01-23, 19:02
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Tja jag vet ju att min kontakt inte skulle hitta på något sådant.

Kan läkare förskriva dessa för dagligt intag vid något de inte anser livshotande (ADHD) så förstår jag inte varför de inte kan förskriva ett fåtal tabletter för användning om man blir mycket sjuk i Covid eller om sprutorna försämrar immunförsvaret.
Vilken frukt menar du skall istället användas vid t.ex VAIDS/ADE?

I andliga kretsar så är det välbekant att man kan få sanningen serverad ett antal gånger, tills man plötsligt blir grundlurad av samma ande. Det är seriöst offtopic, ber om ursäkt för det.

Nej, "lågt hängande frukt" är ett uttryck för något som är närmare till hands/mer lättillgängligt. Jag rekommenderar alltså inte frukt, även om frukt i sig innehåller c-vitaminer och annat nyttigt. Ivermectin, bred antibiotika med även antivirala egenskaper, och antihistamin är exempel på "lägre hängande frukt".
Citera
2022-01-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av czxq
Amfetamin stärker immunförsvaret när man är sjuk. Varför vet jag inte. Får denna information andligt från en trovärdig källa så för mig råder inga tvivel.
Men det har ju använts förr vid t.ex förkylning. Missbruk är självklart inget bra för hälsan.

En till studie.
"We report the first evidence that meth significantly reduces, rather than increases, virus propagation and the susceptibility to influenza infection in the human lung epithelial cell line"

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0048335

Växten Ephedra används i Kina bl.a. Innehåller Amfetaminliknande ämnen.

Kanske kan vara en intressant studie. Vad vet jag.

https://biodatamining.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13040-020-00229-4

"Ephedra-bitter almonds were used to prevent and treat COVID-19 through directly inhibiting the virus, regulating immune responses, and promoting body repair. "
Citera
2022-01-23, 19:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Pandemin är nog över om någon eller några få månader.

Ja, för att sedan återvända till hösten, som de övriga vinterförkylningsvirusen och influensan.

Då gäller det att alla lägervakter har hunnit besinna sig, och inte kräver oproportionerliga åtgärder med utökade vaccinpass.
Citera
2022-01-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
I andliga kretsar så är det välbekant att man kan få sanningen serverad ett antal gånger, tills man plötsligt blir grundlurad av samma ande. Det är seriöst offtopic, ber om ursäkt för det.

Nej, "lågt hängande frukt" är ett uttryck för något som är närmare till hands/mer lättillgängligt. Jag rekommenderar alltså inte frukt, även om frukt i sig innehåller c-vitaminer och annat nyttigt. Ivermectin, bred antibiotika med även antivirala egenskaper, och antihistamin är exempel på "lägre hängande frukt".

Det förstod jag faktiskt.
Citera
2022-01-23, 19:07
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att omicron hade slagit ut deltan i Sverige då. Jag förstår att du har minne som en guldfisk men viruset har bara en livscykel på ca 21 dagar vilket betyder att deltan inte existerar bortsett från enstaka fall idag. Du kan anta att minst 99% av alla som dör i covid idag är p.g.a någon av omicron-varianterna. Finns väl minst fyra stycken såna nu.
Idiot, det resonemanget håller på sin höjd om båda varianterna är lika dödliga, vilket de inte är.
Publicerat igår kl 13.30
I Region Västerbotten har hittills ingen av de covidpatienter som intensivvårdats varit smittade med den nya omikron-varianten, det skriver Västerbottens-Kuriren.

Verksamhetschef Johan Thunberg säger till tidningen att den stora smittspridningen i samhället inte heller har inneburit någon ökad belastning på IVA i regionen.
https://sverigesradio.se/artikel/inget-omikron-pa-iva-i-vasterbotten
Citera
2022-01-23, 19:10
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Varför har vi ingen överdödlighet att tala om 2019-2020?
Kanske för att överdödlighet handlar om hur många som dör, inte om hur många som dör av covid.
Citera
2022-01-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Kanske för att överdödlighet handlar om hur många som dör, inte om hur många som dör av covid.

Ja men om så många har dött av covid så skulle det ju bli en kraftig överdödlighet fattar du väl? Eller tror du människor slutat dö i allt annat, som cancer, hjärtsjukdom, olyckor, superi, överdoser, självmord osv.?

Om jättemånga dör av något nytt så blir det överdödlighet det är ju jättelätt att förstå.
Citera
2022-01-23, 19:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Idiot, det resonemanget håller på sin höjd om båda varianterna är lika dödliga, vilket de inte är.
[indent]Publicerat igår kl 13.30
I Region Västerbotten har hittills ingen av de covidpatienter som intensivvårdats varit smittade med den nya omikron-varianten, det skriver Västerbottens-Kuriren.

Och hur många procent av befolkningen bor i Västbotten?
Citera
2022-01-23, 19:21
Medlem
Även SVT meddelar nu i ett nyhetsinslag att vi snart kan säga farväl till pandemin:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/snart-sjunker-smittan-det-har-vantar-pa-andra-sidan

Låter underbart skönt. Hoppas de har rätt!
Citera
2022-01-23, 19:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Vilken jävla fåntratt du är nu.

Var står det att barn löper större risk?

Myndighetens hemsida.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Den artikel du länkar till säger att fler barn läggs in MEN symptomen är MILDARE. Barnen är inte speciellt sjuka och vårdtiden är kortare, användningen av syrgas är mindre.
Det står till och med att det känns betryggande.

Ja men barn blev inte speciellt sjuka av deltan heller. Det var förhållandevis få barn som blev inlagda på IVA av deltan. Det betyder inte att barn är odödliga. Mild i fallet sjukhuscovid är att man inte behöver IVA men du kan fortfarande dö av mild covid om du inte får tillräckligt med syre.
Citera
2022-01-23, 19:26
Medlem
Nu rapporterar ju till och med de korrupta kräken på WHO officiellt att vi är på väg ur pandemin. Det går inte att upprättahålla lögnen om ett dödligt virus längre. Men ni ska se, de mest rabiata vaccinsektisterna kommer hitta nya argument och nya försök att flytta målstolparna.

Och när jag tittar på Euromomos graf noterar jag att vi aldrig haft så låg överdödlighet andra veckan i januari på flera år.

Nu inleds en ny fas där förhoppningsvis alla mandativrare ska ställas till svars för att de omplacerat folk, mobbat folk, hängt ut folk, tvingat folk genom social press att vaccinera sig. Och så får vi avvakta och se om det börjar utvecklas diverse symtom kopplat till vaccinen. Om detta sker kommer utan tvekan nästa stora kris. Men ni kan vara lugna, Pfizer kommer ha 3-4 sprutor mot det också.
Citera
2022-01-23, 19:27
Medlem
barkies avatar
Ganska gulligt att folk tror pandemin snart är över. Chefen för WHO, Theodoros sa för en vecka sen att pandemin inte är över och att läget är allvarligt - nu går Hans Kluge ut och säger det motsatta.

Omikron-vaccin är på gång till mars och valtider i USA, det kommer garanterat en variant till och en till och en till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in