2022-01-23, 11:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Stina tog sin första pallplats 2014, så att.

Vi pratar skidskytte, du behöver inte spela dum i onödan.
Citera
2022-01-23, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vi pratar skidskytte, du behöver inte spela dum i onödan.

Om vi enbart pratar skidskytte så får vi väl se om det dröjer lika många år för Stina från debut till första pallplats, som för Gråta. Eller så kan vi se vem som blir först med att dubblera pallplatser i skidskytte och längd, jag tror oavsett vilken mätmetod vi använder så kommer Stina dra längsta strået.
Citera
2022-01-23, 12:04
Medlem
katws avatar
Citat:
Om vi enbart pratar skidskytte så får vi väl se om det dröjer lika många år för Stina från debut till första pallplats, som för Gråta. Eller så kan vi se vem som blir först med att dubblera pallplatser i skidskytte och längd, jag tror oavsett vilken mätmetod vi använder så kommer Stina dra längsta strået.

Du svarade inte på min ursprungsfråga: Trodde du att Mona skulle ta en pallplats före Stina i november?

Meritmässigt kommer Mona aldrig vara i närheten av Stina så den diskussionen är fullständigt ointressant.
Citera
2022-01-23, 12:10
Avslutad
Citat:
Du svarade inte på min ursprungsfråga: Trodde du att Mona skulle ta en pallplats före Stina i november?

Meritmässigt kommer Mona aldrig vara i närheten av Stina så den diskussionen är fullständigt ointressant.

Din fråga är också irrelevant då Mona har tävlat drygt 10 år längre än Stina. Som sagt, det enda relevanta att mäta är hur lång tid de tar från debut till första pallplats.
Citera
2022-01-23, 12:14
Medlem
katws avatar
Citat:
Din fråga är också irrelevant då Mona har tävlat drygt 10 år längre än Stina. Som sagt, det enda relevanta att mäta är hur lång tid de tar från debut till första pallplats.

Inte alls. Stina kommer in med helt andra förväntningar från folk än vad man har på Mona. Du hade väl lovat att äta upp dina hatt om inte Stina kommer topp-5 innan säsongen är slut? (Men reservation för att det var någon annan än du)

Men din logik ska det alltså ta ytterligare nio år då för Stina att nå pallen. Då vet vi.
Citera
2022-01-23, 12:20
Avslutad
Citat:
Inte alls. Stina kommer in med helt andra förväntningar från folk än vad man har på Mona. Du hade väl lovat att äta upp dina hatt om inte Stina kommer topp-5 innan säsongen är slut? (Men reservation för att det var någon annan än du)

Men din logik ska det alltså ta ytterligare nio år då för Stina att nå pallen. Då vet vi.

Vad har andras förväntningar på Stina med mig att göra?

Nej inte hatt, men lovade typ att alltid hålla med dig om allt om inte Stina blir topp 5.

Vad i mitt inlägg kom du fram till att jag tror det tar 9 år innan Stina tar sin första pallplats?
Citera
2022-01-23, 12:22
Medlem
Strul för Ryssland som så ofta
Citera
2022-01-23, 12:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Vad har andras förväntningar på Stina med mig att göra?

Nej inte hatt, men lovade typ att alltid hålla med dig om allt om inte Stina blir topp 5.

Vad i mitt inlägg kom du fram till att jag tror det tar 9 år innan Stina tar sin första pallplats?

Du hade bara kunnat svara ja eller nej på ursprungsfrågan. Utifrån dina förväntningar på Stina, trodde du då att Mona skulle ta en pallplats före Stina? Frågan är inte direkt svår. Istället för att yra om hur länge utövare hållit på, det är en helt annan diskussion.
Citera
2022-01-23, 12:25
Avslutad
Citat:
Du hade bara kunnat svara ja eller nej på ursprungsfrågan. Utifrån dina förväntningar på Stina, trodde du då att Mona skulle ta en pallplats före Stina? Frågan är inte direkt svår. Istället för att yra om hur länge utövare hållit på, det är en helt annan diskussion.

Jag har redan svarat på den frågan, alla svar har inte ett ja eller ett nej, har du aspergers?
Citera
2022-01-23, 12:28
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Hade kännts tryggare om det varit Alexander Lukas som stått för den uttagningen
Det är Janne Lucas som tar ut stafettlaget:
Växla hallå, hallå, hallå
Mona på sträcka två!
Citera
2022-01-23, 12:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag har redan svarat på den frågan, alla svar har inte ett ja eller ett nej, har du aspergers?

Du vill alltså inte svara på hur dina förväntningar var på Stina inför säsongen mer än att du var tvärsäker på att hon åtminstone skulle nå en topp-fem placering i något lopp. I och med att en femteplats och en pallplats kan vara ganska nära tidsmässigt i skidskytte borde du kunna vara mer precis än så kontra Mona som aldrig varit på pallen innan.
Citera
2022-01-23, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Mona kommer inte att vara favorit i OS.

Favoritskapet gäller Elvira Öberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto