2022-01-22, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du behöver inte oroa dig. Du kommer inte att ha någonting att göra med vilka som tas ut att åka stafettlaget.

Anna hade som bäst en 37:e plats innan OS 2018. Gjorde sitt bästa lopp för säsongen i stafetten.
Anna hade som bäst en 44: plats innan VM 2019. Gjorde sitt bästa lopp för säsongen i stafetten.

Det är skillnad på VC och OS. Många planerar för en formtopp till just mästerskapen. Anna är otroligt bra att toppa sig till just mästerskapen.
Citera
2022-01-22, 23:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Anna hade som bäst en 37:e plats innan OS 2018. Gjorde sitt bästa lopp för säsongen i stafetten.
Anna hade som bäst en 44: plats innan VM 2019. Gjorde sitt bästa lopp för säsongen i stafetten.

Det är skillnad på VC och OS. Många planerar för en formtopp till just mästerskapen. Anna är otroligt bra att toppa sig till just mästerskapen.

Om du tror att jag tar ut stafettlaget så måste jag göra dig besviken. Det är Johannes Lukas.
Citera
2022-01-23, 00:38
Medlem
Citat:
Om du tror att jag tar ut stafettlaget så måste jag göra dig besviken. Det är Johannes Lukas.

Hade kännts tryggare om det varit Alexander Lukas som stått för den uttagningen
Citera
2022-01-23, 08:48
Avslutad
Så Gråt-Måna får inte utnyttja sin livs form idag och ev vinna sin enda vc-seger, för att "vi åker för att ha roligt"-Lucas tycker det är viktigare med en 30:e plats i OS för Mona, okej.
Citera
2022-01-23, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Så Gråt-Måna får inte utnyttja sin livs form idag och ev vinna sin enda vc-seger, för att "vi åker för att ha roligt"-Lucas tycker det är viktigare med en 30:e plats i OS för Mona, okej.

Känslan är att Mona skall köra mer VC än mästerskap..håller med dig där..

Magdalena Forsberg och Helena Ekholm klarade inte av den övergången. Med favoritskap så blev pressen för stor.

Hanna Öberg hade ingen press under OS 2018 utan förväntningarna var låga inför OS. Slog underifrån.
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-23 kl. 10:26.
Citera
2022-01-23, 10:22
Bannlyst
Elvira Öberg började säsongen med att åka fort..men skjuta en del bommar.

Ju längre säsongen flutit på har hon åkt snabbt men även börjat att skjuta bra. Hon har dessutom visat sig att ha ett pannben..klara skarpa lägen.

Där är vi nu..kan hon föra över det till den största tävlingen av alla, OS? Det återstår att se.
Citera
2022-01-23, 11:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Känslan är att Mona skall köra mer VC än mästerskap..håller med dig där..

Magdalena Forsberg och Helena Ekholm klarade inte av den övergången. Med favoritskap så blev pressen för stor.

Hanna Öberg hade ingen press under OS 2018 utan förväntningarna var låga inför OS. Slog underifrån.

Mona kommer inte att vara favorit i OS.
Citera
2022-01-23, 11:34
Medlem
katws avatar
Citat:

"Gråt-Mona" tog sin första individuella pallplats före Stina Nilsson. Hade du trott det i november?
Citera
2022-01-23, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katw
"Gråt-Mona" tog sin första individuella pallplats före Stina Nilsson. Hade du trott det i november?

Stämmer i och för sig inte.
Citera
2022-01-23, 11:50
Medlem
katws avatar
Citat:
Stämmer i och för sig inte.

Vilket?
Citera
2022-01-23, 11:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Sköt Annie Lind 10/10 vid dagens stafett eller var några reservskott inblandade?

Både Annie Lind och Johanna Skottheim sköt fullt.

Citat:
Bjørndalens tid kunde han vinna med sex bom eftersom han åkmässigt var så överlägsen de flesta. Idag ska det mycket till om någon vinner med tre bom.

Har Björndalen vunnit med sex bom? När? Jag kan inte dra mig till minnes det.
Citera
2022-01-23, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vilket?

Stina tog sin första pallplats 2014, så att.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in