2022-01-23, 08:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Arsenal väljer alltså att förlänga med Arteta NU istället för att vänta ut säsongen?! Borde slängts redan i somras men om man nu ska ge förtroende borde de iaf vänta hur säsongen slutar och om de lyckas säkra europaspel.
Jag vägrar tro att detta stämmer, men Kroenke så vet Man ju aldrig.

Dock så tar jag inte detta seriöst innan vi hör ngt officiellt från klubben.
Citera
2022-01-23, 09:07
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Gick emot min vidskeplighet och slog igång City-matchen precis när City kvitterat.

Hoppades såklart att Saints skulle kunna hålla ut för att ge mitt LFC en chans att ta in lite försprång, men det var turligt idag. En foul preciiiiis utanför linjen som kunde varit straff (svårt att avgöra om foul och exakt var den gjordes), och ett ganska klart rött kort som blir gult på Armstrong efter VAR. Turligt.

Gillade han mittbacken Salisu i Saints. Gillade ännu mer sången fansen gjorde åt honom till tonerna av Daddy Cool: Sali, Salisu - Sali, Salisuuuuuu

Spaning: När jag håller på laget som "borde vinna" matchen och jagar ett segermål känns det alltid/oftast som att det går för långsamt, man skapar ingenting, slår dåliga avgörande passningar och att man närsomhelst kan få en kontring i röven och förlora hela klabbet.

När jag håller på sämre laget som ska försöka stänga matchen med nuvarande resultat, känns det livsfarligt i varje sekund. Konstant tryck mot målet, en hårsmån från vinstmålet varje anfall. Fast det inte är så.

Fler som delar känslan?

Liverpool behöver vinna sina 2 games in hand för att vara 6p bakom, så det ska mycket till för att City ska sjabbla bort detta försprång. Men det ger onekligen lite blodvittring att även de kan tappa poäng då och då.

Känner helt klart igen mig i din känsla. Igår när det stod 0-0 i Man Utd-West Ham så kändes det typ hela sista kvarten som att det inte skulle bli någon seger då avsluten var helt bedrövliga och man inte skapade speciellt många chanser, samt att tempot bara kändes för lågt. Dock kom det där klockrena spelet i sista anfallet och jag kunde knappt tro det att det blev 3 poäng.

När det är det omvända dock så känns det som motståndarlaget är kapabla att skapa 2-3 bra chanser på lika många minuter och klockan bara kryper fram.
Citera
2022-01-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Gick emot min vidskeplighet och slog igång City-matchen precis när City kvitterat.

Hoppades såklart att Saints skulle kunna hålla ut för att ge mitt LFC en chans att ta in lite försprång, men det var turligt idag. En foul preciiiiis utanför linjen som kunde varit straff (svårt att avgöra om foul och exakt var den gjordes), och ett ganska klart rött kort som blir gult på Armstrong efter VAR. Turligt.

Gillade han mittbacken Salisu i Saints. Gillade ännu mer sången fansen gjorde åt honom till tonerna av Daddy Cool: Sali, Salisu - Sali, Salisuuuuuu

Spaning: När jag håller på laget som "borde vinna" matchen och jagar ett segermål känns det alltid/oftast som att det går för långsamt, man skapar ingenting, slår dåliga avgörande passningar och att man närsomhelst kan få en kontring i röven och förlora hela klabbet.

När jag håller på sämre laget som ska försöka stänga matchen med nuvarande resultat, känns det livsfarligt i varje sekund. Konstant tryck mot målet, en hårsmån från vinstmålet varje anfall. Fast det inte är så.

Fler som delar känslan?

Liverpool behöver vinna sina 2 games in hand för att vara 6p bakom, så det ska mycket till för att City ska sjabbla bort detta försprång. Men det ger onekligen lite blodvittring att även de kan tappa poäng då och då.

Så är det ju absolut. När det egna laget anfaller känns det oftast ofarligt men när det laget man inte hejar på anfaller känns det livsfarligt och "vad som helst" kan hända.

Riktigt viktigt med tre poäng igår, både tabellmässigt och att man kommer in på vinnarspåret igen.
Annars var det en hyfsat bra match defensivt, mycket bättre än mot Brentford, men anfallsmässigt var det väldigt fattigt. Jag hoppas inte CR7 fick vara kvar på plan pga av hans reaktion senast.
Jag gillar att Ralf vågar gå för det och plockar ut Fred och sätter in Cavani mot slutet. Hörde under sändningen att United är det lag som har gjort flest mål av spelare som kommer från bänken och gårdagens mål var ju alla tre inblandade: Ronaldo med första passen till Martial (inbytt) som passar till Cavani (inbytt) som passar till Rashford (inbytt) som petar in den.
Var övertygad om att det var offside på Cavani, men VAR godkände det ganska snabbt vilket var skönt.

Synd att Elanga inte kunde följa upp sin fina insats sedan senast, även om han inte heller gör bort sig. Han borde väl vara aktuell för landslaget snart?

Nu spelledigt i en vecka (varför?) och sedan Middlesbrough i FA-cupen följt av Burnley borta, Southampotn hemma och Leeds borta innan CL drar igång. Därfefter Watford hemma innan spelschemat blir riktigt tufft med City, Tottenham, returmötet mot Atl Madrid, Liverpool och sedan Leicester.

Det vore ju bra med tre raka segrar för att plocka så mycket poäng som möjlig inför de tuffare matcherna.
Citera
2022-01-23, 09:29
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Liverpool har inte heller varit inblandade i titelracet på ngt som helst vis under den här säsongen, så jag vettefasen vad du syftar på här.

Är möjligt att Liverpool hade en 2-3% mer bollinnehav än vad vi hade i matchen hemma på Emirates. Men egentligen, så imponerade varken The Gunners eller Liverpool i den sista matchen i den sista matchen, och i den första så spelade vi 10 vs 11 i ungefär 80% av matchen. Kombinationen av av allt detta gör att Arsenal, och inte Liverpool förtjänade egentligen att gå vidare från ligacupen.
Du är inget mattesnille! Om Liverpool vinner sina 2 hängmatcher och slår City borta så är dom 3 poäng efter guldet det är väl ändå att vara med 🤔
Så om man sparkar ner motståndare, parkerar bussen, gör mål mål & släpper in 2 mål så är man värdig vinnare? Hmmm

I kommentar skriver du att ni spelade 10 mot 11 i 70 % i en annan 80 % vad är rätt FAKTA? Han åkte ut i matchminut 24.

Läs nedan, säger det mesta…
Bollinnehav 44-54%
Skott 7-11
Skott på mål 2-3
Skott utanför mål 3-5
Blockerade skott 2-3
Hörnor 5-2
Offsides 4-3
Frisparkar 13-10
Gula kort 4-3
Röda kort 1-0
Bra chanser 1-2
Bra chanser missade 1-1
Träffa målramen 1-1
Skott innifrån straffområdet 5-7
Skott utanför straffområdet 2-4
Målvaktsräddningar 1-2
Passningar 455-524
Lyck. passningar 368 (81%) - 425 (81%)
Långbollar 26/61 (43%) - 30/68 (44%)
Krossbollar - 1/12 (8%) - 4/12 (33%)
Dribblingar 13/24 (54%) - 4/9 (44%)
Bollägande förlorat 143 - 134
Vunna dueller 48-56
Vunna luftdueller 15-17
Tacklingar 10-22
Brytningar 9-9
Rensningar 16-17
Senast redigerad av Drickback 2022-01-23 kl. 09:33.
Citera
2022-01-23, 10:28
Medlem
Drickbacks avatar
Bollinnehav 44-54%

Skall stå 46-54%, sorry för felskrivningen.
Citera
2022-01-23, 10:52
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Så är det ju absolut. När det egna laget anfaller känns det oftast ofarligt men när det laget man inte hejar på anfaller känns det livsfarligt och "vad som helst" kan hända.

Riktigt viktigt med tre poäng igår, både tabellmässigt och att man kommer in på vinnarspåret igen.
Annars var det en hyfsat bra match defensivt, mycket bättre än mot Brentford, men anfallsmässigt var det väldigt fattigt. Jag hoppas inte CR7 fick vara kvar på plan pga av hans reaktion senast.
Jag gillar att Ralf vågar gå för det och plockar ut Fred och sätter in Cavani mot slutet. Hörde under sändningen att United är det lag som har gjort flest mål av spelare som kommer från bänken och gårdagens mål var ju alla tre inblandade: Ronaldo med första passen till Martial (inbytt) som passar till Cavani (inbytt) som passar till Rashford (inbytt) som petar in den.
Var övertygad om att det var offside på Cavani, men VAR godkände det ganska snabbt vilket var skönt.

Synd att Elanga inte kunde följa upp sin fina insats sedan senast, även om han inte heller gör bort sig. Han borde väl vara aktuell för landslaget snart?

Nu spelledigt i en vecka (varför?) och sedan Middlesbrough i FA-cupen följt av Burnley borta, Southampotn hemma och Leeds borta innan CL drar igång. Därfefter Watford hemma innan spelschemat blir riktigt tufft med City, Tottenham, returmötet mot Atl Madrid, Liverpool och sedan Leicester.

Det vore ju bra med tre raka segrar för att plocka så mycket poäng som möjlig inför de tuffare matcherna.
Uppehållet är lite längre än en vecka, PL har lagt in vinteruppehåll tanke på det tajta schemat.
Citera
2022-01-23, 11:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Du är inget mattesnille! Om Liverpool vinner sina 2 hängmatcher och slår City borta så är dom 3 poäng efter guldet det är väl ändå att vara med 🤔
Så om man sparkar ner motståndare, parkerar bussen, gör mål mål & släpper in 2 mål så är man värdig vinnare? Hmmm

I kommentar skriver du att ni spelade 10 mot 11 i 70 % i en annan 80 % vad är rätt FAKTA? Han åkte ut i matchminut 24.

Läs nedan, säger det mesta…
Bollinnehav 44-54%
Skott 7-11
Skott på mål 2-3
Skott utanför mål 3-5
Blockerade skott 2-3
Hörnor 5-2
Offsides 4-3
Frisparkar 13-10
Gula kort 4-3
Röda kort 1-0
Bra chanser 1-2
Bra chanser missade 1-1
Träffa målramen 1-1
Skott innifrån straffområdet 5-7
Skott utanför straffområdet 2-4
Målvaktsräddningar 1-2
Passningar 455-524
Lyck. passningar 368 (81%) - 425 (81%)
Långbollar 26/61 (43%) - 30/68 (44%)
Krossbollar - 1/12 (8%) - 4/12 (33%)
Dribblingar 13/24 (54%) - 4/9 (44%)
Bollägande förlorat 143 - 134
Vunna dueller 48-56
Vunna luftdueller 15-17
Tacklingar 10-22
Brytningar 9-9
Rensningar 16-17
Well, man kan inte bara kika på statsen. Du måste lära dig att se hela bilden.
Citera
2022-01-23, 11:25
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Well, man kan inte bara kika på statsen. Du måste lära dig att se hela bilden.
Den besitter man redan 👍🏻 Och kom fram att Arsenal var numret för litet i båda matcherna. Dessutom återger du fel fakta mest hela tiden vilket avspeglar sig i din kommentarhistorik.
Senast redigerad av Drickback 2022-01-23 kl. 11:36.
Citera
2022-01-23, 11:28
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Hur länge kommer Poya få fortsatt förtroende i Barnsley? På sju ligamatcher fortfarande ingen seger, tre oavgjorda och fyra förluster, enda segern har kommit mot Barrow i FA-cupen, där det krävdes förlängning trots att Barrow fick en utvisning i första halvlek.

Nu har Barnsley en svensk VD som är vän med Poya som gör att han förmodligen får lite längre förtroende än andra tränare skulle ha fått. Men det känns ju ändå som att första ligasegern måste komma hyfsat snart, det här var ju ändå ett lag som kvalade till PL i fjol.
Citera
2022-01-23, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Liverpoolfans är fan de värsta.
Eran tragedi på arenan förtjänade ni.
Du är ta mig det dummaste jag stött på. Jag får gärna ha en avstängning för att titulera dig saker i detta inlägget men det finns INGEN INGEN INGEN som förtjänar att dö för man supporterar en fotbollsklubb (ja i princip nästan aldrig heller). Du borde seriöst fan ta och söka hjälp.
Citera
2022-01-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Du är ta mig det dummaste jag stött på. Jag får gärna ha en avstängning för att titulera dig saker i detta inlägget men det finns INGEN INGEN INGEN som förtjänar att dö för man supporterar en fotbollsklubb (ja i princip nästan aldrig heller). Du borde seriöst fan ta och söka hjälp.
Nej de flesta här tänker likadant ,inklusive dig .
Citera
2022-01-23, 16:59
Medlem
Blir inget CL för Gunners denna säsongen vartfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här