Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Gick emot min vidskeplighet och slog igång City-matchen precis när City kvitterat.
Hoppades såklart att Saints skulle kunna hålla ut för att ge mitt LFC en chans att ta in lite försprång, men det var turligt idag. En foul preciiiiis utanför linjen som kunde varit straff (svårt att avgöra om foul och exakt var den gjordes), och ett ganska klart rött kort som blir gult på Armstrong efter VAR. Turligt.
Gillade han mittbacken Salisu i Saints. Gillade ännu mer sången fansen gjorde åt honom till tonerna av Daddy Cool: Sali, Salisu - Sali, Salisuuuuuu
Spaning: När jag håller på laget som "borde vinna" matchen och jagar ett segermål känns det alltid/oftast som att det går för långsamt, man skapar ingenting, slår dåliga avgörande passningar och att man närsomhelst kan få en kontring i röven och förlora hela klabbet.
När jag håller på sämre laget som ska försöka stänga matchen med nuvarande resultat, känns det livsfarligt i varje sekund. Konstant tryck mot målet, en hårsmån från vinstmålet varje anfall. Fast det inte är så.
Fler som delar känslan?
Liverpool behöver vinna sina 2 games in hand för att vara 6p bakom, så det ska mycket till för att City ska sjabbla bort detta försprång. Men det ger onekligen lite blodvittring att även de kan tappa poäng då och då.
Så är det ju absolut. När det egna laget anfaller känns det oftast ofarligt men när det laget man inte hejar på anfaller känns det livsfarligt och "vad som helst" kan hända.
Riktigt viktigt med tre poäng igår, både tabellmässigt och att man kommer in på vinnarspåret igen.
Annars var det en hyfsat bra match defensivt, mycket bättre än mot Brentford, men anfallsmässigt var det väldigt fattigt. Jag hoppas inte CR7 fick vara kvar på plan pga av hans reaktion senast.
Jag gillar att Ralf vågar gå för det och plockar ut Fred och sätter in Cavani mot slutet. Hörde under sändningen att United är det lag som har gjort flest mål av spelare som kommer från bänken och gårdagens mål var ju alla tre inblandade: Ronaldo med första passen till Martial (inbytt) som passar till Cavani (inbytt) som passar till Rashford (inbytt) som petar in den.
Var övertygad om att det var offside på Cavani, men VAR godkände det ganska snabbt vilket var skönt.
Synd att Elanga inte kunde följa upp sin fina insats sedan senast, även om han inte heller gör bort sig. Han borde väl vara aktuell för landslaget snart?
Nu spelledigt i en vecka (varför?) och sedan Middlesbrough i FA-cupen följt av Burnley borta, Southampotn hemma och Leeds borta innan CL drar igång. Därfefter Watford hemma innan spelschemat blir riktigt tufft med City, Tottenham, returmötet mot Atl Madrid, Liverpool och sedan Leicester.
Det vore ju bra med tre raka segrar för att plocka så mycket poäng som möjlig inför de tuffare matcherna.