Citat:
Ursprungligen postat av
Sejfu
Don Denima sexchattar med en småpojke -
DET är problemet. Inte ungen/ungarnas uppfostran.
Om min 12-åriga dotter sexchattar med en 30+ man är problemet att mannen väljer att göra det. Inte "fällan" eller "uppfostran av flickan".
Eller ska han skyddas bara för att han inte förstod att det var en fälla?

Om din 12-åring utger sig för att vara exempelvis 18-20 och ber om intima bilder för att det är en kul grej att vilja sätta dit en kändis, då är du definitivt ett problem i det hela. Om du exempelvis dejtar, då utgår du från att det är en vuxen. Jag själv exempelvis fick kontakt med en helstörd kille nyligen. Jag har vissa tvivel på att en karl på 30 skulle låta som honom men det är inte osannolikt. Däremot kan jag inte hänga ut honom eftersom jag inte vet att det verkligen är karln jag har bilder på. Skulle det vara någon annan, är det han som är bedragare. Detta gäller även om det är småbarn.
Om du inte har koll, ska du inte kräva att resterande världen istället ska ha det. Om du har ett barn som sitter och skriver till vuxna och låtsas vara någon annan eller förleder någon medvetet, begår inte den som utsätts för något brott. Väldigt enkelt faktiskt. Precis som du inte begår ett brott om du själv råkar ut för en bedragare som kanske tömmer ditt konto, lurar av dig olika saker osv. Att vilseleda någon är brottsligt.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bedr%C3%A4geri_i_svensk_lag
Citat:
Ursprungligen postat av
namatara
Om det handlar om en busringning så är det ju heller inget brott.
Så dessa snorisar ville inte ha något av Anis som han glatt fotade och skickade iväg?
Hade några glin ringt mej så hade jag absolut inte filmat fittan och skickat till dem!
Han trodde att det var en vuxen kvinna han skickade till.