2022-01-22, 21:35
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
När jag läser detta uttalande från Jocke får jag känslan av att han vill informerar och utbilda Skatteverket hur de ska beskatta hans typ av yrke...
"Jag tror vi som arbetar i uppmärksamhetsekonomi, som till större del är en filmbaserad underhållnings- och marknadsföringsbransch, måste bli ännu bättre på att visa myndigheterna hur vår bransch fungerar."
"I det arbetet vill jag vara transparent och välkomnar en bra dialog med Skatteverket i sådana här frågor"
https://www.expressen.se/dinapengar/jocke-och-jonna-ville-gora-avdrag-for-semesterresan/

Alla yrken beskattas lika, spelar ingen roll om du är rörmokare, säljare eller tävlingsryttare, bilen som står på företaget ska användas korrekt, och används bilen privat räknas det bilförmån som du ska beskattas för det.
Semester utomlands (chartertrippen till Kreta, inklusive hyrbil, och utflykt på piratbåt) som dessutom är sponsrad försöker dessa 2 få att klassas som arbetsresa.

Lagen är lika för alla, även för Joakim Lundell.
Det är väl klart att advokaten Jockiboi med ett iq på 136 vet mer än än tjänstemännen på skatteverket.

Jag ser fram emot videon eller storyn där han läxar upp dessa, lite som när Rask ringde läkemedelsverket.
2022-01-22, 21:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det är väl klart att advokaten Jockiboi med ett iq på 136 vet mer än än tjänstemännen på skatteverket.

Jag ser fram emot videon eller storyn där han läxar upp dessa, lite som när Rask ringde läkemedelsverket.
Han kanske borde gå en kurs i vad man ska tänka på när man driver företag, istället för att gå kurs inom juridik
2022-01-22, 21:40
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Han kanske borde gå en kurs i vad man ska tänka på när man driver företag, istället för att gå kurs inom juridik
Youtubers är ett speciellt släkte, mycket underhållande forum detta.
2022-01-22, 22:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Youtubers är ett speciellt släkte, mycket underhållande forum detta.
Dock inte underhållande med skattefuffel, det drabbar oss andra när folk tjänar miljoner men fuskar med skatten...
2022-01-23, 11:59
Medlem
Harry_s avatar
om han är smart så borde han spara en del
inom 2år så finns inte den kanalen
2022-01-23, 13:05
Medlem
Ibland verkar det som om hela världen bara handlar om honom med allt detta slöseri med pengar.

Tänker han någonsin på sina stackars grannar? De skriker och gapar, och Jonna står i dörröppningen och vrålar. Normala människor visar hänsyn, men det har de helt glömt bort. Jag skulle inte vilja bo i detta område.
2022-01-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Ibland verkar det som om hela världen bara handlar om honom med allt detta slöseri med pengar.

Tänker han någonsin på sina stackars grannar? De skriker och gapar, och Jonna står i dörröppningen och vrålar. Normala människor visar hänsyn, men det har de helt glömt bort. Jag skulle inte vilja bo i detta område.

Blir en rejälv värdeminskning för övriga hus i närområdet med Lundellcirkusen och deras gräsliga tattarpalats.
2022-01-31, 02:11
Medlem
Olof G har lagt ut video ang Jocke …..
Alltid ett nöje att höra han tala om jockeboy
2022-01-31, 12:20
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julina456
Olof G har lagt ut video ang Jocke …..
Alltid ett nöje att höra han tala om jockeboy
Varför är Olof fortfarande besatt av Jocke? Känns som old news.
2022-01-31, 13:08
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Varför är Olof fortfarande besatt av Jocke? Känns som old news.
Narkotikainducerad bipolaritet
2022-01-31, 13:51
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Ja jag förstod nästan det.
2022-01-31, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Var tvungen att slå upp vad det betyder och jag håller inte med, skönt att det finns folk som inte dansar efter Joakims pipa. sen är det inte old news… det är om företaget som de kollar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in