2022-01-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
Det var ett förbannat tjatande avseende att folk har begränsade kunskaper i juridik. Liksom talesättet emellertid anger; ”tomma tunnor skramlar högst”. Vilka förändringar skulle man få igenom genom att skriva till lagrådet? I vilken parallell verklighet lever du där det är HD som reviderar lagstiftning?

1. Det är lagrådet som författar lagförslag på begäran av riksdagen/regeringen

2. HD är den rättsliga instans som avkunnar domslut som är vägledande, som andra domstolar följer

Med andra ord så är ditt jävla gnäll här på FB helt jävla verkningslöst! Men fortsätt att ventilera din frustration här medan Abdi får 800 000 i skadestånd.
Citera
2022-01-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Hur gammal är du? Tror du man får sitta på kumla om man har kaffevolta? Vi snackar många långa år tillsammans. Inte en klass 2 eller 3 där soptippspundarna tror att de är Al Capone allihop. Observerat en kort tid...... jo du! Här hör jag direkt vad för sort du tillhör.... soptippspundarna.

Han har suttit på klass 2 i över 5 år nu men ok...
Citera
2022-01-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef84g
<
Märks som sagt att du varken har något samhällsengagemang, grundläggande juridiska bakkunskaper och minst av allt så har du nog inte träffat på eller samtalat med något som suttit i fängelset.

Det är därför slöseri på min tid att förklara för en ignorant besserwisser om hur världen ser ut utanför hans håla.

Fortsätt att rösta på SD och vägra vaccin så hoppas vi att du blir justitieminister

Hahaha!
Skärp dig fjant.

Vet inte vad ”bakkunskaper” har med denna diskussion att göra, men det stämmer att jag har dålig koll på att baka. Däremot kan nog ingen ifrågasätta min kunskap inom juridiken.
Mina politiska åsikter och medicinska åtagande kan vi nog lämna därhän.
Oavsett vilket är det tydligt när man ser till regeringen att det inte finns några krav på att man är skolad inom det område man ansvarar för.
Men ändå kul att bli tillrättavisad av någon som garanterat gått ”livets hårda skola”.

Återigen: Fjant
Citera
2022-01-22, 20:22
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Han har suttit på klass 2 i över 5 år nu men ok...
En kaffevolta ja. klass 2 eller 3. klass 3 för brottets karaktär och sedan knall till en klass 2 eftersom det är mycket tuffare och mer "kriminellt".... Som sagt soptippspundare.
Citera
2022-01-23, 10:37
Medlem
Citat:
Hur gammal är du? Tror du man får sitta på kumla om man har kaffevolta? Vi snackar många långa år tillsammans. Inte en klass 2 eller 3 där soptippspundarna tror att de är Al Capone allihop. Observerat en kort tid...... jo du! Här hör jag direkt vad för sort du tillhör.... soptippspundarna.

Vet jag retades lite med dig i en annan tråd,du har dock min fulla respekt då jag tycker du verkar insatt. Som jag förstått saken så berördes en del mäktiga människor på ett personligt plan i samband med skjutningen på Stureplan. Tror du tiden läkt alla sår eller blir det en vendetta?
Citera
2022-01-23, 11:47
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
1. Det är lagrådet som författar lagförslag på begäran av riksdagen/regeringen

2. HD är den rättsliga instans som avkunnar domslut som är vägledande, som andra domstolar följer

Med andra ord så är ditt jävla gnäll här på FB helt jävla verkningslöst! Men fortsätt att ventilera din frustration här medan Abdi får 800 000 i skadestånd.

Du talar mot bättre vetande.

1. Lagrådet har till uppgift att granska och yttra sig över lagförslag. Lagrådet har ingenting med själva författandet av lagar att göra, mer än att ge sina synpunkter. Dessa är det sedermera upp till regeringen att ta ställning till, innan de presenterar lagförslaget inför riksdagen. Lagförslag upprättas, genom departementen, av regeringen.

2. HD, liksom övriga domstolar, tolkar lagen och kan välja att inte tillämpa lagar som exempelvis strider mot grundlagen. Besluten blir mycket riktigt prejudiciella. Däremot, till skillnad från vad du tidigare skrev, kan HD aldrig "ändra lagstiftning". Den makten åligger den lagstiftande församlingen allena.

Jag har inte ventilerat min frustration över huvud taget. Inte skrivet ett enda inlägg i denna tråd, bortsett från att tillrättavisa dig. Det stör mig nämligen att folk med översittarattityd anmärker på att folk inte har juridiska kunskaper, samtidigt som du ju inte ens har grundläggande koll på det svenska statsskicket, vilket man alltså lär sig om i grundskolan. Nåväl, tror att vi är klara här.
Citera
2022-01-23, 12:23
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Vet jag retades lite med dig i en annan tråd,du har dock min fulla respekt då jag tycker du verkar insatt. Som jag förstått saken så berördes en del mäktiga människor på ett personligt plan i samband med skjutningen på Stureplan. Tror du tiden läkt alla sår eller blir det en vendetta?
Man vet aldrig. Tommy skaffade sig också mycket mäktiga fiender under fängelsetiden. Han har aldrig förstått uttrycket : I de lugnaste vattnen simmar de största fiskarna. Men vi andra förstår mycket väl uttrycket : Tomma tunnor skramlar mest.
Citera
2022-01-23, 15:20
Medlem
Citat:
En kaffevolta ja. klass 2 eller 3. klass 3 för brottets karaktär och sedan knall till en klass 2 eftersom det är mycket tuffare och mer "kriminellt".... Som sagt soptippspundare.

Kan du ens formulera dig på ett sätt man förstår vad för budskap du försöker redovisa?

1. Ingen sitter en kort tid på Kumla, Minst 6 månader för utredning efter du blivit dömd till ett fängelsestraff längre än 4 år. Så att du satt en kort tid där innebär att du blev knallad för dina tjackpundarfasoner.

2. Du målar upp Ausonius som en farlig skurk som folk respekterar när du vet att 95 % av de som sitter i fängelse idag är efterblivna obildade invandrare som varken kan kommunicera eller klarar av enkla logiska resonemang.
Citera
2022-01-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontantkonungen
Hahaha!
Skärp dig fjant.

Vet inte vad ”bakkunskaper” har med denna diskussion att göra, men det stämmer att jag har dålig koll på att baka. Däremot kan nog ingen ifrågasätta min kunskap inom juridiken.
Mina politiska åsikter och medicinska åtagande kan vi nog lämna därhän.
Oavsett vilket är det tydligt när man ser till regeringen att det inte finns några krav på att man är skolad inom det område man ansvarar för.
Men ändå kul att bli tillrättavisad av någon som garanterat gått ”livets hårda skola”.

Återigen: Fjant

Du får mer än gärna leka i sandlådan med Jimmy och skrika diverse obsceniteter. Dessvärre passerade jag den fasen tidigt i livet men kul att du än idag bejakar din trotsiga och nationalistiska sidor. Gulligt faktiskt.

Livets hårda skola representerar nog mer dit eget CV än mitt då jag tjänstgör en akademisk institution. Vi sätter punkt här för att inte förstöra tråder ytterligare.
Citera
2022-01-23, 15:48
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Kan du ens formulera dig på ett sätt man förstår vad för budskap du försöker redovisa?

1. Ingen sitter en kort tid på Kumla, Minst 6 månader för utredning efter du blivit dömd till ett fängelsestraff längre än 4 år. Så att du satt en kort tid där innebär att du blev knallad för dina tjackpundarfasoner.

2. Du målar upp Ausonius som en farlig skurk som folk respekterar när du vet att 95 % av de som sitter i fängelse idag är efterblivna obildade invandrare som varken kan kommunicera eller klarar av enkla logiska resonemang.
Läs vad tråden handlar om istället. Jag satt på kumla många långa år. Hade ingen nedklassning ingen utgång. Som du säkert har sett i andra trådar så var alla som satt på det huset dömda till MER än 10år. Jag har aldrig nyttjat droger annat än rökt joint och/eller druckit dyr sprit. Det jag blev dömd för var något mycket mycket större än att knarka själv.
Citera
2022-01-23, 18:39
Medlem
Citat:
Du får mer än gärna leka i sandlådan med Jimmy och skrika diverse obsceniteter. Dessvärre passerade jag den fasen tidigt i livet men kul att du än idag bejakar din trotsiga och nationalistiska sidor. Gulligt faktiskt.

Livets hårda skola representerar nog mer dit eget CV än mitt då jag tjänstgör en akademisk institution. Vi sätter punkt här för att inte förstöra tråder ytterligare.
Starkt.
Citera
2022-02-14, 22:42
Medlem
Nu ska jag berätta en sak om herr Zethraeus.

En vän till mig skulle ta en taxi hem till oss. Vi bor kring Vasa-stan.
Hon var ganska onykter och antingen inga pengar/batteri på mobil,så hon gick och frågade alla om låna tele.
Ingen hjälpte. Förutom T.Z
Han ringde taxi,hjälpte henne in och ringde min sambo och frågade om adressen.

Min vän (som var full) tog en selfie av henne och hennes hjälte och jag kan garantera det är Tommy.Z.

Så,oavsett vad han gjort,så verkar han vara en snäll människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in