2022-01-22, 17:49
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej jag menar att om man ser på vilka som försvarar etablissemanget här på FB så ser man att det är en döende rörelse. Den intellektuella nivån är uppmuntrande låg.
Du duckar det viktigaste. Men skit samma. Vi kan väl vara tydliga med att någon återvandring aldrig sker. Inte i närtid i alla fall. Och eftersom en strid ström av arbetsdugliga invandrare kommer in över gränsen, trots ett SD styre, så undrar en ju vilken relevans ni har i svensk politik. Ja, annat än ta tillvara på Svensk Näringslivs intressen då.
Citera
2022-01-22, 17:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Du duckar det viktigaste. Men skit samma. Vi kan väl vara tydliga med att någon återvandring aldrig sker. Inte i närtid i alla fall. Och eftersom en strid ström av arbetsdugliga invandrare kommer in över gränsen, trots ett SD styre, så undrar en ju vilken relevans ni har i svensk politik.[/b] Ja, annat än ta tillvara på Svensk Näringslivs intressen då.

Vår relevans är att vi skall ersätta S. Vi skall marginalisera dem till ett litet struntparti och ta över deras plats i svensk politik. Pasokifieringen kommer förr eller senare.
Citera
2022-01-22, 18:06
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det ovanstående är för mig svårt att förstå. Här i Norge (där jag bor) har Sossarna blivit hårt straffade (i op-undersökningar) med de högre el-priserna.

Jag får det inte ihop, betydligt högre el-priser går direkt i plånboken hos varje väljare.

Jag tolkar S goda opinionssiffror mer som ett resultat av hur svag oppositionen är, än att S gjort allt så bra.

Kristersson är inte någon skicklig politiker, han är arrogant och dessutom omvittnat lat. Jag tror inte väljarna litar på att M+SD+KD är regeringsfähiga.
Citera
2022-01-22, 18:06
Medlem
Citat:
Vår relevans är att vi skall ersätta S. Vi skall marginalisera dem till ett litet struntparti och ta över deras plats i svensk politik. Pasokifieringen kommer förr eller senare.
En sak jag undrar över men sällan hör från er, det berör frågor kring arbetsmarknadspolitiken och pågående digitalisering. Vad är er vision? Vad tycker ni om Moderaternas drakoniska jobbmål? Vad tror ni händer om den strukturella arbetslösheten börjar skena?

Svåra frågor att svara på kanske. Den intellektuella nivån här är ju så låg menar jag.
Citera
2022-01-22, 18:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om ni ska ersätta S är ni på fel väg just nu.

Även jag vill se SD ersätta S, men det ser ut som att det målet är borta med vinden. Fortsätter det så här behöver vi ett nytt parti till vänster.
Citera
2022-01-22, 18:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
En sak jag undrar över men sällan hör från er, det berör frågor kring arbetsmarknadspolitiken och pågående digitalisering. Vad är er vision? Vad tycker ni om Moderaternas drakoniska jobbmål? Vad tror ni händer om den strukturella arbetslösheten börjar skena?

Svåra frågor att svara på kanske. Den intellektuella nivån här är ju så låg menar jag.

Intressant fråga, den om arbetsmarknadspolitiken, vad har du/ni för lösning på det lilla faktum att lågt räknat av självaste Magdalena Andersson de alltså 600000+ som aldrig någonsin kommer att få ett jobb i Sverige trots att de är i arbetsför ålder, det är alltså S själva som kommer med de siffrorna angående den massinvandring vi drabbats av.

Minst 600000 arbetsföra människor ska alltså försörjas av en krympande arbetande befolkning i det privata näringslivet, som sagt, vad har du/ni för lösning på det?

Pessimisten Andersson vet ju att det kommer inte att spela någon roll hur mycket resurser som satsas på dessa de kommer likförbannat inte att komma in i arbetslivet.
Citera
2022-01-22, 18:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Om ni ska ersätta S är ni på fel väg just nu. Även jag vill se SD ersätta S, men det ser ut som att det målet är borta med vinden. Fortsätter det så här behöver vi ett nytt parti till vänster.

Det beror bara på vilka partier som vi måste kompromissa med för att rädda landet, i framtiden kanske det blir S eller ett nytt nationalistiskt vänsterparti. Den demografiska frågan överskuggar allt annat så att stå ensamma i ett hörn och vara ideologiskt renlärig ger ingenting.
Citera
2022-01-22, 18:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
En sak jag undrar över men sällan hör från er, det berör frågor kring arbetsmarknadspolitiken och pågående digitalisering. Vad är er vision? Vad tycker ni om Moderaternas drakoniska jobbmål? Vad tror ni händer om den strukturella arbetslösheten börjar skena? Svåra frågor att svara på kanske. Den intellektuella nivån här är ju så låg menar jag.

Framförallt skall vi hjälpa de som inte kunnat skaffa sig en egen försörjning i Sverige att resa hem, sedan skall vi sluta ta in okvalificerad arbetskraft (Där har vi fått M med oss, och kanske också S? Men S måste väl få tillstånd av globalist-Annie), så att arbetstillfällena räcker till de som inte är tillräckligt välutbildade för de jobb du hänvisar till. Det kommer behövas arbetare i framtiden också.
Citera
2022-01-22, 18:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Intressant fråga, den om arbetsmarknadspolitiken, vad har du/ni för lösning på det lilla faktum att lågt räknat av självaste Magdalena Andersson de alltså 600000+ som aldrig någonsin kommer att få ett jobb i Sverige trots att de är i arbetsför ålder, det är alltså S själva som kommer med de siffrorna angående den massinvandring vi drabbats av.

Minst 600000 arbetsföra människor ska alltså försörjas av en krympande arbetande befolkning i det privata näringslivet, som sagt, vad har du/ni för lösning på det?

Pessimisten Andersson vet ju att det kommer inte att spela någon roll hur mycket resurser som satsas på dessa de kommer likförbannat inte att komma in i arbetslivet.
Återvandringsverk samt platt skatt och förenklade regler. Anpassade skattesatser för att underlätta ökad befolkningsmängd på landsbygden och inhemsk matproduktion.

Det är inte så att vi saknar arbetstillfällen, utan det är så att urbanisering och internationalisering sakta men säkert maler ned produktion av värden.

Sedan behöver vi självklart fixa energibristen för att inte bli av med ytterligare industrier.

Vilka "ni" du syftar på framgår inte, så jag tog chansen
Citera
2022-01-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Jag har inte pratat med Magdalena. Har aldrig gjort faktiskt. Men ibland brukar hon väl ringa till någon som älskar arbetslinjen lika mycket som hon själv, så jag får hänvisa dig till henne eller nån av hennes arbetslinjefrälsta kollegor.

Frågan kvarstår dock. Den ställde jag av en bra anledning förstår du. Eftersom vi sällan, om någonsin, får höra om Sverigedemokraternas fantastiska arbetslinjeförslag.
Citera
2022-01-22, 18:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det beror bara på vilka partier som vi måste kompromissa med för att rädda landet, i framtiden kanske det blir S eller ett nytt nationalistiskt vänsterparti. Den demografiska frågan överskuggar allt annat så att stå ensamma i ett hörn och vara ideologiskt renlärig ger ingenting.
SD ligger på sin botten och skvalpar. Detta medan partiet nu är så i knäet på M att "alla" (även du) talar om M, Kd och SD som ett block. Det är inte så man övertygar vanligt folk om sin pålitlighet och arbetarvänliga politik.

Vanliga svenskar har med all rätt M-fobi.
Citera
2022-01-22, 18:44
Medlem
Citat:
Det kommer behövas arbetare i framtiden också.
Ni är i brist på bättre ord lika clueless som Socialdemokraterna alltså. Vilken chock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in