2022-01-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Inte bara det, glöm för all del inte tidig behandling med hydroxiklorokin och ivermektin. Men FHM ger istället rådet till de som blir sjuka att inte sätta in någon som helst tidig behandling, utan istället låta sjukdomen fortskrida tills dess patienten är så dålig att den måste läggas in på sjukhus. Allt för att inte "belasta vården", sägs det..

Nog större chans att de rekommenderar 8 skivor bröd än vitaminer och mineraler..

Detta är billiga preparat som inte går att patent på. Så det är anledningen till att dom ur det perspektivet är verkningslösa.

Vitaminer är verkningslösa för det kan man inte tjäna pengar på.

I en del asiatiska länder rekommender dom vitaminer. Big pharma har inte lika starkt monopol där.

Jag fortsätter med mina 5000 ie D-vitamin varje dag.
jag har inte så mycket som nyst under denna pandemin, medan dom vaccinerade runt mig vart sjuka flera ggr om.
Citera
2022-01-21, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det står ju rakt upp och ner - vi behöver inte gissa eller tro.

https://covid19danmark.dk/figures/bt_cases_age_time_2.png

Tidigare positiv = sjuk innan - EJ vaccinerad.

De andra grupperna = Bara vaccinerade - inte sjuka innan.

De som både vaccinerat sig och varit sjuka är inte med i någon av grupperna.

Nja den här studien kommer väl fram till lite annat resultat. Danska forskningsstudie, har lagts ut länk här tidigare också.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2.full.pdf
Citera
2022-01-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Nja den här studien kommer väl fram till lite annat resultat. Danska forskningsstudie, har lagts ut länk här tidigare också.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2.full.pdf

Jag säger det igen.

Gruppen "Tidigare positiva" är de som varit sjuka och inte vaccinerat sig igen.

De i gruppen "Vaccinerade" har inte varit sjuka igen.

https://covid19danmark.dk/figures/bt_cases_age_time_2.png

Ser man till faktisk data så verkar vaccinerade har ungefär lika bra skydd som de som varit sjuka tidigare - iaf nu med Omikron.
Citera
2022-01-21, 20:45
Medlem
outoftheblues avatar
Brittiska läkare vill inte vaccinera sig! Får se om de blir avskedade 1 april.
Doctors join waiters in turning down Covid jabs
Health workers have rejected the Covid vaccine because they’re happy with natural immunity, it has been suggested

Friday January 21 2022, 9.00am GMT, The Times

Doctors are among the health workers least likely to be vaccinated against Covid-19, while fitness instructors, artists and waiters have some of the highest unjabbed rates overall.

New figures from the Office for National Statistics (ONS) show vaccination rates by profession at the end of last year. The data provides an early indication of which parts of the NHS and social care workforce could be hardest hit by the compulsory vaccination rule that comes into force in April.
https://www.thetimes.co.uk/article/doctors-join-waiters-in-turning-down-covid-jabs-rf79t7ktf
Citera
2022-01-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja du vinner.
Du är helt klart forumets mest rädda, oroliga stackare som lägger så stor energi i detta.
Sök hjälp är ett bra vänligt råd från mig.
Om inte, vem avlönar dig för sådant här?

Eller så tackar du mig för att jag backar upp mina påståenden med tillförlitliga källor från BBC, Webmed och Reuters? Eller är det bara av intresse när det göder din egen echo chamber?

Jag lägger inte överdrivet stor tid på detta. Men definitivt mer tid än att bara läsa vad Aftonbladet skriver. Eftersom restriktioner och covidpass har (och har haft) väldigt stor inverkan på folks liv, och eftersom vissa förespråkar massvaccination, så är det givetvis viktigt att ta reda på om det är rationellt och pragmatiskt. Jag skiter i dina känslor och anekdoter. Det är inte intressant.
Citera
2022-01-21, 20:50
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du verkar inte förstå att vården får ta smällen och se till att de ovaccinerade som kommer in, ofta illa däran inte dör. Vilket vården lyckas mycket bra med men till ett pris som Vi andra får betala. De som behöver vård för andra sjukdomar men platserna på sjukhusen tas upp av ovaccinerade.

Utöver att andra drabbas är det dyrt och onödigt men du tänker bara på dig själv.

Eftersom risken att DÖ är så OTROLIGT låg föreslår att ovaccinerade helt avstår från all coronavård stannar hemma, öppnar balkongdörren, kall luft innehåller mer syre, ta magnecyl.
Läkarbilen kan komma förbi med morfin när det blir jobbigt.
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag ser många kommunister i media och på forumet just nu.

Vården var överbelastad och hade årslånga köer på många områden innan covid - det är knappast värre nu. Det är så det går när man systematiskt nedmonterar välfärden. Det argumentet kan pro-vaccare inte köra med.

Varför ska jag betala skatt när folk som sysslar med extremsporter, dumma stunts, röker och super, knarkar eller i övrigt tar risker utöver de vanliga?

De gör ju det valet så de ska inte ha vård eller betala den själv.

Jävla dumma argument ni ständigt kommer med.

Man kan önska att makthavarna hade satsat mer resurser på sjukvården. Men verkligheten är som den är. Makthavarna har valt att istället satsa pengar på att ta emot andra länders växande överbefolkning, samtidigt som det svenska samhället har monterats ner. Jag tycker att makthavarna har gjort dåliga val. Men vad jag än anser om makthavarnas prioritering, så tvingas jag leva med långa vårdköer. Jag vill inte att köerna växer ännu mer, på grund av vaccinmotståndare som behöver vård.

Jag tycker att nu när Sverige drabbades av en kris, så borde makthavarna genast ha dragit i nödbromsen, och satt stopp för andra länder att skicka sitt befolkningsöverskott till Sverige. Men makthavarna bara fortsätter att importera mer överbefolkning. Dom svenska åldringar som har mist livet, ersätts av somaliernas överflöd av avkommor. Det är äcklande.
Citera
2022-01-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Brittiska läkare vill inte vaccinera sig! Får se om de blir avskedade 1 april.
Doctors join waiters in turning down Covid jabs
Health workers have rejected the Covid vaccine because they’re happy with natural immunity, it has been suggested

Friday January 21 2022, 9.00am GMT, The Times

Doctors are among the health workers least likely to be vaccinated against Covid-19, while fitness instructors, artists and waiters have some of the highest unjabbed rates overall.

New figures from the Office for National Statistics (ONS) show vaccination rates by profession at the end of last year. The data provides an early indication of which parts of the NHS and social care workforce could be hardest hit by the compulsory vaccination rule that comes into force in April.
https://www.thetimes.co.uk/article/doctors-join-waiters-in-turning-down-covid-jabs-rf79t7ktf

Det är orimligt att tvinga dom att vaccinera sig eftersom vaccination ändå inte stoppar smittan. Man har till och med i vissa studier kommit fram till att vaccinerade smittar mer

Citat:
In fact, when the basic infection rates are compared for the vaccinated and unvaccinated without factoring in the variables, they are very similar or even worse for the vaccinated group than for those who have not received any shots.

https://english.elpais.com/society/2022-01-18/the-success-of-covid-19-vaccines-against-omicron-vaccinated-up-to-five-times-less-likely-to-be-hospi talized.html
Citera
2022-01-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag vill inte att köerna växer ännu mer, på grund av vaccinmotståndare som behöver vård..

Ok, så börja med att berätta för oss då hur många "vaccinmotståndare" som tynger vården just nu. Och vilka är dom? Är det helt vanliga människor där ute i samhället, eller är det fortfarande riskgrupper det rör sig om, dvs mycket gamla och infektionskänsliga. Det är ändå relevant eftersom du annars ger intryck av att ALLA som inte tar vaccin ska demoniseras som vaccinmotståndare som tynger vården. Det är lika orimligt att uttrycka dig som du gör under den nuvarande Omicronvågen som det vore att göra det för 3 år sedan under influensasäsongen. Och ingen gjorde det.

Och om du är så otroligt orolig för vården så är Omicron ditt minsta problem. Du kan ju börja med att ge dig på alla fetton, alla rökare, alla alkoholister, alla stillasittande latmaskar, osv, osv. Varför har du hängt upp dig på Omicron? Är det för att du själv är dödsrädd för Omicron och utvecklat en osund hypokondri kring viruset? Varför är det viktigare att folk vaccinerar sig än att de förbättrar sin hälsa?
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-21 kl. 21:27.
Citera
2022-01-21, 21:02
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Tydligen vanligt att få svåra reaktioner på sprutan - utan vaccin.

29 % av de som fick placebo kände trötthet. 10 - 14% muskelvärk, var fjärde huvudvärk.

Bidrar till att sätta lite perspektiv på biverkningshysterikerna här.

https://www.sydsvenskan.se/2022-01-21/sa-manga-fick-biverkningar-efter-covidsprutan-utan-att-ha-fatt-vaccin

Nocebo har varit känt hur länge som helst....
Citera
2022-01-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nu kommer du in på en lösning som jag tycker låter bra. Låt flygrädda sköta luftfarten. Vad skulle bli konsekvensen av att låta flygrädda sköta luftfarten? Flygplanen skulle stå kvar på marken. Att låta flygplanen stå kvar på marken, är just den strategi jag önskar hade använts mot Kina-virusets spridning. Det var flygplanen som såg till att snabbt sprida kinesernas virus över Världen. Jag anser att flygplanen borde ha stoppats när omvärlden fick vetskap om viruset.

Nu när epidemin närmar sig slutet, så vill jag ifrågasätta huruvida det är lämpligt att återgå till samma omfattande flygtrafik som tidigare. När nya smittsamma sjukdomar uppstår, kommer vi då att kunna stoppa flygtrafiken tillräckligt snabbt för att hindra sjukdomenarnas spridning över Världen? Ifall svaret är "nej", så behöver vi begrunda hur lämpligt det är med omfattande flygtrafik mellan olika delar av Världen.
Det finns värre saker att oroa sig för än flygbranschen.

Innan pandemin var den här sortens virusforskning något ganska obskyrt. Nu har det ploppat upp tiotusentals nya viruslaboratorier världen. Det har pumpats in hundratals miljarder i virusforskning. Människor som utvecklat en ny expertis som de inte kommer släppa med pandemin. Investeringar som man inte kommer vilja dra sig ur när pandemin är över. Gain-of-function är det nya modeordet.

Du vill inte ens tänka på hur många nya virus som kommer läcka ut.
Citera
2022-01-21, 21:07
Medlem
okok1s avatar
Sverige har tydligen lagt 22 miljarder på tester. Hur många liv räddade vi för 22 miljarder?
Citera
2022-01-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Tydligen vanligt att få svåra reaktioner på sprutan - utan vaccin.

29 % av de som fick placebo kände trötthet. 10 - 14% muskelvärk, var fjärde huvudvärk.

Bidrar till att sätta lite perspektiv på biverkningshysterikerna här.

https://www.sydsvenskan.se/2022-01-21/sa-manga-fick-biverkningar-efter-covidsprutan-utan-att-ha-fatt-vaccin
Inte "svåra" reaktioner. Studien jämförde bara lindriga biverkningar som stod med på frågeformuläret. Typ ledvärk, feber, klåda och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in