2022-01-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Vem skulle det vara om det inte var Ryssland? Lägligt också med deras fartyg i Östersjön.

Men om det är Ryssland så förstår jag inte deras anledning till att provocera oss annat än att vilseleda under tiden dom håller på med Ukraina. Möjligen någon förberedelse till vilseledning?

Om Ryssland ligger bakom visar dom med det här att Sverige är en bananrepublik som inte har en chans försvarsmässigt. Därför ska Sverige ligga jävligt lågt och inte lägga sig i om Ryssland gör något som Sverige anser är fel.
Citera
2022-01-21, 19:53
Bannlyst
Nu antyder propagandan i svenska medier att drönarna kontrolleras av Putin:
Wilhelm Agrell: Troligen en stat som skickat flygplansdrönarna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Powe9e/wilhelm-agrell-troligen-en-stat-som-skickat-flygplansdronarna

Förklara. Vad är Sverige för land? I decennier jagade de efter ubåtar och fångade ingen (förutom den som seglade själv och ringde på dörren). Nu flyger ryska drönare över Stockholm och högutvecklade Sverige, med hjälp av högutvecklade amerikanska och europeiska allierade, står maktlöst. Jag förstår bara inte. Hur kan jag förklara allt detta för mina ryska kompisar?
Senast redigerad av Rysk-pravda 2022-01-21 kl. 19:58.
Citera
2022-01-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Nu antyder propagandan i svenska medier att drönarna kontrolleras av Putin:
Wilhelm Agrell: Troligen en stat som skickat flygplansdrönarna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Powe9e/wilhelm-agrell-troligen-en-stat-som-skickat-flygplansdronarna

Förklara. Vad är Sverige för land? I decennier jagade de efter ubåtar och fångade ingen (förutom den som seglade själv och ringde på dörren). Nu flyger ryska drönare över Stockholm och högutvecklade Sverige, med hjälp av högutvecklade amerikanska och europeiska allierade, står maktlöst. Jag förstår bara inte.
Bedrövligt. De tar varje chans att misstänklig öra Ryssland.
För det första vet vi inte ens om det har varit några drönare. Bevisningen är minimal. Praktiskt taget ingenting har släppts till allmänheten utom lösa påståenden.
Liknande incidenter i andra länder har säkert inte varit Ryssland. Det påminner väldigt mycket om ubåtsjakterna.
Citera
2022-01-21, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bedrövligt. De tar varje chans att misstänklig öra Ryssland.
För det första vet vi inte ens om det har varit några drönare. Bevisningen är minimal. Praktiskt taget ingenting har släppts till allmänheten utom lösa påståenden.
Liknande incidenter i andra länder har säkert inte varit Ryssland. Det påminner väldigt mycket om ubåtsjakterna.
Eller kanske den svenska militären själva lanserar dessa drönare för att skylla på Ryssland för allt? Det valda tid är mycket bekvämt.
Citera
2022-01-21, 20:19
Medlem
Om det nu är ryssarna som ligger bakom. Varför gör dom inte detsamma mot finland, eller andra också?
Är sverige något extra intressant för ryssland?
Citera
2022-01-21, 20:33
Medlem
Ganska självklart att det är Ryssland, lika självklart som att det på detta forum finns personer med rysk koppling som pratar väl om Ryssland. Psykologisk krigsföring kallas det. Att de känner till våra känsliga platser är inte särskilt konstigt då man kan ta reda på det efter 10 minuters googling. Så länge Ryssland är en diktatur kommer liknande saker hända i framtiden.
Citera
2022-01-21, 20:45
Medlem
Tänk er ett gäng drönare, både små men också stora som upptäcks ovanför Moskva en dag/natt. Till råga på allt så verkar inte Ryssland ha en aning om vem som opererar dessa drönare.
Tror ni det hade tagit lång tid innan någon av dessa drönare hade blivit oskadliggjord och Ryssland hade pekat finger och sagt, det var ni som flög här?
Sverige är idag ett land, styrt av fittor och PK människor som inte vågar ta beslut innan de har kollat facebook och twitter för att se vad andra tycker. Hade det varit lite kuk och pondus i vår regering så hade dessa incidenter kunnat begränsas radikalt tror jag.
Men i dagens Sverige får man inte tycka illa om någon eller ha förutfattade meningar, trots att de är ganska uppenbara.
Jag tror inte det är Island som testkör sina drönare här iallafall, det är min åsikt.
Citera
2022-01-21, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cossiemartin
Ganska självklart att det är Ryssland, lika självklart som att det på detta forum finns personer med rysk koppling som pratar väl om Ryssland. Psykologisk krigsföring kallas det. Att de känner till våra känsliga platser är inte särskilt konstigt då man kan ta reda på det efter 10 minuters googling. Så länge Ryssland är en diktatur kommer liknande saker hända i framtiden.
Vilken underbar siare du är! Jag kan inte föreställa mig hur du kan gissa, till exempel, att jag är rysk, jag älskar Ryssland och jag gillar Putin! Bravo!
Citera
2022-01-21, 20:54
Medlem
Citat:
Vilken underbar siare du är! Jag kan inte föreställa mig hur du kan gissa, till exempel, att jag är rysk, jag älskar Ryssland och jag gillar Putin! Bravo!

Putin är en stor och stark människa det håller jag med om, och jag vet att han vill Rysslands bästa. Men jag tror att hans vapenskrammel är fel väg att gå. Han borde satsa på rymden istället. Fan ert land är väl stort som det är?
Citera
2022-01-21, 20:55
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cossiemartin
Jag har ingen koppling till Ryssland men är helt säker på att dessa iaktagelser av drönare inte har med Ryssland att göra. Om du börjar att fundera på vilka som har något att vinna av det här med drönare så inser du snabbt att Ryssland är utestutet. Fattar inte att människor kan vara så mottagliga av propaganda.
Citera
2022-01-21, 20:58
Medlem
Citat:

Om du är ryss så beklagar jag.
Citera
2022-01-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har ingen koppling till Ryssland men är helt säker på att dessa iaktagelser av drönare inte har med Ryssland att göra. Om du börjar att fundera på vilka som har något att vinna av det här med drönare så inser du snabbt att Ryssland är utestutet. Fattar inte att människor kan vara så mottagliga av propaganda.

Ännu en ryss som försöker påverka oss svenskar. Glöm det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in