2022-01-21, 09:33
Medlem
Här är stämningsansökan mot Mohammed Ali Mohammad (Sonictin), åtalad för att "uppsåtligen låtit anskaffa, finansiera och lagra i Spanien 70 kg marijuana som är narkotika samt låtit transportera det på lastbil mot Sverige i syfte att lasta av och distribuera det i Göteborgsområdet".

FUP innehåller bland annat en del bruksanalyser med Dani Jude (Waterbee), Penaber Youssef (excellentleopard) och Dejan Bakic (loudpirate).

Göteborgs tingsrätt:
Citera
2022-01-21, 11:12
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är stämningsansökan mot Mohammed Ali Mohammad (Sonictin), åtalad för att "uppsåtligen låtit anskaffa, finansiera och lagra i Spanien 70 kg marijuana som är narkotika samt låtit transportera det på lastbil mot Sverige i syfte att lasta av och distribuera det i Göteborgsområdet".

FUP innehåller bland annat en del bruksanalyser med Dani Jude (Waterbee), Penaber Youssef (excellentleopard) och Dejan Bakic (loudpirate).
Supertack! Fetare FB-kran finns inte
Någon som kan komma med en kursiv-update kring läget för Dani Jude... som ju en gång i tiden var så höjd i dunkel och untouchable...
Citera
2022-01-21, 11:34
Medlem
Citat:

Göteborgs tingsrätt:

Biggie lär få drygt tre års semester från häktningsdatum nu. Sedan rullar det väl igång igen.
Citera
2022-01-21, 11:50
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Biggie lär få drygt tre års semester från häktningsdatum nu. Sedan rullar det väl igång igen.
Har han en mindre roll än Dani som fick 5 år?
Är Biggie ej åtalad i detta mål rörande förberedelse till mord?

Jag har för mig att jag läst att två domstolar tävlade om vem som skulle få åtala honom först.

Citat:
Efter år på flykt har en nyckelperson i skånska mordhärvan Snake, gripits i Spanien. Tre rättsprocesser väntar mannen som misstänks ligga bakom kryptoalias Sonictin.

https://www.sydsvenskan.se/2021-10-26/sonictin-mejlade-tingsratten--nu-gripen-i-spanien
Citera
2022-01-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Har han en mindre roll än Dani som fick 5 år?
Är Biggie ej åtalad i detta mål rörande förberedelse till mord?

Jag har för mig att jag läst att två domstolar tävlade om vem som skulle få åtala honom först.

https://www.sydsvenskan.se/2021-10-26/sonictin-mejlade-tingsratten--nu-gripen-i-spanien

Jag räknar med att han får 5 år men släpps efter 2/3.
Citera
2022-01-21, 12:16
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag räknar med att han får 5 år men släpps efter 2/3.

Jo jag förstår. Men han står väl även åtalad för förberedelse till mord eller har jag fel?
Citera
2022-01-22, 09:43
Medlem
”Polis sparkas – festade i Bandidos klubblokal”

https://www.expressen.se/kvallsposten/polis-sparkas-festade--i-bandidos-klubblokal-/

En korrupt polis som förlorar sin tjänst (Malmö), han har gjort slagningar på kriminellas namn osv, festat med Bandidos, poserat med vapen osv.

Vem är denne intelligenta ”polisen” och hur mycket skada har han fört med sig i den kriminella världen? Vilken typ av information kan han ha gett?

Någon som kan gräva fram information så vi kan få en helhets bild.

Känns ju knappast säkert att ha med polisen att göra när det finns rötägg bland dem själva.
Citera
2022-01-22, 10:08
Medlem
Citat:

Göteborgs tingsrätt:

Alla säger att Dani Juden var så stor men kan någon förklara varför man går i hop med flera och smugglar ynka 70kg gräs? Gjorde de flera sådana här resor varje vecka? Eller räcker det att smuggla 70kg gräs och så är man en av Malmös största? Säger inte att D.J inte var stor men 70kg gräs på flera personer?
Citera
2022-01-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Alla säger att Dani Juden var så stor men kan någon förklara varför man går i hop med flera och smugglar ynka 70kg gräs? Gjorde de flera sådana här resor varje vecka? Eller räcker det att smuggla 70kg gräs och så är man en av Malmös största? Säger inte att D.J inte var stor men 70kg gräs på flera personer?

D.J har absolut vart en av Sveriges största grossister i alla år. Det är vanligt att gå ihop på en TP för att lyckas fylla den och den ska gå iväg. Du får tänka på att det var under de värsta corona restriktionerna, tuffare gränskontroller och typ ingen i Sverige ville riska den här perioden. Det var det som ledde till den enorma torkan vi hade i landet då. Allt var nytt, folk var osäkra på vad det här var så folk slutade riska. Just denna klick hade förlorat tre raka laster innan denna last vilket snarare bevisar deras kapacitet och styrka att fortsätta våga riska och riska trots nederlag. Dom flesta hade lagt ner och väntat in lite mindre hetsiga tider.
Citera
2022-01-23, 02:23
Medlem
Citat:

Göteborgs tingsrätt:

Den här Dej*n B*kic är även vän med Iv*n Cic*k ifrån Helsingborg som pekats ut som en av Sveriges största smugglare. Dock vet vi i nuläget lite om hans förehavande och jag har än så länge inte kunnat hitta något Encro-alias som kan stämma med honom.

Lite off topic, även om det hör ihop lite med denna tråden då Sroud diskutera en del med D*ni om mord på N*bil
I en annan tråd här på Flashback gällande Worldexchange-målet som snart ska rullas upp i Stockholm. Där finns en Stifftrunk som hade ett konto där det rullade in några miljoner. Kontot kallades ”Erbil” av växlingskontoret. Det ska vara Sroud enligt Encrosammanställningar som förfogade över det kontot.

Utan tvekan spelar växlingskontor i Sverige en avgörande roll för penningtvätt, men även som en bank för utbetalningar gällande mord och narkotikaaffärer. Alla vi som bor i Malmö vet ju hur många kontor som finns i denna staden.

Ännu mer att off-topic men i målet om Worldexchange har det funnits en organisation kallad Nero (deras konto hette så). På deras konto rullade det in 88 miljoner. Och denna gruppen verkar mer eller mindre försett gäng i Stockholm med stora mängder narkotika. Många stora spelare rullas upp efter Encrostöten.

* = a
Senast redigerad av Rytve 2022-01-23 kl. 02:29.
Citera
2022-01-23, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Den här Dej*n B*kic är även vän med Iv*n Cic*k ifrån Helsingborg som pekats ut som en av Sveriges största smugglare. Dock vet vi i nuläget lite om hans förehavande och jag har än så länge inte kunnat hitta något Encro-alias som kan stämma med honom.

* = a

Var kommer den intressanta uppgiften ifrån?

Min bild är att DB är DJP:s högra hand så i så fall bör det vara fler som är vänner.

Lite OT men Siam*k Minas*zi (a) får i ett förhör frågan om han känner Iv*n Cic*k. Det nekar han till såklart. MEN han har råkat låta sig fotograferas tillsammans med D*nald R*skic (o) på en restaurang nere i Spanien, vilket såklart intresserar utredarna i Helsingborg. DR kommer från Helsingborg och tycks fortfarande vara skriven där.

Från 2012: https://www.expressen.se/gt/55-ars-fangelse-for-knarkbossen-roskic/

(Straffet sänktes till tre år i HR.)
Senast redigerad av Right-humanist 2022-01-23 kl. 05:03. Anledning: Korr
Citera
2022-01-23, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Var kommer den intressanta uppgiften ifrån?

Min bild är att DB är DJP:s högra hand så i så fall bör det vara fler som är vänner.

Lite OT men Siam*k Minas*zi (a) får i ett förhör frågan om att känner Iv*n Cic*k. Det nekar han till såklart. MEN han har råkat låta sig fotograferas tillsammans med D*nald R*skic (o) på en restaurang nere i Spanien, vilket såklart intresserar utredarna i Helsingborg. DR kommer från Helsingborg och tycks fortfarande vara skriven där.

Från 2012: https://www.expressen.se/gt/55-ars-fangelse-for-knarkbossen-roskic/

(Straffet sänktes till tre år i HR.)

Min*s*zi pratar med någon om just en Donald, och att dom avskyr honom. Så denna Donald verkar vara ute igen och ha samröre med Min*s*zi.

Jag har sett (tror det va Kvp) som nämnde att IC ifrån Helsingborg via någon skulle ha kontakt med en större smugglare i Malmö som låg i konflikt. Jag fick bara känslan det kunde vara Juden. Men det är bara spekulationer. Spanien släpper verkligen ingenting så det är svårt att veta hur IC blev gripen för Spaniens räkning, men jag misstänker ju såklart Encro är en bärande del.

* = a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in