2022-01-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
61 000 per månad. Är 27 år och fast anställd utan utbildning inom IT.
du måste vara självlärd inom java utveckling eller något annat språk eller ?
Citera
2022-01-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Arbetslös.

Jag tjänar pengar via andra kanaler än arbete. Senaste året har jag både köpt och sålt en bostad där jag tjänade 1,2 miljoner (brutto så skatt/mäklararvode ska bort). Utöver detta så är mitt snitt inom ISK det senaste året 25k+ per månad.
låter intressant, kan vi snacka i dm ? har pengar att investera och vill också komma in på den banan
Citera
2022-01-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
du måste vara självlärd inom java utveckling eller något annat språk eller ?

Självlärd ja men ingen programmering överhuvudtaget. Endast server administration och mssql scriptande.
Citera
2022-01-20, 22:57
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Självlärd ja men ingen programmering överhuvudtaget. Endast server administration och mssql scriptande.

Varför har du så dålig lön vid den åldern? Är du mesig i förhandlingarna?
Citera
2022-01-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Varför har du så dålig lön vid den åldern? Är du mesig i förhandlingarna?

Tja, jag tjänar ju mer än 99% i samma åldersspann och mer än 90% sett till hela riket. Är det inte jobbigt att vara indoktrinerad i jantelagen?
Citera
2022-01-21, 08:42
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Tja, jag tjänar ju mer än 99% i samma åldersspann och mer än 90% sett till hela riket. Är det inte jobbigt att vara indoktrinerad i jantelagen?

Tycker det är lågt. Vad gick du in på? Du borde få minst 35000 direkt efter gymnasiet och sedan 5000 per år vilket ger 35000 och idag skulle du haft 70000. Du ligger alltså lågt och är en loser.

Du administrerar ju ändå en server och scriptar lite. Det är tunga grejer och värt mycket för arbetsgivaren. Solklar payback på dina uppgifter.
Citera
2022-01-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Tycker det är lågt. Vad gick du in på? Du borde få minst 35000 direkt efter gymnasiet och sedan 5000 per år vilket ger 35000 och idag skulle du haft 70000. Du ligger alltså lågt och är en loser.

Du administrerar ju ändå en server och scriptar lite. Det är tunga grejer och värt mycket för arbetsgivaren. Solklar payback på dina uppgifter.

Det känns betryggande att en anonym telefonförsäljare på Flashback har så god koll på den generella löneutvecklingen inom IT-sektorn.
Citera
2022-01-21, 10:24
Medlem
Intressant tråd, men många som inte berättar hela historien verkar det som. Själv har jag i genomsnitt en lön på 45 och jobbar inom IT säk.

Har tidigare haft lite olika yrken, dels som säljare och ett annat där övertid inte var några problem. Ibland tjänade man över 80k som säljare, men detta skulle också kompensera för månader då man inte sålde något. I genomsnitt tjänade man typ 30k i månaden, så ja. När jag arbetade övertid låg många och snittade på 50-60k, men de människorna hade inget liv heller. De tog gärna sovande jour, dubbla 8h pass och gärna arbeten långt utanför stan där de fick sova i barack med traktamente. Inget kul liv, men visst tjänade de mer än jag.
Citera
2022-01-21, 15:21
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Det känns betryggande att en anonym telefonförsäljare på Flashback har så god koll på den generella löneutvecklingen inom IT-sektorn.

Vem är det? Citerar du fel person nu?
Citera
2022-11-05, 05:16
Medlem
OsnutenSnuts avatar
Jag jobbar som Lead Engineer.
Citera
2022-11-05, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
Intressant tråd, men många som inte berättar hela historien verkar det som. Själv har jag i genomsnitt en lön på 45 och jobbar inom IT säk.

Har tidigare haft lite olika yrken, dels som säljare och ett annat där övertid inte var några problem. Ibland tjänade man över 80k som säljare, men detta skulle också kompensera för månader då man inte sålde något. I genomsnitt tjänade man typ 30k i månaden, så ja. När jag arbetade övertid låg många och snittade på 50-60k, men de människorna hade inget liv heller. De tog gärna sovande jour, dubbla 8h pass och gärna arbeten långt utanför stan där de fick sova i barack med traktamente. Inget kul liv, men visst tjänade de mer än jag.

Man måste byta jobb för att få upp lönen.

Menar du 45k netto förresten?
Citera
2022-11-05, 11:05
Medlem
Amazon-mannens avatar
Gloryhole-administratör inom sexig IT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem