Citat:
Du har fel. Om du hade tittat på presentationen från dagens pressträff hade du sett att ALLA åldersgrupper tjänar på att ta vaccinet. Risk för sjukhusinläggning är 10 gånger större för en ovaccinerad 20-åring jämfört med vaccinerad 20-åring. Det finns inget att fundera på. Vaccinera dig om du vill slippa att riskera att bli allvarligt sjuk. Det är en enorm riskreducering vi pratar om.
Återigen. 10 gånger ingenting är fortfarande ingenting. Är det verkligen så svårt att begripa?
Nej, det finns inget att fundera på, helt rätt. Risken att bli allvarligt sjuk för någon i min situation är försumbar medan det faktiskt finns en risk med vaccinet. Jag känner själv till ett antal personer som inte längre kan idrotta pga hjärtproblem uppkomna strax efter vaccinering, och jag känner till en 23-årig elitfotbollsspelare som dog av en hjärnblödning dagen efter vaccinet, för att nämna några. Jag förstår att du som är gammal och inaktiv inte har några sådana i din krets, men det har jag.
Riskreducering säger du? Ja, risken att drabbas av biverkningar av vaccinet minskar kraftigt om man låter bli att ta vaccinet.
Det finns ingen som helst anledning att vaccinera sig som ung och frisk person. Särskilt inte om man redan har naturlig immunitet. "Risken" som du pratar om är försvinnande liten. Om så vaccinet gör att den risken minskar från 0,0001 till 0,00001 spelar liksom ingen roll. När ska du begripa vad dina siffror faktiskt innebär i praktiken?
Hint: De betyder inte ett jävla skit.
Även om vaccinet varit 100% riskfritt hade det inte ens varit värt busspengen till vaccinationscentret.
Btw, låt säga att jag följde ditt korkade råd att vaccinera mig - vad föreslår du att jag ska göra om 3 månader då när vaccinets effekt avtagit? Vaccinera mig igen? Och igen? Och igen? Och igen?
Vad är poängen?
Jag tvivlar på att du såg hela videon och tog till dig av det som framfördes. Där förklaras också överdödligheten. Bland annat att en stor mängd människor dog tidigare av cancer pga uppskjuten behandling m.m. För övrigt var inte överdödligheten 2020 särskilt stor i Sverige. 98k mot 95k 2002. Då har vi också ökat i befolkningsmängd ENORMT. Det går att argumentera för att detta var en tuffare influensasäsong. 2021 dessutom underdödlighet
" , häver han ur sig. Ja, den siffran stämmer säkert. Men om ursprungsrisken bara är 0,000001 så förändrar det inte så mycket om du minskar den risken med 10 ggr. Den är ju fortfarande 0,00001.