2022-01-20, 21:33
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du har fel. Om du hade tittat på presentationen från dagens pressträff hade du sett att ALLA åldersgrupper tjänar på att ta vaccinet. Risk för sjukhusinläggning är 10 gånger större för en ovaccinerad 20-åring jämfört med vaccinerad 20-åring. Det finns inget att fundera på. Vaccinera dig om du vill slippa att riskera att bli allvarligt sjuk. Det är en enorm riskreducering vi pratar om.

Återigen. 10 gånger ingenting är fortfarande ingenting. Är det verkligen så svårt att begripa?

Nej, det finns inget att fundera på, helt rätt. Risken att bli allvarligt sjuk för någon i min situation är försumbar medan det faktiskt finns en risk med vaccinet. Jag känner själv till ett antal personer som inte längre kan idrotta pga hjärtproblem uppkomna strax efter vaccinering, och jag känner till en 23-årig elitfotbollsspelare som dog av en hjärnblödning dagen efter vaccinet, för att nämna några. Jag förstår att du som är gammal och inaktiv inte har några sådana i din krets, men det har jag.

Riskreducering säger du? Ja, risken att drabbas av biverkningar av vaccinet minskar kraftigt om man låter bli att ta vaccinet.

Det finns ingen som helst anledning att vaccinera sig som ung och frisk person. Särskilt inte om man redan har naturlig immunitet. "Risken" som du pratar om är försvinnande liten. Om så vaccinet gör att den risken minskar från 0,0001 till 0,00001 spelar liksom ingen roll. När ska du begripa vad dina siffror faktiskt innebär i praktiken?

Hint: De betyder inte ett jävla skit.

Även om vaccinet varit 100% riskfritt hade det inte ens varit värt busspengen till vaccinationscentret.

Btw, låt säga att jag följde ditt korkade råd att vaccinera mig - vad föreslår du att jag ska göra om 3 månader då när vaccinets effekt avtagit? Vaccinera mig igen? Och igen? Och igen? Och igen?

Vad är poängen?
Citera
2022-01-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det är ingen nyhet att Covid-19 främst tar livet av människor som redan lider av andra former av ohälsa. I många av dödsfallen har Kina-viruset samverkat med andra åkommor för att tillsammans orsaka dödsfallen.

Men det betyder inte att Kina-viruset inte har orsakat en stor mängd dödsfall. Dom människor som led av andra sjukdomar, hade i många fall kunnat fortsätta leva lite längre, såvida Kina-viruset inte hade kommit och avslutat liven.

Därför anser jag att du bluffar, när du säger att dom andra siffrorna är överdrivna. Att det fanns annan ohälsa med, innebär inte att dödsfallen inte har inträffat. Överdödligheten visar att det har inträffat väldigt många fler dödsfall än vanligt.

Notera att dom 17 371 dödsfallen med Covid-19 som enda orsak inte gällde hela Storbritannien, bara England och Wales. Dom andra siffrorna som du anger, inkluderar Skottland och Nordirland.

Beträffande dom 29 516 dödsfallen i influensa och lunginflammation, så uppstår frågan: Dog dom av influensa eller med influensa? Med det vill jag komma in på frågan: Varför har man plötsligt börjat ifrågasätta dödsorsaker genom att säga "med Covid" istället för "av Covid"? Har någon någonsin ifrågasatt dödsfall i influensa genom att säga "med influensa"?

Varför skulle jag bluffa, det är inte jag som tagit fram informationen Jag tvivlar på att du såg hela videon och tog till dig av det som framfördes. Där förklaras också överdödligheten. Bland annat att en stor mängd människor dog tidigare av cancer pga uppskjuten behandling m.m. För övrigt var inte överdödligheten 2020 särskilt stor i Sverige. 98k mot 95k 2002. Då har vi också ökat i befolkningsmängd ENORMT. Det går att argumentera för att detta var en tuffare influensasäsong. 2021 dessutom underdödlighet
Citera
2022-01-20, 21:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Man kan ju sluta ta vaccinet när som helst så vad är problemet menar du?

Och bli reducerad till ovaccinerad?
Citera
2022-01-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Återigen. 10 gånger ingenting är fortfarande ingenting. Är det verkligen så svårt att begripa?

Nej, det finns inget att fundera på, helt rätt. Risken att bli allvarligt sjuk för någon i min situation är försumbar medan det faktiskt finns en risk med vaccinet. Jag känner själv till ett antal personer som inte längre kan idrotta pga hjärtproblem uppkomna strax efter vaccinering, och jag känner till en 23-årig elitfotbollsspelare som dog av en hjärnblödning dagen efter vaccinet, för att nämna några. Jag förstår att du som är gammal och inaktiv inte har några sådana i din krets, men det har jag.

Riskreducering säger du? Ja, risken att drabbas av biverkningar av vaccinet minskar kraftigt om man låter bli att ta vaccinet.

Det finns ingen som helst anledning att vaccinera sig som ung och frisk person. Särskilt inte om man redan har naturlig immunitet. "Risken" som du pratar om är försvinnande liten. Om så vaccinet gör att den risken minskar från 0,0001 till 0,00001 spelar liksom ingen roll. När ska du begripa vad dina siffror faktiskt innebär i praktiken?

Hint: De betyder inte ett jävla skit.

Även om vaccinet varit 100% riskfritt hade det inte ens varit värt busspengen till vaccinationscentret.

Btw, låt säga att jag följde ditt korkade råd att vaccinera mig - vad föreslår du att jag ska göra om 3 månader då när vaccinets effekt avtagit? Vaccinera mig igen? Och igen? Och igen? Och igen?

Vad är poängen?

Även om vaccinet var riskfritt (vilket det inte är) så finns det en risk att färdas till närmsta sjukhus (bil?), vistas bland en massa hostande äcklen och dessutom låta nån trött sjuksköterska injicera dig med en potentiellt använd spruta. Ja, det händer. Min bror råkade ut för det. Fick vänta på provsvar då tidigare patient var hepatitsjuk. Sen finns som sagt en risk att drabbas av hjärtmuskelinflammation, särskilt om inte sjuksköterskan vet hur dosen ska injiceras (aspirera). Man kan inte påstå att vaccination är riskfritt. Det är aldrig riskfritt. Inte ens huvudvärkstabletter är utan risk.

Hittills har jag sluppit både covid och vaccin. Kan jag slippa bägge är det att föredra, men är inte rädd för en förkylning. Covid är dock oundvikligt vare sig jag vaccinerar mig eller inte och jag ser i nuläget enbart vaccinet som en "added risk". Det finns absolut fördelar för vissa grupper i samhället, men inte för den breda majoriteten. Jag tror helt enkelt inte på det utifrån den information och data som finns tillgänglig. Ser överhuvudtaget inte ut som något annat än en influensa.
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-20 kl. 21:45.
Citera
2022-01-20, 21:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Nu lättar även Frankrike på restriktionerna, allt fler länder med galet hög smittspridningen följer efter. Det är en tidsfråga innan vår regering inser att vi måste rätta oss i ledet, gissar på slutet i februari.

Hm, det trodde man inte. Men antar att vaccinpassen blir kvar? Det var ju bara någon vecka sen som Adolf Macron kallade ovaccinerade for "icke-medborgare" vars liv han ämnade göra till ett helvete.

Men med tanke på Englands totala återgång till normalitet mitt i vintern så lär det bli svårt för fascisterna i övriga europeiska länder att genomföra sina tvångsvaccinationer som de planerat för. Hur ska man kunna motivera det liksom?

Känns som hela spektaklet är på väg att kollapsa nu.
Citera
2022-01-20, 21:48
Medlem
Citat:
Hm, det trodde man inte. Men antar att vaccinpassen blir kvar? Det var ju bara någon vecka sen som Adolf Macron kallade ovaccinerade for "icke-medborgare" vars liv han ämnade göra till ett helvete.

Men med tanke på Englands totala återgång till normalitet mitt i vintern så lär det bli svårt för fascisterna i övriga europeiska länder att genomföra sina tvångsvaccinationer som de planerat för. Hur ska man kunna motivera det liksom?

Känns som hela spektaklet är på väg att kollapsa nu.

Omicron kom verkligen olägligt för vaccinfundamentalisterna. Omicron = vaxxinazis hate this virus trick.
Citera
2022-01-20, 21:53
Medlem
Angående Frankrike, ser ut som de avser förbli en totalitär regim:

Citat:
Health pass

France’s health pass is shortly to become a vaccine pass, requiring people to be fully vaccinated in order to enter a wide range of venues including bars, cafés, gyms, leisure centres, tourist sites and long-distance trains.

READ ALSO What changes when France’s health pass becomes a vaccine pass?

This has been a flagship policy for the government and it has recently expended quite some effort in order to get the new vaccine pass mandate through parliament, so it seems unlikely this will be lifted soon.

https://www.thelocal.fr/20220120/what-to-expect-from-frances-timetable-to-lift-covid-restrictions/

Fy fan. Inte för att jag är ett stort fan av Frankrike som turistland, och landet blir bara äckligare och äckligare på alla sätt, men det här gör det helt omöjligt för mig att resa dit, både i praktiken som ovaccinerad, men även av principskäl. Whatever.

Citat:
PARIS — French Prime Minister Jean Castex announced Thursday that the government will lift most of its COVID-19 restrictions in February, although the need for a vaccine pass and indoor mask-wearing will remain.

The vaccine pass will come into effect on Monday, Castex said at a press conference. People will no longer be allowed to show a negative test to enter restaurants, bars, theaters, museums and stadiums or travel on trains — only proof of vaccination will be accepted.

Tänk att tvingas leva i ett sådant land! Regler, regler, regler, tvång, tvång, tvång. År efter år efter år. Oerhört deprimerande.
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-20 kl. 21:58.
Citera
2022-01-20, 21:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Även om vaccinet var riskfritt (vilket det inte är) så finns det en risk att färdas till närmsta sjukhus (bil?), vistas bland en massa hostande äcklen och dessutom låta nån trött sjuksköterska injicera dig med en potentiellt använd spruta. Ja, det händer. Min bror råkade ut för det. Fick vänta på provsvar då tidigare patient var hepatitsjuk. Sen finns som sagt en risk att drabbas av hjärtmuskelinflammation, särskilt om inte sjuksköterskan vet hur dosen ska injiceras (aspirera). Man kan inte påstå att vaccination är riskfritt. Det är aldrig riskfritt. Inte ens huvudvärkstabletter är utan risk.

Hittills har jag sluppit både covid och vaccin. Kan jag slippa bägge är det att föredra, men är inte rädd för en förkylning. Covid är dock oundvikligt vare sig jag vaccinerar mig eller inte och jag ser i nuläget enbart vaccinet som en "added risk". Det finns absolut fördelar för vissa grupper i samhället, men inte för den breda majoriteten. Jag tror helt enkelt inte på det utifrån den information och data som finns tillgänglig. Ser överhuvudtaget inte ut som något annat än en influensa.

Problemet med personer som IMBILDEN (förutom hans galna covidsjuka) är att han inte begriper vad siffror faktiskt innebär i praktiken. "10 ggr större risk att hamna på sjukhus!!! " , häver han ur sig. Ja, den siffran stämmer säkert. Men om ursprungsrisken bara är 0,000001 så förändrar det inte så mycket om du minskar den risken med 10 ggr. Den är ju fortfarande 0,00001.

Att utsätta sig för ett vaccin som förstört livet för tusentals intet ont anande ungdomar världen över bara för att minska sin risk att bli allvarligt sjuk i covid från 0,000001 till 0,0000001 är liksom inte rimligt. Ärligt talat så är det ett ganska korkat beslut.

Om risken minskades 10 000 gånger kanske det varit värt det. Men 10? Knappast.
Citera
2022-01-20, 21:57
Medlem
Citat:
Problemet med personer som IMBILDEN (förutom hans galna covidsjuka) är att han inte begriper vad siffror faktiskt innebär i praktiken. "10 ggr större risk att hamna på sjukhus!!! " , häver han ur sig. Ja, den siffran stämmer säkert. Men om ursprungsrisken bara är 0,000001 så förändrar det inte så mycket om du minskar den risken med 10 ggr. Den är ju fortfarande 0,00001.

Att utsätta sig för ett vaccin som förstört livet för tusentals intet ont anande ungdomar världen över bara för att minska sin risk att bli allvarligt sjuk i covid från 0,000001 till 0,0000001 är liksom inte rimligt. Ärligt talat så är det ett ganska korkat beslut.

Om risken minskades 10 000 gånger kanske det varit värt det. Men 10? Knappast.

Ja, och sen ska vi också ta med i beräkningen vad denna massvaccineringen kan komma att leda till. Då menar jag inte bara potentiella biverkningar som inte visat sig än, utan även vad det gör med vårt naturliga skydd som flockdjur. Det är inte helt omöjligt att vi blir beroende av vacciner om vi fortsätter så här och det är därför jag antar att EU vill sätta stopp för boosters.
Citera
2022-01-20, 22:03
Medlem
Citat:

https://www.thelocal.fr/20220120/what-to-expect-from-frances-timetable-to-lift-covid-restrictions/

Fy fan. Inte för att jag är ett stort fan av Frankrike som turistland, och landet blir bara äckligare och äckligare på alla sätt, men det här gör det helt omöjligt för mig att resa dit, både i praktiken som ovaccinerad, men även av principskäl. Whatever.

Tänk att tvingas leva i ett sådant land! Regler, regler, regler, tvång, tvång, tvång. År efter år efter år. Oerhört deprimerande.

Att införa ett vaccinpass och samtidigt lyfta alla andra restriktioner är väl ändå mer välkommet skulle jag gissa på.
Citera
2022-01-20, 22:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Tänk att tvingas leva i ett sådant land! Regler, regler, regler, tvång. Oerhört deprimerande.

Det handlar bara om prestige nu. En maktdemonstration snarare än något annat. Någon som helst vetenskaplig grund finns ju inte för beslutet och som sagt, England har tagit bort passen helt så varför i helvete måste Frankrike ha dem för att undvika massdöd? Det roliga är ju att det vaccinet som man måste ha tagit för att få nazipasset ju avtagit om några månader. Ska medborgarna då tvingas ta nya vaccin? Även efter att pandemin är slut? Eller ska man visa upp bevis på att man tagit ett vaccin vars effekt för längesedan försvunnit

Idiotin finner inga gränser i. Om globohomo-Macron inte haft det hett om öronen så här långt så lär han få det nu.
Citera
2022-01-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Att införa ett vaccinpass och samtidigt lyfta alla andra restriktioner är väl ändå mer välkommet skulle jag gissa på.

Verkligen inte. England har tagit bort vaccinpass så varför behöver Frankrike ha kvar dessa? Vi har inga vaccinpass med krav på vaccination heller. Det är bara efterblivet och troligen mer en maktdemonstration och prestigefråga som "hardusettminapa" skrev. Riktigt abusrt är det. Och om man ska börja med medicinsk apartheid så ger man sig in på en riktigt obehaglig bana. Det kommer ju utan tvekan utnyttjas som utpressningsmetod för regimen att få som de vill. När du ruttnat på ta fler sprutor då? När du börjar bli det minsta tveksam när du ser att folk du älskar börjar insjukna av diverse vaccin och medicineringar, vad gör du då? Du är fast i din dystopiska verklighet och kan inte göra ett skit eftersom du skänkt bort dina rättigheter. Fy fan så svagt av franska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in