2022-01-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caasimolar
Alla låtar e tillbaka på spotify nu förutom låten pippi. Väldigt skumt tankarna har väll gått att det var den låten som hade något med det hela att göra. Tror inte han har blivit religiös eller tänkt att lägga ner.

Fortfarande borta på Youtube.
Citera
2022-01-19, 16:10
Medlem
darkSkyes avatar
Med tanke på att låtar e tillbaks så börjar jag tro att de pausade alla inkomster och låtar & kanske ändrade till vem pengarna kommer in till? Om de här stämmer nu om hot o allt
Bara spekulation
Citera
2022-01-19, 16:13
Medlem
Citat:
Alla låtar e tillbaka på spotify nu förutom låten pippi. Väldigt skumt tankarna har väll gått att det var den låten som hade något med det hela att göra. Tror inte han har blivit religiös eller tänkt att lägga ner.

Nej, hela FLAWLESS-albumet är fortfarande borta.
Citera
2022-01-19, 16:16
Medlem
Caasimolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resbux
Nej, hela FLAWLESS-albumet är fortfarande borta.
Gör ju saken ännu konstigare. Vad för låtar inehöll det albumet?
Citera
2022-01-19, 16:28
Medlem
arakas avatar
Laddade ner 4 album på TPB, inte så usel som jag trodde faktiskt.
Synd bara för honom att han inte säljer bättre än att han måste snatta varor från lokala handlaren för att klara sig.
Mycket snack om Pippi, den är ju varken sämre eller bättre än resten av hans material.
Citera
2022-01-19, 16:38
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Tyvärr finns det många som av någon anledning uppelver de där texterna som högkvalitativ lyrik. Själv anser jag mest att det är en dålig blandning av svenska, engelska och förortsslang skrivet av någon som högst troligen hade haft problem med att ens nå upp till medel på högskoleprovets verbala del.

Några lyricister är dom inte, men sen är väl deras fanbase mellan 10-20 år kan ju inte finnas folk som är över 25 som tycker det är bra? om det finns så måste dom ha nån mental handikapp
Citera
2022-01-19, 16:47
Medlem
Caasimolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Med tanke på att låtar e tillbaks så börjar jag tro att de pausade alla inkomster och låtar & kanske ändrade till vem pengarna kommer in till? Om de här stämmer nu om hot o allt
Bara spekulation
Kan ju vara så att någon annan tjänar på hans låtar nu. Han kanske stod i skuld till någon och därför han rånade kiosken och åkte fast. Medans han satt inne så kom han på att han kunde ändra så att pengarna går till någon annan under en kortare tid. Eller så blev dom less på han medans han satt inne och inte kunde betala skulden. Så kommer han ut och blir hotad eller pressad på pengar. Det är min teori
Citera
2022-01-19, 16:54
Medlem
Caasimolars avatar
Citat:
Kan ju vara så att någon annan tjänar på hans låtar nu. Han kanske stod i skuld till någon och därför han rånade kiosken och åkte fast. Medans han satt inne så kom han på att han kunde ändra så att pengarna går till någon annan under en kortare tid. Eller så blev dom less på han medans han satt inne och inte kunde betala skulden. Så kommer han ut och blir hotad eller pressad på pengar. Det är min teori
Kanske så att efter han släppte låten pippi så blev han hotad och pressad på pengar. Då gick han och rånade kiosken men det gick åt helvete och han hamnar i fängelse. Efter ett år så är dom efter han igen och ännu mer aggressiva. Hotar han mm kräver han på pengar. Han blir så rädd och tar ner sina låtar. Och sen ändrar grejerna. Eller ger dom alla hans telefoner datorer lösenord och användarnamn så dom kan göra precis vad dom vill. Låtarna är uppe igen så dom ska kunna tjäna pengar på det. Dom laddar bara upp låtar som inte handlar om något deras gäng är inblandade i.
Citera
2022-01-19, 18:11
Medlem
apanola IIs avatar
En tjock neger som övermannas av sina hungerkänslor och går in och stjäl godis och mat i en livsmedelsbutik för att sen trycka i sig allt
Snacka om gangster!
Niggers gonna nigg

Hoppas det svarta fettot blir påsatt och misshandlad på kåken
Citera
2022-01-19, 19:16
Medlem
Antalet streams är det unika streams eller totalt? Tänker själv när jag var typ 16-25 lyssnade jag musik hela tiden. Varje gång jag gick ut, hemma, hela dagarna. Och gillade jag en låt lyssnade jag den typ 150 gånger i rad tills jag tröttnat.

Om det är totala antalet streams som räknas så är det mer logiskt då fler yngre lyssnar. Att Veronica Maggio har större bredd i demografin som lyssnar på hennes låtar skulle således dra ner antalet totala antal streams, även om det totala antalet är närmare.
Citera
2022-01-19, 19:23
Medlem
TOGEVICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Laddade ner 4 album på TPB, inte så usel som jag trodde faktiskt.
Synd bara för honom att han inte säljer bättre än att han måste snatta varor från lokala handlaren för att klara sig.
Mycket snack om Pippi, den är ju varken sämre eller bättre än resten av hans material.
Dree Lows Pippi-låt - som kan liknas vid typ folklig fritidsgårds-hiphop eller oförarglig Svensson-förortshiphop med mörkhyade - är inte representativ för Dree Lows musik och musikvideor. Usel är han inte. Produktionerna sett till musiken är som regel väldigt bra. Texterna är dock inga som kommer gå till historien.
Citera
2022-01-19, 20:01
Medlem
Citat:
Gör ju saken ännu konstigare. Vad för låtar inehöll det albumet?

FLAWLESS innehöll bland annat ”PIPPI” och brukar anses som ett av de bästa albumen från den nya vågens svensk rap.

Adel, 1.Cuz, Aden, Asme, Thrife, Einár och P.J har features på albumet.

De enda som inte finns med som feature på de låtarna som ligger kvar är Aden och Asme, de är baserade i GBG så vet inte om det finns någon slutsats att dra.

Kanske fanns någon deal med intäktsplittar till HH på FLAWLESS-albumet, och att han nu tar en volta och ”glöms bort” innan han gör comeback med en bredare musik?

Ingen aning, men att han gått och blivit religös känns som ren och skär bs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in