2014-03-22, 16:58
Medlem
Skidaddles avatar
Jag har alltid tyckt att det varit något obestämbart obehagligt över honom. Han känns creepy och falsk. Jag vet att det är en helt irrationell känsla som antagligen inte har nåt med verkligheten att göra, men jag kan bara inte slå den ifrån mig...
Citera
2014-03-22, 16:59
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tregay
Mest en naturlig process, skulle jag tro. Åldersskillnaden är ju påfallande stor.

---

Vad gör Per Ragnar i dag förresten?

Ja, med tanke på åldersskillnaden tänkte jag att han kanske stött på problem med potens och framförande av juckrörelse.

Hon blir otillfredsställd och söker sig till nån annan för det. Han får veta, blir sårad och ber hon dra?
Citera
2014-03-22, 17:00
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18587576.ab

Snabb skillsmässa.

Har frugan månne varit och smakat stock av någon annan?

Frugan såg väldigt fräsch ut, så det skulle inte förvåna om någon annan än gamle Per plöjt hennes åker.
Senast redigerad av Rimbert 2014-03-22 kl. 17:20.
Citera
2014-03-22, 19:04
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18587576.ab

Snabb skillsmässa.

Har frugan månne varit och smakat stock av någon annan?

Kan ju också varit en enkel aha-upplevelse. Plötsligt inser hon som 43-åring att maken faktiskt är 72
Citera
2014-11-26, 08:19
Medlem
När man ser honom strutta runt på stan så är han nog en av dom piggaste 72åringar jag nog sett...
Citera
2014-11-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
När man ser honom strutta runt på stan så är han nog en av dom piggaste 72åringar jag nog sett...

Ja, väldigt vital för sin ålder. Har mött honom genom jobb och han är verkligen motsatsen till sina ibland skrämmande karaktärer på film och teater. Sympatisk, och en del udda idéer. Väldigt inne i den danske filosofen Martinus tankevärld, och som sagts tidigare, vegetarian sen många år. En trevlig prick med en hel del skön humor, iaf i arbetet.
Citera
2014-11-27, 22:17
Medlem
Flabbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagarustan
Ja, väldigt vital för sin ålder. Har mött honom genom jobb och han är verkligen motsatsen till sina ibland skrämmande karaktärer på film och teater. Sympatisk, och en del udda idéer. Väldigt inne i den danske filosofen Martinus tankevärld, och som sagts tidigare, vegetarian sen många år. En trevlig prick med en hel del skön humor, iaf i arbetet.
Vidimerar detta!
Citera
2015-12-19, 21:43
Medlem
Skvaller om Per Ragnar - minns att hans ex-fru Veronica Tigerhjärta, tog kontakt med honom vid

ett uppträdande, boksignering e likn. Han föll som en fura, vilket hon nog hade räknat med.

Strax innan hade han varit på fest i samma stad där evengemanget skedde, och träffat brorsdottern

till min dåvarande sambo. Tjejen var rar och kul, och söt som socker. Men tyckte närmast att det var

äckligt när PR körde sina förförelseknep. Hon var 18 år och han över 50. "En gammal gubbe..."

Tur att han fick Tigerbalsam på sin sårade stolthet---
Citera
2015-12-20, 23:37
Medlem
Burgesss avatar
Jag vet att det har förekommit många artiklar om och med honom som handlat om vegetarism och livsstil. Han har varit med mycket i "må bra-tidningar".
Citera
2017-11-22, 16:37
Medlem
Sleepysuns avatar
Har endast konsumerat Per Ragnar som författare och där framträder han som en människa med sunda värderingar och välmotiverade livsåskådningar. Senaste boken jag läst, En sökares dagbok(1978), behandlar allt från Planck och Einsteins teorier, Mahatma Ghandi och Maharishi till Karl Marx och kapitalism i en jakt på förståelse om sin omvärld.

Som tidigare nämnt, vegetarian sedan 1960-talet vilket är ett återkommande ämne i hans texter där han understryker vikten av en hälsosam livstil med meditation och medvetna val kring vardagens alla frestelser. Dock inte ur ett fanatiskt grepp utan mer i en öppensinnad anda om att alla vägar är rätt, oavsett religiös åskådning eller politisk. Huvudsaken är att du som individ reflekterar och hittar det som passar dig bäst. Kanske är hans tidiga fokus på detta något som resulterat i att flera användare vittnar om en "ovanligt" pigg 77åring och hans vitalitet. Mycket av det som är skrivet i "En sökares dagbok" har idag blivit en realitet, gemene Svensson äter mer grönt och vegetariskt i kontrast till 70-talets kötthysteri. Yoga och meditation är väl vad var och varannan bloggare håller på med om dagarna. Per Ragnar skriver om att nästa fas i mänsklighetens samhällsutveckling är att världen ska enas utanför nationernas gränser när det kommer till nyhetsspridning och att en globalisering är att eftersträva. Vilket också blivit fallet med internet.

Sammanfattningsvis, efter att ha läst boken, är att Per Ragnar verkar vara en mycket analyserande och reflekterande person som samtidigt är öppensinnad för nya vetenskapliga rön likaså idén om en andlig värld jämsides med den materialistiska. Kommer införskaffa mig några av hans nyskrivna böcker och se om de håller samma kvalité som denna. Förhoppningsvis kan man lära sig nåt om framtiden och det ska bli intressant att se hur hans tankegångar utvecklats de senaste 39 åren.
Citera
2022-01-19, 14:06
Medlem
Bumpar och undrar hur denna man har det nuförtiden.
Citera
2022-01-19, 16:19
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Kan ju också varit en enkel aha-upplevelse. Plötsligt inser hon som 43-åring att maken faktiskt är 72

Victoria Tigerhjärta 51 år i Sandhamn bor ensam och har varit involverad i en rättstvist enligt mr koll.

Har hon tvistat med Per Ragnar ? Villa i Sandhamn kan inte vara billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in