2021-04-17, 14:10
Medlem
Stolar, kontors/gaming

(TLDR, long read, läs ba sista om du vill se min fråga)
Vad fan har hänt??? Jag köpte min stol fem år sen, tjock dyna och helt enkelt en robust gaming stol osv. Efter 5 år har allt fakeläder på armsupports helt förstörts, lägger just nu mina armar på en metallplatta. En kall metallplatta...

Så min första gissning är JYSK, jag går dit och letar... Hm. Bara 8 stolar i sortimentet. Jag testar varenda en... Gamingstolarna... för tunna, som papper... Känns som att sitta på en vanlig middagsstol... Kontorsstolarna? Samma sak förutom en, men problemet med den var att själva sittplatsen var för liten, och det gick ej att luta den tillbaka... Okej. Inga här för mig.

Hör att Elgiganten har bra gamingstolar... Åker och kollar idag... Dom var ju fan alla typ lika tunna som en Nokia 3310?????? Som kartong, säger jag. Helt jävla värdelösa stolar. Okej, jag åker och kollar Mediamarkt. Exakt samma sak. Jag klagar t en polare, och han säger "köp dxracer"... Okej, jag kollar online. DOM ÄR JU PRECIS LIKADANA. EXAKT SAMMA SKITDESIGN SOM DOM PÅ ELGIGANTEN.

Okej... Okej. Jag lugnar ner mig. Om jag vill ha en sån klassisk robust läder-aktig kontorsstol för att sitta långa timmar i måste jag väl till IKEA... Åker dit... FAN. ALLA STOLARNA ÄR SOM PAPPERSTUNNA, DYNORNA ÄR SOM TRÄSKIVOR OCH ALLT ÄR SKIT.

Mitt liv är skit. Kommer aldrig hitta en stol, känns det som. Letar efter något med en tjock dyna, liksom nåt som är mjukt för röven. Nåt som går att luta tillbaka, höja sänka osv.

Är det någon som vet en bra jävla stol?
PS är fet brush please no wafer thin chairs
PS jobbar deltid brush har ej råd med nån ergositter, kinnarps eller herman miller

Tack i förväg om någon vet, vet ej forum. Mod snälla flytta.
Citera
2021-04-17, 16:04
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Ämnen som inga andra forum handlar om --> Inredning
/Moderator
Citera
2021-04-17, 16:48
Medlem
madtops avatar
Trådar sammanfogade, länk till startinlägg i den infogade tråden: (FB) Den enda stora tråden om att köpa datorstol/gamingstol!
/Moderator
Citera
2021-04-17, 22:13
Medlem
JustZlatans avatar
Fundera på att ha en vanlig trästol i stället för en ny datorstol. Om man vill ha det mer mjukt är det ju bara att ha en kudde på sitsen och mot ryggen.

Vad är det annars för fördelar att ha en dyr kontorsstol? Har läst att armstöd inte är bra för ergonomin och då är det ju bra med en trästol.
Citera
2021-08-27, 17:49
Medlem
Jag går i tankarna att köpa en ny stol. Idag sitter jag på en begagnad Kinnarps 6000 freesync men känner att efter några få timmar att svanskotan säger ifrån. Har kollat runt lite och fastnat för Svive Gemini. Någon som har en sådan?

Det jag föredrar är en stol (iaf sistsen) i tyg, liknande sittbredd som nuvarande stol som är 42 - 46 cm (smalast - bredast). Finns ju en mängd stolar men de andra jag varit intresserad av har varit för smala.

Taurus Blackout och AKRacing Core EX Wide är två andra stolar jag kikat på.
Budgetten ligger på 4000.
Citera
2021-08-29, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattanLinear
(TLDR, long read, läs ba sista om du vill se min fråga)
Vad fan har hänt??? Jag köpte min stol fem år sen, tjock dyna och helt enkelt en robust gaming stol osv. Efter 5 år har allt fakeläder på armsupports helt förstörts, lägger just nu mina armar på en metallplatta. En kall metallplatta...

Så min första gissning är JYSK, jag går dit och letar... Hm. Bara 8 stolar i sortimentet. Jag testar varenda en... Gamingstolarna... för tunna, som papper... Känns som att sitta på en vanlig middagsstol... Kontorsstolarna? Samma sak förutom en, men problemet med den var att själva sittplatsen var för liten, och det gick ej att luta den tillbaka... Okej. Inga här för mig.

Hör att Elgiganten har bra gamingstolar... Åker och kollar idag... Dom var ju fan alla typ lika tunna som en Nokia 3310?????? Som kartong, säger jag. Helt jävla värdelösa stolar. Okej, jag åker och kollar Mediamarkt. Exakt samma sak. Jag klagar t en polare, och han säger "köp dxracer"... Okej, jag kollar online. DOM ÄR JU PRECIS LIKADANA. EXAKT SAMMA SKITDESIGN SOM DOM PÅ ELGIGANTEN.

Okej... Okej. Jag lugnar ner mig. Om jag vill ha en sån klassisk robust läder-aktig kontorsstol för att sitta långa timmar i måste jag väl till IKEA... Åker dit... FAN. ALLA STOLARNA ÄR SOM PAPPERSTUNNA, DYNORNA ÄR SOM TRÄSKIVOR OCH ALLT ÄR SKIT.

Mitt liv är skit. Kommer aldrig hitta en stol, känns det som. Letar efter något med en tjock dyna, liksom nåt som är mjukt för röven. Nåt som går att luta tillbaka, höja sänka osv.

Är det någon som vet en bra jävla stol?
PS är fet brush please no wafer thin chairs
PS jobbar deltid brush har ej råd med nån ergositter, kinnarps eller herman miller

Tack i förväg om någon vet, vet ej forum. Mod snälla flytta.

Var i på AJ på för ett par år sedan https://www.ajprodukter.se/kontor-konferens/sittmobler och köpte en skribordstol man kan sitta länge i.

Tror denna jag köpte https://www.ajprodukter.se/kontor-konferens/sittmobler/kontorsstolar/kontorsstol-482448-482446
Citera
2021-09-06, 19:54
Medlem
Eyedols avatar
Ikeas lagerstatus är så jävla tröttsam. Försökt få tag i en Järvfjället men så fort den kommer i lager så tar den slut lika fort. Det verkar som de får in 1-2 stycken i taget och dessa blir plockade direkt. Verkar vara likadant med Markus (nuvarande stol, typ 12 år gammal?).
Citera
2021-09-22, 12:53
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
IKEA ger sig in i leken nu med 5 nya stolar i samarbete med ASUS Rog: https://www.ikea.com/se/sv/cat/gamingstolar-47067/

Finns även andra nya produkter som är gamingrelaterade: https://www.ikea.com/se/sv/search/products/?q=gaming&sort=RATING
Citera
2021-10-07, 17:59
Medlem
stensturedenyngres avatar
Hej!

Tänkte köpa mig en Herman Miller Aeron. Men finns massa olika versioner, i pris från 12k till 22k. Jag undrar, de billigaste "Fixed PostureFit" räcker de med de eller ska man ha den dyrare? Jag är efterbliven.
Citera
2022-01-19, 12:44
Medlem
DerRoteBarons avatar
Någon som kan rekommendera en relativt smal skrivbordsstol? Har ett gammalt skrivbord med skåp på sidorna, utrymmet mellan dem är bara 53 cm så dynan får vara några cm smalare är så. Är ute efter något i stil med IKEAs Markus; alltså lång rygg och nackstöd. Armstöd eller ej spelar ingen roll, smärtgränsen går någonstans runt 2500 spänn.
Citera
2022-01-29, 12:28
Medlem
BigFatCones avatar
Vad ni än gör, köp ingen jävla gamingstol.

https://youtu.be/9Yhc6mmdJC4
Citera
2022-05-20, 14:27
Medlem
Klobbs avatar
Rea hos komplett på en i mitt tycke snygg stol som går att ha hemma.
Nån som har testat eller vet nån bättre, liknande stol för samma peng?
Tack på förhand!

https://www.komplett.se/product/1157020/datorutrustning/kontorsmaterial/kontorsmobler/kontorsstolar/ergonomisk-medium-kontorsstol-svart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in