2022-01-18, 10:50
Bannlyst
Fick nyss reda på att en gammal vän som är en riktig hälsonörd har insjuknat rejält och ligger hemma för tillfället med hjärtklappningar. Vet att personen har tagit två doser men ska jag skriva att jag tror det beror på vaccinet? All data pekar ju mot det

Situationen är fan skrämmande hur ovetande folk är. Men de har inget emot att lägga upp massa inlägg på facebook om att de har insjuknat. Herregud!
Senast redigerad av Mass.hysteria 2022-01-18 kl. 10:53.
2022-01-18, 12:35
Medlem
Tog andra sprutan i Oktober men kommer strunta i tredje. Det hände en grej för två veckor sedan som jag inte vet om det har någon koppling till vaccinet men jag tänkte kolla om någon annan haft samma. Jag fick migrän och det har jag aldrig haft förut. Lite skumt och jag trodde jag fått en hjärntumör först eftersom jag fick en stor konstig fläck i synfältet som visade sig kallas aura. Sedan ont i skallen som sjutton. Tre dagar i rad hände samma grej. Har aldrig haft migrän förut. Någon mer som hört om nån som fått migrän efter vaccin?
2022-01-18, 12:51
Moderator
OYs avatar
Det här är biverkningstråden.

TS;

Citat:
Det finns flera olika vacciner i olika stadier av utveckling. Jag tänkte att här kunde vi presentera eventuella biverkningar och diskutera dessa. (...)

/Mod
2022-01-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Tog andra sprutan i Oktober men kommer strunta i tredje. Det hände en grej för två veckor sedan som jag inte vet om det har någon koppling till vaccinet men jag tänkte kolla om någon annan haft samma. Jag fick migrän och det har jag aldrig haft förut. Lite skumt och jag trodde jag fått en hjärntumör först eftersom jag fick en stor konstig fläck i synfältet som visade sig kallas aura. Sedan ont i skallen som sjutton. Tre dagar i rad hände samma grej. Har aldrig haft migrän förut. Någon mer som hört om nån som fått migrän efter vaccin?

Hej,

Anmäl detta omedelbart! Detta är INTE alls bra och bör undersökas, snälla tag kontakt med läkare omedelbart.
2022-01-18, 14:43
Medlem
Citat:

Ja jag hade migrän dagligen i tre månader efter dos 1.
2022-01-18, 15:33
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det har aldrig utfärdats någon varning. Uttalande gjordes på ett sätt att det kunde vantolkas. Det finns inget officiellt uttalande från EMA som säger att immunförsvaret skadas.

Det är därför videon med uttalande tagits bort.

Jag vet. Just wanted to call the bluff.

Det gjordes en spekulation av Cavaleri att immunförsvarets respons (immune response) kan komma att bli sämre när man ger booster efter booster, vilket då inte är vägen framåt. Men uttalande har inget att göra med att immunförsvaret i sig skulle försämras.

Givetvis nappade hela foliehattsgänget ommedelbart.
2022-01-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det har aldrig utfärdats någon varning. Uttalande gjordes på ett sätt att det kunde vantolkas. Det finns inget officiellt uttalande från EMA som säger att immunförsvaret skadas.

Det är därför videon med uttalande tagits bort.

Jag har sett studier m.m som kan innebära att det naturliga immunförsvaret försvagas. Att man blir beroende av boosters. Men det återstår kanske att se.

I så fall stärker Amfetamin i t.ex ADHD-medicin immunförsvaret om det används då man är sjuk.
2022-01-18, 18:39
Medlem
Franke88s avatar
Citat:

Migrän är en inflammatorisk sjukdom. Du har helt enkelt högre systemisk inflammation.

Testa äta en låginflammatorisk kost, som t.ex. keto. Det är möjligt det hjälper. Annars rekommenderar jag dig att ta en iskall dusch när migränen kommer. Fokusera på nacken, ryggen och huvudet. Räcker oftast med en eller två minuter. Detta botar min migrän omgående (om jag inte duschar iskallt så kan den sitta i flera dagar ibland). Immigran/Sumatriptan och andra tabletter fungerar också. Men varför inte fixa det på ett naturligt sett?
2022-01-18, 18:56
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Ja om man har hittat 1 fall efter 9,7 miljarder givna vaccindoser så får man nog säga att denna biverkning är rätt ovanlig.

Ett fall som är bekräftat och undersökt i en medicinsk studie. Det kommer säkert att komma fram fler allt eftersom.

Hur som helst viktigt att lyfta fram, så att folk vet vad de riskerar.

Nedan länkas en bra dokumentär om en ung man i Nya Zealand som dog av injektionen (hjärtmuskelinflammation), precis innan han skulle gifta sig. Tydligen visste ingen i paret att vaccinet kan vara dödligt, utan de hade gått på säljfrasen om att det är "säkert och effektivt", vilket den förlovade kvinnan nu ångrar bittert.

Jag tror det är viktigt att lyfta fram och humanisera offren för injektionerna. I synnerhet för många yngre personer, som har genomgått en dysfunktionell svensk skola, betyder inte siffror någoning.

Counterspin New Zealand: Rory's Story
https://banned.video/watch?id=61e5449f6767947ace45b88c (dokumentären börjar 9 minuter in)
2022-01-18, 20:14
Medlem
Biverkningar utöver lite trötthet & mildare influensasymtom existerar inte. Antivaxxare hittar på biverkningar som de försöker få bekräftade förekommer. Därefter generaliserar de från ett enskilt exempel. De berättar aldrig hur många som slipper insjukna svårt i covid för det går mot intresset.
2022-01-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Biverkningar utöver lite trötthet & mildare influensasymtom existerar inte. Antivaxxare hittar på biverkningar som de försöker få bekräftade förekommer. Därefter generaliserar de från ett enskilt exempel. De berättar aldrig hur många som slipper insjukna svårt i covid för det går mot intresset.

Tala om det för dessa människor:

https://www.vaxtestimonies.org/en/

Och snälla vakna upp gott folk!

Läkemedelsindustrin är lika intresserad av människors hälsa, som det militärindustriell komplexet är av världsfred.

Det är för fan ren logik. Många lever i kollektiv-psykos.
2022-01-18, 21:09
Medlem
Citat:
Så du fick migrän 3 månader efter vaccinering?
Japp, definitivt vaccinet.
Solklart.
Vad skulle det annars kunna vara?
Anmäl.
Kontakta Aftonbladet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här