Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Jag håller med dig i mycket. Med det korrupta ekonomiska system vi har är det inte heller brist på pengar som är problemet med invandringen. Hela landet läcker som ett såll, och förutom det befinner vi oss i en karusell där lån måste betalas med lån.
SD har gjort bort sig i och med gullandet med M. I ett läge som det vi har bör SD (det är inte för sent (!) gå ut med stenhårda krav gentemot M. De enda som kommer att förlora på det är M, och de har inga andra alternativ än SD om de vill ha inflytande.
Nej, vi har EUs lägsta statskulder och betalar av 100 miljarder på statskulden per år under sossarnas styre, i min mening helt i onödan. Men jag tror att det inte är möjligt att expandera välfärden eftersom vi har en de facto högermajoritet i riksdagen som står i vägen, då har sossarna istället valt att betala av på statsskulden istället för att investera i vår välfärd och infrastruktur. Högern vill ingenting idag, och SD är en av högern.
Ja, M och SD kommer inte hålla ihop länge även om de delar samma ekonomiska högerpolitik där de vill slå sönder arbetarklassen ekonomiskt och socialt och sedan skylla allting på invandrare. De prioriterar städbidrag till överklassen genom RUT och ROT istället för att prioritera en försäkringskassa där inte cancerpatienter tvingas ut i arbete.
SD har redan gjort bort sig. Det enda som stoppar deras undergång är att det fortfarande finns en majoritet i riksdagen för ekonomisk högerpolitik, de 100 miljarder vi gör i vinster per år kan inte investeras. Då blir det lätt att skylla på invandring när man drar ner på välfärdssystemen när man egentligen har råd alla dagar i veckan att betala för dem.
När det blir uppenbart att SDs storlek är problemet till varför inte Sverige kan återupprätta folkhemmet och välfärdsstaten så kommer de störta i opinionen. Överklassen kommer alltid hålla Moderaterna om ryggen, ledarsidorna kommer börja kasta ut SD i ögonblicket som de börjar inse sitt misstag.