2022-01-18, 06:32
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
USA har bekräftat sina 5 herrplatser! Gissar på att reservplatserna delas ut när alla länder bekräftat för annars lär det bli en mardrömsstafett med Schoonmaker som ankare.
Ja, alla länder måste bekräfta senast idag vad jag förstår, sen delas de återlämnade platserna ut - Schweiz får skicka ytterligare en dam ser jag!
Citera
2022-01-18, 06:36
Medlem
bcdefgs avatar
Johanna Hagström är ju med i Livigno som sprintreserv - men är hon verkligen reserv för alla fyra sprintdamer? Låt säga att Maja eller Jonna får Covid med lätta symtom precis innan avresan - kommer man inte försöka vänta in så de blir friska. I praktiken lär det väl bara vara Dyvik och möjligen Emma hon är reserv för om det inte handlar om kraftig sjukdom?
Citera
2022-01-18, 06:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Baiba Bendika ville tydligen åka tremilen men blev inte uttagen utan man skickar fyra rena längdåkare, där de sämre är klart sämre än Baiba (som gett uttryck för sin besvikelse på insta)

Jo, jag såg det efter att jag skrev min kommentar. Då kanske hon inte är så sugen på att åka längdstafetten om hon blir tillfrågad.
Citera
2022-01-18, 06:57
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ja, alla länder måste bekräfta senast idag vad jag förstår, sen delas de återlämnade platserna ut - Schweiz får skicka ytterligare en dam ser jag!

Tveksamt om de utnyttjar sin bonusplats.

Ser att Nya Zeeland avstår sin herre.

Sedan får Ungern bara skicka 1 i herrklassen. Lär väl gå till rutinerade Konya. Lagler dock inte så långt efter. De hade ett teamsprintlag i Dresden tillsammans. Frågan är om Lagler som fuskat tidigare med skidskytte kan mygla till sig en plats där och bakvägen kan gå in i TS-laget.
Citera
2022-01-18, 08:21
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Johanna Hagström är ju med i Livigno som sprintreserv - men är hon verkligen reserv för alla fyra sprintdamer? Låt säga att Maja eller Jonna får Covid med lätta symtom precis innan avresan - kommer man inte försöka vänta in så de blir friska. I praktiken lär det väl bara vara Dyvik och möjligen Emma hon är reserv för om det inte handlar om kraftig sjukdom?

Covid strax innan avresa innebär väl att du inte kommer att släppas in i Kina under OS?
Citera
2022-01-18, 10:57
Medlem
Alkibiadess avatar
Flera nationer som avstår damplatser nu under förmiddagen. Tjeckien avstår två, Spanien sin enda (och en herrplats också), Nya Zeeland sin enda plats (herr). Schweiz, Slovenien, Frankrike och Polen kommer erbjudas platser på damsidan. Storbritannien kommer erbjudas en plats på herrsidan men har de fyra åkare så de får ihop ett stafettlag?

Sedan förstår jag inte varför stornationer som Sverige och Norge inte har bekräftat sina platser ännu.
Citera
2022-01-18, 12:10
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Flera nationer som avstår damplatser nu under förmiddagen. Tjeckien avstår två, Spanien sin enda (och en herrplats också), Nya Zeeland sin enda plats (herr). Schweiz, Slovenien, Frankrike och Polen kommer erbjudas platser på damsidan. Storbritannien kommer erbjudas en plats på herrsidan men har de fyra åkare så de får ihop ett stafettlag?

Sedan förstår jag inte varför stornationer som Sverige och Norge inte har bekräftat sina platser ännu.
Ja, klart märkligt att Sverige och Norge hör till de långsammaste (lättare att förstå att Nigeria kanske missar detta fullständigt).
Fyra herrplatser lämnade om jag räknar rätt så även Kanada får en extraplats och därmed ett stafettlag.
Citera
2022-01-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Covid strax innan avresa innebär väl att du inte kommer att släppas in i Kina under OS?
Det innebærer det ja. Noen norske hoppere har fått Covid nå, og de mister mest sannsynlig OL. Hadde ikke mistet OL om det ble arrangert i Europa, så det er nok en god del medaljer som potensielt kan bli avgjort av Covid dessverre. Særlig siden utøverne i stor grad oppholder seg sammen.
Citera
2022-01-18, 14:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Och Eva Urevc har just testat positivt och mår inte så där jättebra.
Citera
2022-01-18, 14:53
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ja, klart märkligt att Sverige och Norge hör till de långsammaste (lättare att förstå att Nigeria kanske missar detta fullständigt).
Fyra herrplatser lämnade om jag räknar rätt så även Kanada får en extraplats och därmed ett stafettlag.
Nu har alla länder klarat av att verifiera antalet platser utom Sverige, Luxenburg och Irland. Vi är i fint sällskap!
Citera
2022-01-18, 15:06
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Och Eva Urevc har just testat positivt och mår inte så där jättebra.

Det här blir fiasko
Citera
2022-01-18, 15:38
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Nu har alla länder klarat av att verifiera antalet platser utom Sverige, Luxenburg och Irland. Vi är i fint sällskap!

Vad händer om man inte bekräftar platserna i tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in