2022-01-18, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Är detta första cykeln inom krypto du är med? Så mycket pinsam läsning när man kollar din historik av inlägg..

Hur lätt är det EGENTLIGEN att långsiktigt slå BTC och/eller ETH?
https://startupsandecon.substack.com/p/you-dont-own-web3-a-coinbase-curse

Vet inte om du har IQ att läsa och förstå engelsk text som är lite mer invecklad. Men förhoppningsvis är det kanske till nytta för andra som är intresserade av frågan om inget annat.

Bitcoins andel minskar varje år, bitcoins prisökningar blir mindre och mindre i procent.
2022-01-18, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Lägg ner jointen.

Det han menar är att tex ett vindkraftverk kan göras mer lönsamt genom att skapa bitcoin vid de tillfällen då det finns ett överskott på el och priserna är låga, eller där effektförlusten vid överföring blir för stor.

Alltså kan ett vindkraftverk som tidigare inte var lönsamt att bygga bli lönsamt genom att den använder Bitcoin som ett lager. Genom en analogi kan man då säga att man "lagrar" energin i Bitcoin istället för att låta den gå till spillo eller säljas med förlust.
2022-01-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Det han menar är att tex ett vindkraftverk kan göras mer lönsamt genom att skapa bitcoin vid de tillfällen då det finns ett överskott på el och priserna är låga, eller där effektförlusten vid överföring blir för stor.

Alltså kan ett vindkraftverk som tidigare inte var lönsamt att bygga bli lönsamt genom att den använder Bitcoin som ett lager. Genom en analogi kan man då säga att man "lagrar" energin i Bitcoin istället för att låta den gå till spillo eller säljas med förlust.

Man lagrar inget i bitcoin, när väl bitcoin konsumerat energi så är den borta, du kan inte använda din bitcoin till att tända en lampa.

Så resultatet är samma som om elektriciteten hade aldrig använts.

Om det du säger stämde så skulle vi för länge sen byggt enorma lampor vid vindkraftverk som använde upp all elektricitet som annars skulle gå förlorat. I eran värld är lampan då som ett "batteri som lagrar energin".

hahaha fattar inte hur Michael Saylor lyckats lura på alla hönshjärnor såna här galna saker.
2022-01-18, 14:22
Medlem
Citat:
Man lagrar inget i bitcoin, när väl bitcoin konsumerat energi så är den borta, du kan inte använda din bitcoin till att tända en lampa.

Så resultatet är samma som om elektriciteten hade aldrig använts.

Om det du säger stämde så skulle vi för länge sen byggt enorma lampor vid vindkraftverk som använde upp all elektricitet som annars skulle gå förlorat. I eran värld är lampan då som ett "batteri som lagrar energin".

hahaha fattar inte hur Michael Saylor lyckats lura på alla hönshjärnor såna här galna saker.

Många följer Michael Saylors fotspår, han är förövrigt dot com bubblans största förlorare, rent ekonomiskt.
2022-01-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Många följer Michael Saylors fotspår, han är förövrigt dot com bubblans största förlorare, rent ekonomiskt.
Inte för att jag gillar Michael Saylor, men hans net worth är $2B idag. Ska du sitta och kalla honom förlorare?
2022-01-18, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Inte för att jag gillar Michael Saylor, men hans net worth är $2B idag. Ska du sitta och kalla honom förlorare?
Merparten av det är väl p.g.a. Bitcoin. Så han är en vinnare. På att investera i Bitcoin
2022-01-18, 15:09
Medlem
Citat:

Han är absolut dot com bubblans största förlorare.

''MicroStrategy CEO Michael Saylor was the biggest loser of the entire Dot-Com bubble, losing a whopping $13.53 Billion.''

https://twitter.com/cryptowhale/status/1362811205807730699

Såg du mitt PM? Som jag sa, du är inte den enda som sitter på kunskap. Du lärde dig säkert något, bra.

Enorm förlust under dot com bubblan, mycket vinst under bitcoin eran? Låter som en coinflip. Skicklighet kan inte konstateras.
2022-01-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Merparten av det är väl p.g.a. Bitcoin. Så han är en vinnare. På att investera i Bitcoin
Nej, det är inte pga BTC för hans (eller Microstrategy's) GAV på BTC är ca $30k.
2022-01-18, 15:10
Medlem
Citat:
Han är absolut dot com bubblans största förlorare.

''MicroStrategy CEO Michael Saylor was the biggest loser of the entire Dot-Com bubble, losing a whopping $13.53 Billion.''

https://twitter.com/cryptowhale/status/1362811205807730699

Såg du mitt PM? Som jag sa, du är inte den enda som sitter på kunskap. Du lärde dig säkert något, bra.
Men skrattretande att du ska kalla honom loser. Han skulle kunna förlora 80% av sin net worth, fortfarande ha större än dig.

Har lagt till dig på ignorlistan så får inte dina PMs sorry.
2022-01-18, 15:10
Medlem
Citat:
Det kan man faktiskt, indirekt. Du kan mina Bitcoin i ett land där el är billigt. Då trycker du in potentiell energi i dina Bitcoins. Sen kan du skicka Bitcoin till det andra landet och några minuter senare köpa el där, som du kan tända en lampa med
2022-01-18, 15:15
Medlem
Citat:
Men skrattretande att du ska kalla honom loser. Han skulle kunna förlora 80% av sin net worth, fortfarande ha större än dig.

Har lagt till dig på ignorlistan så får inte dina PMs sorry.

Jag vet inte vad du vill uppnå med dina halmgubbar och genom att förvrida mina ord.

Han är dotcom bubblans största förlorare, håller du med om detta eller inte?

Vill du säga: ''Fortfarande ha mer än dig''? OK.

Verkar som du är lite butthurt för att du hade fel om att man kan ta neutrala tradingpositioner i marknaden och tjäna pengar.
2022-01-18, 15:18
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad du vill uppnå med dina halmgubbar och genom att förvrida mina ord.

Han är dotcom bubblans största förlorare, håller du med om detta eller inte?

Vill du säga: ''Fortfarande ha mer än dig''? OK.

Verkar som du är lite butthurt för att du hade fel om att man kan ta neutrala tradingpositioner i marknaden och tjäna pengar.
Jag vet att han förlorade mest pengar under dotcom-bubblan. Tyckte det bara är komiskt att du ens måste anmärka på det trots att du inte ens kan drömma om att ha så mycket pengar som honom. Du som brukar gilla att skryta om hur mycket pengar du har.

Era hånande ord om BTC kommer åldras som mjölk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in