2022-01-18, 12:42
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Mot 120 kronor.

Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Vet inte riktigt då jag inte varit i kontakt med TR själv men jag är tveksam till att det skulle vara gratis,brukar det inte kosta 1-200kr ungefär?

kanske någon smart som kan digitalisera alla MÅL och sälja som Download på webben
bra affärsidé?
Citera
2022-01-18, 12:42
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superottosson
Håller med, att mörda någon för fälgar känns väldigt osannolikt.
Tragiskt att så unga tjejer ger sig i kast med de här gängen och inte inser farorna och att det oftast slutar med fängelse eller död.
Hoppas åtalet håller och att bevisningen är tillräckligt stark.

Jag tror ni underskattar hur impulsiva och våldsbejakande dessa lirare är, jag tycker det låter helt rimligt att de kan tänkas skjuta någon i vredesmod över en skitsak.
Citera
2022-01-18, 13:12
Medlem
Ingen FUP alltså? Skickas inte digitalt och är förmodligen för dyr för att hämta ut i pappersformat ?
Citera
2022-01-18, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Jag tror ni underskattar hur impulsiva och våldsbejakande dessa lirare är, jag tycker det låter helt rimligt att de kan tänkas skjuta någon i vredesmod över en skitsak.

Så kan det också vara. Men det är ju inte första gången kriminella människor säger något mindre olagligt som orsak för att vilseleda och för att försöka göra det lindrigare.
Citera
2022-01-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ingen FUP alltså? Skickas inte digitalt och är förmodligen för dyr för att hämta ut i pappersformat ?

120kr på cd via post eller om man hämtar ut den hos TR.
Citera
2022-01-18, 13:18
Medlem
Citat:

Ja lättkränkta delux
Citera
2022-01-18, 13:23
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yandez
Så kan det också vara. Men det är ju inte första gången kriminella människor säger något mindre olagligt som orsak för att vilseleda och för att försöka göra det lindrigare.
Tycker dom brukar vara snabba med att ta på sig mindre mängder narkotika när det gäller att komma undan livstid för mord, sen ska alla vittnen, målsägande och övriga också stödja den storyn. Tror inte man har så lite att gå på när man väcker åtal. får se när fup kommer....
Citera
2022-01-18, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Nu är jag inte så påläst om det här fallet, men som det står i expressen idag att det, enligt dom inblandade, skulle ha handlat om fälgar finner jag högst osannolikt.
https://www.expressen.se/nyheter/misstanken-kvinna-skots-till-dods-efter-brak-om-falgar/

Vanligt är att om polisen blir inblandad efter kriminella uppgörelser, så byter man såklart ut det egentliga kriminella motivet i förhören mot ett annat, lagligt eller åtminstone mindre olagligt motiv för att sänka straffen och försvåra utredningen.

Så istället för att erkänna att det handlat om t.ex knark så säger man att det handlade om stulna fälgar i det här fallet. De stulna fälgarna skulle förmodligen ha blivit upphittade oavsett så ganska tacksamt att skylla händelseförloppet på det.
Var bor du? Har du aldrig träffat på såna här människor så förstår jag att du tycker det låter osannolikt. I verkligheten så finns det rätt många av den här typen i storstäderna. Det finns inga spärrar för det är aldrig någon som har sagt ifrån till de här individerna. De dödar för skitsaker hela tiden.
Citera
2022-01-18, 13:40
Medlem
stämmer det att det e yayhe eller hur det stavas som är misstänkta skytten?
Citera
2022-01-18, 14:00
Medlem
retardos avatar
Jag kan swisha om någon orkar hämta ut CD skivan och lägga upp FUP,

Tror FUP kommer innehålla många sköna konversationer.

Det låter som det är Norrländsk pundar whitetrash som möter förorten från Stockholm.

Det rör sig om droger , 2000 försvunna tramadol piller (BO blev gripen med dessa) , 750,000 för mycket på ett konto hos Sara som bara drar in 250k om året.

Kan fälgarna varit tänkt som betalning för 2,000 försvunna piller kanske ? Jag vet inte vad fälgar kostar men 2000 trammisar är väll ca 40lax på gatan?!
Citera
2022-01-18, 14:15
Medlem
Raket-torskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Tycker seriöst det känns lite oansvarigt av medierna att lyfta fram 33-åringens citat om "Rinkebyungar" så hårt. Jag tror ju att han och hans familj kan få det rätt svettigt.
Det bästa vapnet mot blattar är dom själva, skulle gissa att polisen satt både en och annan grabb i tidig grav genom att läcka rätt uppgifter om rätt personer. Många kriminella är ju hysteriskt paranoida när man goar, golar och säljer ut sina vänner kors och tvärs för växelpengar, så det är nog svårt för dom utsatta att hävda sin oskuld gentemot gängen oavsett hur grundlösa uthängningarna är. En knarkarbabbe tror det värsta om sina vänner för han vet hur lätt han själv skulle överge dem om han kunde vinna något på det.

Om uthängningen gör att deras anhöriga drabbas, så mycket bättre! Det är verkligen att hugga tjuvarna där det känns. Bara i sverige är man så naiv att man tror att friska träd bär rutten frukt.
Citera
2022-01-18, 14:34
Medlem
Citat:

Kan intyga detta, räcker med att tjejen sa något drygt pga att hon blev irriterad kanske eller var säker på att hon inte hade gjort fel, är det flera personer där och ser hur hon disrespectar han när han förväntar sig respekt så krävs det inte mycket till. Dessutom att han satt flera skott i henne tyder ju på att han totalt tappat kontrollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in