2022-01-18, 12:32
Medlem
sothonans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Mår du bättre nu?

För den där situationen låter inte bra.

Ja, tack, nu har jag en egen lägenhet och behöver inte sälja min slida för att vara trygg. Men amygdala är helt fucked så jag funkar inge bra längre. Har ingen stresstålighet alls. Jag reagerar på ljud så som någon med PTSD från ett krig reagerar på ljud. Människor ger mig hög ångest. Får inget jobb att funka och blir utbränd lätt av att färdas kommunalt och jobba på jobb där det finns människor och ljud (typ alla). Så alla år där jag varit utan bostad har förstört mig. Men jag kämpar på. Ska snart börja arbetsträna med kontorsstädning 25%.

Känner ett enormt hat mot samhället att de inte kunde finnas där och ta hand om mig när min mamma förstört mig under min uppväxt med sin egna psykiska ohälsa. Att jag inte fick bostad, att soc inte tog mig ifrån mamma när jag var tonåring. Att försäkringskassan avslår ansökan man borde ha rätt till. Hur socialtjänsten behandlade en som sökande tidigare (de har blivit mkt bättre idag). Finns så många brister i samhället.

När familjen inte finns där för att ta hand om ett trasigt barn eller ung vuxen så måste samhället hoppa in, men de har dom inte gjort.
2022-01-18, 12:33
Medlem
Säga vad man vill om kärlek, till syvende och sist är en relation ju på många sätt ett slags avtal man möter som gynnar bådas intressen. Inga konstigheter där.

Jag kan tycka att det är synd att fokus hamnar på att han var oskuld osv, men visst! Det är bara att lyckönska och hoppas att de tillsammans bygger ett sunt liv.
2022-01-18, 12:36
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sothonan
Exakt, finns det något svenska killar hatar mer än feta kvinnor? 😂 Ja det vore väl isåfall en fet kvinna med grönt kort hår som dejtar en ung snygg ensamkommande 🤪

Men när det är åt andra hållet, att mannen är fet och ful, då är det synd om honom och då klart han ska få köpa sig en fattig fru.

Ja det är ingen höjdare.
Personligen tycker jag bara det är bra att den typen av kvinnor dejtar ensamkommande.

Jag får vara ifred för aset, och den ensamkommande är redan van vid krigshärdar.
2022-01-18, 12:37
Medlem
hjaelploskilles avatar
Svårt att veta vad man ska tycka innan man vet vilka preferenser Leif har. Om han är den typen av incel som är incel eftersom han inte kan få någon som är betydligt snyggare än honom och vägrar nöja sig med en tvåa som han själv är så är det svårt att tycka synd om honom. Oavsett vad så är det dock förkastligt att köpa en fru, vilket han i grund och botten gjort.
2022-01-18, 12:38
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
jag gick på Sveriges bästa o dyraste skola

skäms över att du kallas " man " men du gör som du vill köp o nåt du , jag ryser när jag ser er

Och vet inte att en mening börjar med stor bokstav?

"livets hårda skola" är ingen merit vet du.
För det var där du gick.
2022-01-18, 12:42
Medlem
sothonans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så då är du helt enkelt bara ett billigt luder?

Du är psykopat förmodligen som uttrycker sig så.

Förmodligen har du även väldigt dålig självkänsla som måste trycka ner kvinnor med såna ord för att må bra. Att använda personpåhopp är det enda sättet du kan känna dig manlig och högre i rang.

Såna män som du som uttrycker dig så till en främmande kvinna enbart för hon haft det svårt i livet och inte haft egen bostad, såna män vill inte tjejer ha.

Psykopater som inte kan känna sig manliga på annat sätt än genom mobbning hamnar i samma fack som oattraktiva och socialt efterblivna män.

Skulle inte ens ta i en man som du med pincett som uttrycker dig så.

Tar jag hellre den tjocka killen i artikeln, alla dar i veckan, om jag måste välja.
2022-01-18, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad får dig att fråga hen det?

Citat:
Ja, tack, nu har jag en egen lägenhet och behöver inte sälja min slida för att vara trygg. Men amygdala är helt fucked så jag funkar inge bra längre. Har ingen stresstålighet alls. Jag reagerar på ljud så som någon med PTSD från ett krig reagerar på ljud. Människor ger mig hög ångest. Får inget jobb att funka och blir utbränd lätt av att färdas kommunalt och jobba på jobb där det finns människor och ljud (typ alla). Så alla år där jag varit utan bostad har förstört mig. Men jag kämpar på. Ska snart börja arbetsträna med kontorsstädning 25%.

Känner ett enormt hat mot samhället att de inte kunde finnas där och ta hand om mig när min mamma förstört mig under min uppväxt med sin egna psykiska ohälsa. Att jag inte fick bostad, att soc inte tog mig ifrån mamma när jag var tonåring. Att försäkringskassan avslår ansökan man borde ha rätt till. Hur socialtjänsten behandlade en som sökande tidigare (de har blivit mkt bättre idag). Finns så många brister i samhället.

När familjen inte finns där för att ta hand om ett trasigt barn eller ung vuxen så måste samhället hoppa in, men de har dom inte gjort.

That! (Det fetade)
2022-01-18, 12:44
Avslutad
Citat:

Förmodligen har du även väldigt dålig självkänsla som måste trycka ner kvinnor med såna ord för att må bra. Att använda personpåhopp är det enda sättet du kan känna dig manlig och högre i rang.

Såna män som du som uttrycker dig så till en främmande kvinna enbart för hon haft det svårt i livet och inte haft egen bostad, såna män vill inte tjejer ha.

Psykopater som inte kan känna sig manliga på annat sätt än genom mobbning hamnar i samma fack som oattraktiva och socialt efterblivna män.

Tar jag hellre den tjocka killen i artikeln, alla dar i veckan, om jag måste välja.

Samtidigt har du inte skrädigt orden vad gäller Leif eller då mannen du utnyttjat.

Klassiskt. Ni är fan vidriga och jag gläder mig å Leifs vägnar.
2022-01-18, 12:44
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Jag gläds å hans vägnar!

Det finns inget bättre än att leva i ett traditionellt hem med konservativa värderingar. Hela familjen mår bra av det, barnen växer upp till sunda människor och både kvinna och man kan kultivera sig själva i en sann avbild.

"Traditionellt" menas här då mixad kultur med egna inslag av konservatism och att båda kulturer möts och skapar något tillsammans. Att 'importera' en person till ens egna värld och förutsätta att de ska släppa sin kultur och värderingar är sällan annat än skadligt. Det är fascistiskt och sånt beteende får feminister behålla för sig själva tycker jag.

Killen i artikeln tycker jag verkar vara en sund människa. Han kommer helt klart klara detta galant.

Ja precis. Inget går upp mot lite konservativ islam.
2022-01-18, 12:46
Avslutad
Citat:

Idioten är konverterad muslim och är gift med en indonesiska. Han anser kanske innerst inne att hans fru är ett billigt luder och projicerar smärtan det ger honom på andra.
2022-01-18, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ja precis. Inget går upp mot lite konservativ islam.

Var skrev jag religion? Jag skrev kultur och värderingar.

Här i Indonesien tillämpar de allra flesta en pragmatisk form av Islam.

T.ex. så hade vi hade en kvinnlig President 20+ år före er..
https://en.wikipedia.org/wiki/Megawati_Sukarnoputri

..clown.
2022-01-18, 12:48
Avslutad
Citat:
That! (Det fetade)

Du som brukar sitta o böla över din trasiga uppväxt sitter och hånar någon annan med en trasig uppväxt.

Klassiskt.

Har du någonsin bearbetat dina barndomstrauman? Du verkar rätt så skadad fortfarande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in