Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
På tal om det:
Anekdotiskt, men min make har ett arbete där han vistas regelbundet på ett flertal arbetsplatser på olika orter i Sverige. Han har noterat att på de mer kategoriskt kvinnliga platserna där kvinnorna tidigare kacklade fritt på om hotet från nazismen, klimathotet, stackars flyktingar osv blir det allt tystare vid fikaborden. På en arbetsplats där tidigare 10 kvinnor pratade på om detta medan de två männen satt tysta kom ämnet MSM upp när en av kvinnorna ojade sig över att en manlig släkting läste alternativ media. 8 kvinnor skruvade på sig och deltog sedan i männens tystnad. Och detta var endast ett av otaliga exempel.
Någonting är på väg att hända. Jag tror att vaccinhanteringen fått flera att vakna till.
Så är det, jag har en kusin som pluggar och jobbar extra som vårdbitråde på ett stödboende (tror det heter så, där äldre som är mentalt klara bor i egen lägenhet men med vissa stödfunktioner i byggnaden), han har överhört konversationer där flera äldre klagar på att personalen blir allt mer utländsk och hur dagens ungdomar på stan mest är blängande invandrare. Detta är i en medelklasstadsdel i Stockholm, dvs inte i Filipstad eller Eskilstuna.
Tyvärr tror jag många av dessa äldre inte kommer att fullt ut reflektera över det när de röstar och många tror nog tyvärr på Ygeman om att Sverige nu inte tar emot invandrare längre. Men när hela synen på samhället och invandring ändras kommer det att få effekt på politiken. Vi har ändå sett sossarnas kovändningar och de kommer bara att kunna hålla uppe kulissen ett tag (dvs säga en sak och göra en annan).
Hur långt pendeln kommer att svänga vet nog ingen men jag har ändå tyvärr svårt att se att vi någonsin får massiv återvandring. Samtidigt pratar flera partier öppet om att återkalla medborgarskap för terrorism och asylbedrägeri. Förhoppningsvis kan även det leda till mer acceptans i framtiden för större återkallanden t.ex. vid brott. Det i sig skulle vara en stor delseger. Större delen av alla kriminella invandrare som kommit sedan 90-talet är ju dubbla medborgare.