2022-01-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Problemet är inte bara bristen på sex utan all erfarenhet kring relationer som vi flesta byggt upp under hela livet. Såsom alla relationer finns det en stor risk för att den spricker. Han har aldrig varit med om ett uppbrott, hoppas han då klarar av det.

Med det sagt, önskar honom all lycka.

Håller helt med dig.

En relation är aldrig enkel. Snarare bitvis ett helvete iaf för egot.

Min mamma sa jämt att ett äktenskap är som havet som rullar kantiga stenar mot varandra tills dom är helt runda. Det är så det känns också.

Och det är där en oerfaren person har ett alldeles för stort ego. Det är mycket mer avtändande än att vara fysiskt oskuld.
2022-01-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Nu är jag varken särskilt rik eller berömd, men under hela mitt liv har ribban för vilka jag varit attraherad av rört sig med min ålder. Kan inte tänka mig att jag skulle vara ensam.
Så är det ju, det viktiga är ju den känslomässiga attraktionen, att man funkar ihop vad gäller kommunikation & livsprioriteringar, värderingar etc. Värdelöst att vara ihop med en 20 år yngre kvinna som ser fantastisk ut, men som man har noll gemensamt med. Så känner jag, men alla funkar ju inte likadant.
2022-01-18, 10:26
Medlem
sothonans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr

Där har du bara dig själv att skylla
Du utnyttjade honom och ville leva snålskjuts på hans resurser och komma ut och se världen

Det är frivilligt, finns inget att "sympatisera" med

Man gör det som krävs om man är desperat. Även om det man väljer också gör att man lider. Man försöker rädda sig själv men man får det vara snäppet bättre.

Jag stannade med honom så kort tid jag bara kunde och lämnade så fort det fanns en chans för mig att komma därifrån. Och ja, det var ett utnyttjande av mig. Jag säger inte att det var rätt det jag gjorde. Jag skäms för det och talar inte gärna öppet om det. Men jag hade aldrig gjort det om jag hade kunnat få en lägenhet via bostadskön eller om jag haft någon släkting att bo hos. (Alla i min familj är döda och har ingen kontakt med den släkt som lever och har aldrig haft, jag har bara haft kontakt med mina päron under uppväxten.)

Jag sympatiserar med dom som lider, så länge deras beteende inte går ut över andra som lider. Då blir jag äcklad. Och folk som skaffar barn utan att kunna ge dom trygg omväxt med starka chanser att lyckas gör mig förbannad.

I den situationen när män importerar fruar så utnyttjar båda varandra. Det ska inte behöva vara så i en perfekt värld.
Hade inte internet funnits så hade svaga generna här i Sverige dött ut såsom evolutionen funkar.
Om fattiga länder i framtiden inte längre kommer vara fattiga så kommer systemet återgå och svaga gener kommer dö ut.

Och ja, kvinnors preferenser förändras. Men det som alltid iaf finns kvar är att hon väljer den som är attraktivast i den miljön hon lever i just då.

Säg att vi plötsligt vaknar upp en dag och internet, el och allt är borta och kaos. Och vi måste gå tillbaka till att jaga djur och kriga för att överleva. Då kommer alla killar som varit attraktiva pga pengar dö ut, och istället alla fysiskt starka kommer bli attraktiva. Eller killar som är bra på att jaga.
Hela tiden så ändras ju det som är attraktivt.

Själv tycker jag det är attraktivt om en kille är SDare och vill försvara landet och kvinnor. Medan de flesta andra tjejer i Sverige tycker killar är attraktiva som vill tillåta massinvandring och låta landet slitas isär med kriminalitet och utsatta orter som bara växer i antal.
För att jag själv vuxit upp i otrygghet och fattigdom och därför har andra ögon än standart tjejen i Sverige.
Så ja, de ändras ju en del.
Men jag har svårt att se att asiater skulle bli poppis nån gång med tanke på deras längd. 🤔

Prinsarna i Disney är alltid längre och det verkar sitta rätt hårt i våra hjärnor att mannen ska vara längre. Men såklart att pengar och social status kan få även fysiskt oattraktiva att bli attraktiva.
För barnen kommer få det bra om pappan har mkt vänner och pengar. Då föds man med statusen och bra förutsättningar för att inte bli mobbad i skolan och utstött och utveckla en social fobi
2022-01-18, 10:27
Medlem
undercover-racists avatar
Hon gör det för att lämna fattigdom.

Det är antingen leva med en tjock sdare eller en lerig hydda i Thailand, med allt vad det innebär.
2022-01-18, 10:29
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Go for it, Leif! Det finns värre frukter att plocka än en tiny asian.

Som vit man har man rätt att plocka valfri delikatess från den exotiska buffén.

Hellre en tiny asian än en blekfet wt med trampstamp & cigg i käften. Feminister har ingen talan. They can go to hell.

Instämmer, Leif gjorde helt rätt. Feministerna hade hellre velat se Leif begå självmord, än att han hittar lyckan någon annanstans.
2022-01-18, 10:32
Medlem
Hackenbush55s avatar
Han får väl göra som han vill. Hoppas de är lyckliga.
2022-01-18, 10:33
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Sexköpslagen är tandlös.

Som vanligt är din utgångspunkt att det är synd om alla svarta och bruna människor och att de varken kan tänka själv eller ta personligt ansvar.

Du vet om att du är rasist?
2022-01-18, 10:35
Medlem
Leapchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sothonan
Tjejerna i fattiga länder har samma ögon som vi vita svenska tjejer. Självklart ser hon att han är en ful oattraktiv incel och hon skulle aldrig ens ta i honom med pincett om hon hade samma ekonomisk bakgrund möjlighet som vi svenskor. Hon är biologiskt exakt likadan som jag.

Extremt naivt av dig att tro att det är så här det fungerar. Kvinnor i Asien har helt andra synsätt på saker som attraktion, värderingar och vad som utgör en bra make. Det finns en mängd variabler som är helt annorlunda mellan dessa två vilt skilda kulturer. Här är några utvalda exempel:

1: Så fort kvinnor i Asien blir över 30 år så blir de "leftover women". Ingen vill gifta sig med dem. Deras chans att gifta sig och skaffa barn minskar med över 90%. Om hon börjar närmar sig 30 eller är över 30 så är det extremt stora påfrestningar från hennes familj att gifta sig.

Alla kvinnor har en biologisk klocka men västerländska kvinnor har inga problem med att gifta sig efter 30. Medelåldern för första giftermålet i Sverige är 33,5 år bland kvinnor och i Thailand 21 år.

2: I Thailand så är det mycket vanligt att gifta män besöker prostituerade och älskare. Du ser honom som ful och oattraktiv. Hon ser honom som en stabil make som inte vänsterprasslar.

3: Du ser honom som fet och överviktig. Hon ser honom med helt andra ögon. I västvärlden är många besatta med att träna och vara i god form. I Asien är detta mycket ovanligt och feta asiatiska män har sällan svårare att hitta en fru.

4: Du ser honom som ful och oattraktiv. Hon ser honom med helt andra ögon. Skönhetsidealet i Asien är helt annorlunda från skönhetsidealet i Sverige. I Asien är det ljus hy, spetsig näsa, lång kropp, brunt/blont hår, glasögon osv. Stora muskler och tatueringar är oftast negativt, fetma är inte särskilt negativt (helt i motsats till den svenska bilden).

Citat:
jag väljer att inte skaffa barn då jag inte vill sprida mina sjuka gener.

Tack gode gud för det. Att du genuint tror att kvinnor över hela världen har samma värderingar som svenska feminister är helt bisarrt. Svenska kvinnors åsikter är inte "lagom". Svenskarna har de mest extrema åsikterna i världen. Det är därför osannolikt att det finns kvinnor någonstans i världen som delar ens 1% av svenska kvinnors värderingar.

Källa: https://www.iffs.se/nyheter/sverige-varldens-mest-extrema-land/
2022-01-18, 10:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWeb
Vad tycker feminister egentligen om sånt här? Att en stor tjock vit gubbe (får man väl säga - han påminner om en kändis utan att säga vem) åker och hämtar en liten söt oskyldig flicka i Asien?
Är detta fel enligt feminister? Vad borde han ha gjort enligt er feminister? Gjorde han rätt?

Varför skulle en feminist tycka illa om detta per definition? Så länge inte Leif använt våld eller hot om våld för att få med henne till Sverige så har ingen rätten att döma vare sig Leif eller bruden. Jag önskar dem all lycka och välgång.
2022-01-18, 10:38
Medlem
35 år, var han ofrivilligt oskuld redan som femåring?
2022-01-18, 10:41
Medlem
Citat:
Man gör det som krävs om man är desperat. Även om det man väljer också gör att man lider. Man försöker rädda sig själv men man får det vara snäppet bättre.

Jag stannade med honom så kort tid jag bara kunde och lämnade så fort det fanns en chans för mig att komma därifrån. Och ja, det var ett utnyttjande av mig. Jag säger inte att det var rätt det jag gjorde. Jag skäms för det och talar inte gärna öppet om det. Men jag hade aldrig gjort det om jag hade kunnat få en lägenhet via bostadskön eller om jag haft någon släkting att bo hos. (Alla i min familj är döda och har ingen kontakt med den släkt som lever och har aldrig haft, jag har bara haft kontakt med mina päron under uppväxten.)

Jag sympatiserar med dom som lider, så länge deras beteende inte går ut över andra som lider. Då blir jag äcklad. Och folk som skaffar barn utan att kunna ge dom trygg omväxt med starka chanser att lyckas gör mig förbannad.

I den situationen när män importerar fruar så utnyttjar båda varandra. Det ska inte behöva vara så i en perfekt värld.
Hade inte internet funnits så hade svaga generna här i Sverige dött ut såsom evolutionen funkar.
Om fattiga länder i framtiden inte längre kommer vara fattiga så kommer systemet återgå och svaga gener kommer dö ut.

Och ja, kvinnors preferenser förändras. Men det som alltid iaf finns kvar är att hon väljer den som är attraktivast i den miljön hon lever i just då.

Säg att vi plötsligt vaknar upp en dag och internet, el och allt är borta och kaos. Och vi måste gå tillbaka till att jaga djur och kriga för att överleva. Då kommer alla killar som varit attraktiva pga pengar dö ut, och istället alla fysiskt starka kommer bli attraktiva. Eller killar som är bra på att jaga.
Hela tiden så ändras ju det som är attraktivt.

Själv tycker jag det är attraktivt om en kille är SDare och vill försvara landet och kvinnor. Medan de flesta andra tjejer i Sverige tycker killar är attraktiva som vill tillåta massinvandring och låta landet slitas isär med kriminalitet och utsatta orter som bara växer i antal.
För att jag själv vuxit upp i otrygghet och fattigdom och därför har andra ögon än standart tjejen i Sverige.
Så ja, de ändras ju en del.
Men jag har svårt att se att asiater skulle bli poppis nån gång med tanke på deras längd. 🤔

Prinsarna i Disney är alltid längre och det verkar sitta rätt hårt i våra hjärnor att mannen ska vara längre. Men såklart att pengar och social status kan få även fysiskt oattraktiva att bli attraktiva.
För barnen kommer få det bra om pappan har mkt vänner och pengar. Då föds man med statusen och bra förutsättningar för att inte bli mobbad i skolan och utstött och utveckla en social fobi
Så om jag som man blir sjukskriven så är det synd om mig om jag gör ett aktivt val att bli ihop med en rik bög, trots att jag är straight, för att få komma ut och se världen och slippa isolering?
Varför skulle en man i din situation vara mer patetisk än vad du är?
Jag röstar SD, dock av strategiska skäl och som hämnd på det hycklande, konformistiska samhället, inte för att försvara er svenska kvinnor i den sitts ni satt er själva i
2022-01-18, 10:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Kan någon citera från betalartikeln? Jag är nyfiken på vad han menar med att "allt vände" under resan. Han upptäckte att det finns fattiga flickor som erbjuder en girl-friend experience för ett drägligare liv? Eller tror han på fullaste allvar att han blev snygg, självsäker och attraktiv för kvinnor samma sekund han steg av planet i ett annat land?

Kommentaren "Jag upplevde att tjejer bara flörtade med mig för att skämta på min bekostnad" pekar dessutom på ett uppdämt incel-mässigt kvinnohat. Men han är för dum för att fatta hur varningsflaggig den kommentaren är.

Eller kan det vara så att han träffat kvinnor som kommer från en kultur där de ser andra värden i en man än just bara utseendet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in