Citat:
Ursprungligen postat av
bboy1980
Fast nej? Polisen har inte alls bekräftat att det rör sig om identifierade drönare kvällen/natten 14-15 januari vid Forsmarks kärnkraftverk. Men retoriken från polisen, media och de flesta här låtsas som att det är klarlagt och identifierat som drönare. Vilket inte är sant.
Visa mig gärna hur det är bekräftat/bevisat/identifierat att det var fråga om en drönare vid Forsmark i fredags kväll? Så mycket skitsnack och omedveten/medveten gaslighting going här
och i media där folk blandat/blandar ihop och förenklar händelser.
På nyheterna imorse sa de att de har identifierat drönaren som en "avancerad drönare", som bland annat kunde stå emot hårda vindar. Så jag antar att de har information om vilken typ av drönare det rör sig om?
Min fråga är varför de inte skjuter ner dessa drönare när de rör sig över känsliga områden? De säger själva att de handlar om grov obehörig befattning med hemlig uppgift och att de hanterar händelserna som nationella särskilda händelser. Vad gör det för nytta att skicka upp militärhelikoptrar och polis till platserna som ändå bara iakttar drönarna? De är uppenbarligen på dessa platser för att inhämta någon sorts information. Kan man inte bara skjuta ner drönarna och visa hur pass allvarligt man ser på det?
Nu visar man istället att vi har alla resurser för att hantera problemet, men väljer att inget göra.