2022-01-17, 22:07
Medlem
JazzMees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
4 alternativ som jag ser det.

1. Miljöaktivister
2. Ryssland
3. Nato
4. Inget utav de första tre

Troligen alternativ 4.

1. Miljöaktivister: Har sannolikt inte tillräckliga resurser för denna typ av koordinerad aktion med avancerad kostsam utrustning.
2. Ryssland: Har inget att vinna på en sådan aktion, snarare tvärtom. Såvida de inte låtit FM veta att de ligger bakom.
3. Nato: Högt spel i så fall, men den enda av dessa 3 som vinner på aktionen. Såvida FM inte får reda på vem som ligger bakom.
Citera
2022-01-17, 22:11
Medlem
Snorbromsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om du insinuerar någon form av utomjordiskt UFO/UAP så tror jag knappast dessa skulle vara intresserade av att synas framför riksdagshuset och slottet. Det låter högst mänskligt.
Tror knappast händelsen har samband dem som flyger runt i Stockholm är nog diverse trolls och drönare entusiaster som dummar sig, det är ufo tills det motbevisas tolka det som du vill
Edit:
https://youtu.be/Gl1xYyGom1g

1000w drönare
Senast redigerad av Snorbromsen 2022-01-17 kl. 22:17.
Citera
2022-01-17, 22:13
Avstängd
otellos avatar
Kan det vara Ryssland som försöker få Europas medborgare att rösta nej till mer kärnkraft pga rädsla för attentat? På så sätt skulle dom kunna fortsätta hålla Europa gisslan med sin gas.
Citera
2022-01-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzMee
1. Miljöaktivister: Har sannolikt inte tillräckliga resurser för denna typ av koordinerad aktion med avancerad kostsam utrustning.
2. Ryssland: Har inget att vinna på en sådan aktion, snarare tvärtom. Såvida de inte låtit FM veta att de ligger bakom.
3. Nato: Högt spel i så fall, men den enda av dessa 3 som vinner på aktionen. Såvida FM inte får reda på vem som ligger bakom.

Om FM vet om att det är NATO så som de gjorde med de flesta ubåtarna så är det lugnt.

Endast NATO tjänar på att folket skräms upp av media. Målet är en bas på Gotland

Citera
2022-01-17, 22:14
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorbromsen
Förstår inte varför alla är så insnöade på att det ska vara en drönare av Ryssland eller miljöaktivistet finns ingen vinning för nått utav aktörerna. Allt har nog en mer udda förklaring i detta fall finns många "ljusfenomen" på Youtube som liknar klippet om man skulle spionera varför ska man ha en 10000w lampa då som nästan bländar chauffören av vägen. En drönare hittar militären lätt med giraffe 4a ASEA radar systemet, men inget är är identitetifierat ännu och beredskapen är höjd alltså så är det ett (UFO) fortfarande och intressetet brukar vara höggt för kärnkraft och kärnvapen där (ufo) förekommer ofta,

Ursäkta min dyslexi // snorbromsen
Ryssland tjänar på att Europa monterar ner sin kärnkraft, och således förblir beroende av rysk gas.
Citera
2022-01-17, 22:15
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Om det är en drönare likt den Samnytt rapporterat om så var det ingen dålig pjäs:

https://samnytt.se/militar-vingdronare-fangad-pa-film-over-stockholm/
Citera
2022-01-17, 22:16
Medlem
krommees avatar
Ja, för ryssland har ju absolut inte radar och annat o vet saker redan utan behöver små 500kronors drönare för expertis

Edit: läste tidigare kommentar med info från samnytt det är alltså reellt hot inte nån 500 kronors dörnare som jag trodde först
Senast redigerad av krommee 2022-01-17 kl. 22:19.
Citera
2022-01-17, 22:17
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ryssland tjänar på att Europa monterar ner sin kärnkraft, och således förblir beroende av rysk gas.
Man flyger över rosenbad eftersom man tjänar på att vi har dumma politiker OXÅ.
Citera
2022-01-17, 22:18
Medlem
PaoloRobertos avatar
Ryssen?
Citera
2022-01-17, 22:18
Medlem
Snorbromsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vi har ganska många vattenkraftverk som kör på halvfart så tror det är lugnt
Citera
2022-01-17, 22:25
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorbromsen
Vi har ganska många vattenkraftverk som kör på halvfart så tror det är lugnt

Sverige gör sig mer och mer beroende av rysk gas.
Citera
2022-01-17, 22:26
Medlem
Gymnocarpiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag har inget för Greenpeace och miljötalibaner. Men det där är så urbota dumt att hävda.
XR är hippies som limmar fast sig på Bromma flygplats typ. Tror du.de kan simultant köra stora drönare på flera skyddsobjekt? Troll

Värst vad du var stursk. Jag framförde bara ett icke-militärt alternativt förslag som har viss logik. Trolla inte med mig är du snäll. Trams och illa dolt maktspråk detta med att sätta sådana nedlåtande etiketter på åsiktsframförare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in