2022-01-17, 16:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja det gäller väl att ge motparten en "väg ut" i en förhandling, utan att tappa ansiktet för mycket, särskilt inför sin hemmapublik.

Ja särskilt för en auktoritär stat som Ryssland med en utpräglad machokultur, även på individnivå. Med det sagt så har jag inte heller mycket till övers för ett dekadent, regnbågs-fixerat, HBTQIA-sertifierat EU.
2022-01-17, 16:08
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Jo tack, EU bevisade med vilken bestämdhet och styrka de agerar när en medlem i "försvarsallliansen EU" utsätts för aggression. Senast när Vitryssland startade en konflikt med Polen. Herre jävlar vad EU hjälpte till att förvara sina yttre gräns...
Nu är du löjlig. EU supportrade Polen och Polen hade de trupper som behövdes. De hade kunna bett om hjälp. I Polens fall är det naturligtvis rätt viktigt att visa att de själva kan försvara sin gräns och det kunde de ju.

Sen är Vitryssland inte direkt ett hot mot EU. De har ingen kapacitet vi behöver vara överdrivet rädda för.

Men skulle de gått över gränsen är jag säker på EU hade stället upp.
2022-01-17, 16:09
Medlem
Relaterat? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVLKVA/hojd-bevakning-efter-dronarflygningar-svart-militar-vingdronare

Citat:
De stora drönarna flög in över tre olika kärnkraftverk i vad som framstår som en samordnad operation – nu har ärendet övertagits av Säpo.

Aftonbladet kan avslöja att observationen dagen efter handlade om en svartmålad militär vingdrönare som cirklade över både regeringskvarteren och slottet, och allt finns dokumenterat på film.

Samtidigt har flera skyddsobjekt satts under bevakning efter helgens drönarflygningar, enligt Aftonbladets uppgifter.

2022-01-17, 16:15
Medlem
ZugMaskins avatar
Sååå, är båtarna kvar i Östersjön?
2022-01-17, 16:15
Moderator
Unitys avatar
Trådar sammanfogade.
/Mod
2022-01-17, 16:16
Medlem
Grontarskonts avatar
Bara för Nato att sänka skeppen på väg in i svarta havet då! Eller ta in på coronakontroll eller nått!
2022-01-17, 16:19
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Vänligen redogär för hur du kom fram till siffran 30%. Tack på förhand.

https://www.youtube.com/watch?v=tiOXLEiDyv0

Det är min fakta och min åsikt!

Trampa inte på min åsikt!
2022-01-17, 16:29
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Varför kan inte Ryssland också gå med i Nato? Ukraina vill ju det och det är ryssarna livrädda för.
2022-01-17, 16:31
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Carl Bildt är rädd för ryssen

https://www.expressen.se/nyheter/bildt-putin-kan-etablera-militariserat-storryssland/
2022-01-17, 16:37
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varför kan inte Ryssland också gå med i Nato? Ukraina vill ju det och det är ryssarna livrädda för.
Har du inte hängt med i flera trådar? Ryssland ville gå med i Nato under Jeltzin.
2022-01-17, 16:39
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Har du inte hängt med i flera trådar? Ryssland ville gå med i Nato under Jeltzin.

Ja då kan dom väl göra det nu med då. Så får vi slut på tjafset .
2022-01-17, 16:41
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja då kan dom väl göra det nu med då. Så får vi slut på tjafset .
Du måste ansöka om medlemskap i Nato, inte att begära att bli det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in