2022-01-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Han hade mer streams än just dom för han var bättre inte för han var svensk, är du dum i huvudet eller??? Finns väl för fan 1000 artister med mer streams än Einar som inte är svenskar??

Nu jämför du ju förstås äpplen med päron. Einar var en svensk rappare som rappade på svenska.
Då får man väl jämföra med andra rappare som rappar på svenska.
Och då blir ju frågan - hur skall svenska barn kunna identifiera sig med köttbullen Dree eller
fjanten Yasin? Eftersom målgruppen är under 20 år för denna tvivelaktiga form av musik, så
tacka fan för att Einar var vit har en stor del med saken att göra.
Det är ju bara att titta på våra svenska internationella artister, det går inte att hitta ens en på tio
som inte är vit.
Citera
2022-01-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Så en del av hatet berodde på att han var svensk men inte en del av framgången? Jag har lyssnat på hiphop i åratals och för mig så kan ingenting jämföras med 90-talets amerikansk hiphop. Jag kan den här genren ut och in. Att påstå att Einar är bättre än Yasin och Haval är helt otroligt. Ska du säga att streamsen backar upp det? 1000 artister med mer streams än Einar? Njaa inte i Sverige va? Einar, Hov1 och dom här har alltid varit bland de mest spelade i landet i flera år, undra varför... "brother"

Hell yeah! Hear ya, brotha!
Citera
2022-01-17, 10:31
Medlem
Den senaste tidens läsning måste vara den mest tragikomiska texten jag läst på länge. Massa clowner som bråkar om vem som är mest ”gata” och har mest ”info” om fallet, men sanningen är att ni inte vet någonting utan bara leker gangster på Flashback. Förstår ni att andra som läser tråden skäms för er skull över hur ni skriver? Jag tar skämskudden på mig på riktigt så pinsamma ni är med ert ”gatuspråk”?

Sanningen är att ingen av er vet någonting, ni vill bara ge sken av det. Om ni visste någonting skulle Einars mördare redan varit tagna eller varit i någon annans händer. Ni spekulerar vilt och internetbråkar om vem som vet mest…man skäms för er skull, hobbygangstrar.

En fråga till personerna som var runt Einar och lekte gangsters i hans musikvideos med vapen, är ni studiogangsters liksom 95 % rapparna i Sverige?

Hela Einar-fallet är tragiskt, alla hans ”vänner” var egentligen kuksugare som bara hängde med honom för pengar.

Jag ska erkänna att jag har noll koll på den undre världen och personerna som det snackas om i tråden men gällande Dumle så har jag fått en rätt klar syn av honom. Han ska alltså ha haft en historia av att lura människor till sin död tidigare?
Han ser ut som 40 i sitt ansikte och försökte parasitera på Einars framgångar. Vilken äcklig nolla. Han kanske inte hade med Einars död att göra men en sak är säker: han har blivit en mediehora av rang, först expressen precis efter mordet och nu sitter han och horar sig i dansk press också. I sitt gömställe i Marbella. Han visar ingen sorg över Einars död alls. Fyfan vilken smutsig illojal pajas.

Gällande dagens rapscen, den ger livnäring åt människor som tror de är gangsters, livsstilen möjliggörs av de svenska musikbolagen. Musikbolagen leder en generation mot en destruktiv bana och tyvärr betalade Einar det högsta priset. De svenska musikbolagen är smuts som inte borde sponsra denna typ av musik alls!
Citera
2022-01-17, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4

Gällande dagens rapscen, den ger livnäring åt människor som tror de är gangsters, livsstilen möjliggörs av de svenska musikbolagen. Musikbolagen leder en generation mot en destruktiv bana och tyvärr betalade Einar det högsta priset. De svenska musikbolagen är smuts som inte borde sponsra denna typ av musik alls!

Lever du på 1800-talet? Alla rapparna idag har egna skivbolag, so shut up.
Citera
2022-01-17, 10:39
Medlem
Citat:
Så en del av hatet berodde på att han var svensk men inte en del av framgången? Jag har lyssnat på hiphop i åratals och för mig så kan ingenting jämföras med 90-talets amerikansk hiphop. Jag kan den här genren ut och in. Att påstå att Einar är bättre än Yasin och Haval är helt otroligt. Ska du säga att streamsen backar upp det? 1000 artister med mer streams än Einar? Njaa inte i Sverige va? Einar, Hov1 och dom här har alltid varit bland de mest spelade i landet i flera år, undra varför... "brother"

Klart att framgångarna dels berodde på att han var svensk har aldrig påsått nå annat.. vem fan jämför med 90talets amerikanska hiphop? Var du ens född då? Jag jämförde med Haval och Yasin. Vill du nå mer så kom dm onödigt smutsa tråden med att vi tycker olika
Citera
2022-01-17, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Nu jämför du ju förstås äpplen med päron. Einar var en svensk rappare som rappade på svenska.
Och då blir ju frågan - hur skall svenska barn kunna identifiera sig med köttbullen Dree eller
fjanten Yasin? Eftersom målgruppen är under 20 år för denna tvivelaktiga form av musik, så
Det är ju bara att titta på våra svenska internationella artister, det går inte att hitta ens en på tio
som inte är vit.

Glömde att de bara var vita svenska barn som lyssnade på svensk gangster hiphop..
fuck han va svenne eller inte. Han var bättre än Haval och Yasin, de e de enda jag säger.
Min släkt har Fukking överlevt nazismen så tro inte nånstans att jag är rasse eller tycker så för han va svenne
Citera
2022-01-17, 11:02
Medlem
Citat:
Lever du på 1800-talet? Alla rapparna idag har egna skivbolag, so shut up.

Efter en liten googling visade sig det stämma, då tar jag tillbaka den delen. Trodde många var kopplade till Universal Music men det stämde inte. Jag lyssnar inte på dyngan så har inte koll. Sedan tror jag att man får input och professionell rådgivning från någon - antagligen musikbolagen eftersom vissa videos har effekter som inte en studiogangster själv kan koka ihop. Streamintjänsterna har däremot ett ansvar att inte göda denna skit.
Citera
2022-01-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Glömde att de bara var vita svenska barn som lyssnade på svensk gangster hiphop..
fuck han va svenne eller inte. Han var bättre än Haval och Yasin, de e de enda jag säger.
Min släkt har Fukking överlevt nazismen så tro inte nånstans att jag är rasse eller tycker så för han va svenne

Du tycker Einar var bättre än Haval och Yasin och måste ursäkta dig för att du tycker så genom att hävda att du inte är rasist eftersom din släkt överlevde nazism. Måste man vara rasist för att hävda att Einar var bättre än dessa ”artister”?

Einar hade talang, redan som barn, tillskillnad från många andra svenska ”rappare”. Om du tycker han var bättre så stå för det. Dra inte nån historia om din släkt för att rättfärdiga att du tycker så. Det låter bara jävligt märkligt.
Senast redigerad av KeepYourHeadUp4 2022-01-17 kl. 11:17.
Citera
2022-01-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Du tycker Einar var bättre än Haval och Yasin och måste ursäkta dig för att du tycker så genom att hävda att du inte är rasist eftersom din släkt överlevde nazism. Måste man vara rasist för att hävda att Einar var bättre än dessa ”artister”?

Einar hade talang, redan som barn, tillskillnad från många andra svenska ”rappare”. Om du tycker han var bättre så stå för det. Dra inte nån historia om din släkt för att rättfärdiga att du tycker så. Det låter bara jävligt märkligt.

Rättfärdigar inte de genom att berätta det.. utan för att visa det inte handlar om hudfärg
Citera
2022-01-17, 11:33
Medlem
Citat:
som inte är vit.

Du å Havalfanboy mamme90 jämför ju med amerikanska 90tals artister.. så vad???
Citera
2022-01-17, 11:35
Medlem
Citat:

För att dom är bättre
Citera
2022-01-17, 11:55
Medlem
Citat:
Kan Dree göra det och rädda några medmänniskor, så all heder åt det, isåfall.
Ja, frågan är väl vad Yasin skall göra när pengarna tar slut? Åker han hem till
Somalia och bor i en hydda, eller åker han hit och blir släckt?
Either way, så blir vi ju iallafall av med avskummet.

Inte så säker på det, han kan ju fortsätta ge ut sin musik i exil, efterfrågan på G-rap verkar ju omättlig. Plats #1 och #2 och 9 låtar av 30 på förra veckans svenska Spotify-lista handlade om trakten, tabbar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in