2022-01-17, 01:00
Medlem
Foxxyboxs avatar
Minns än idag hur mitt och min farsas tips blev bortvisat när vi ringde polisen.

Såg hur någon som såg ut som Mats Alm, Slog en lite kortare tjej i ansiktet precis utanför dörren till deras trapphus samma kväll som allt gick ner. Vilket jag minns som Linda Chen.

Det var tydligen inget av intresse.

Hon bar en ljusare dun/annat material jacka om jag inte missminner mig. Detta var samma kväll som hon blev mördad. Dessa två bråkade om något.

Än idag helt 100 på att det var dom jag såg. Så mest troligt en av de sista som såg henne i livet.

Men eftersom åren går desto mer distant känns händelsen och detaljerna.

Jag hoppas att denne man aldrig får sinnesro efter allt man läst om detta fall.
Citera
2022-01-17, 06:22
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Minns än idag hur mitt och min farsas tips blev bortvisat när vi ringde polisen.

Såg hur någon som såg ut som Mats Alm, Slog en lite kortare tjej i ansiktet precis utanför dörren till deras trapphus samma kväll som allt gick ner. Vilket jag minns som Linda Chen.

Det var tydligen inget av intresse.

Hon bar en ljusare dun/annat material jacka om jag inte missminner mig. Detta var samma kväll som hon blev mördad. Dessa två bråkade om något.

Än idag helt 100 på att det var dom jag såg. Så mest troligt en av de sista som såg henne i livet.

Men eftersom åren går desto mer distant känns händelsen och detaljerna.

Jag hoppas att denne man aldrig får sinnesro efter allt man läst om detta fall.

Såg dom dig?
Citera
2022-01-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Finns väl inga lärare som har under den inkomsten?
Mina lärarvänner taxerar absolut minimum 450k per år...
Att lärare är underbetalda är något dom lyckats lura på dig.

Skillnad på lönerna i Sthlm och lönerna ute i landet.
Citera
2022-01-19, 15:34
Medlem
boqpods avatar
Mats ströp eller kvävde Linda, skadorna på strupen gick inte att se på grund av förruttnelsen. Inte heller de typiska tecknen i ansiktet efter kvävning gick att se.

Stickskador hade man kunnat urskilja, blir ofta skador på skelettet som är bestående och syns vid obduktion.
Förklarar dessutom avsaknad av blod i deras lägenhet.

Hoppas han ser samma syn som han såg när han åkte tillbaka till dumpningsplatsen, bakom stenen vid parkeringsfickan. Han åkte dit antingen för att elda upp det som fanns kvar eller för att stärka sin korkade kidnappningshistoria. Hursomhelst misslyckades han och synen av Linda liggandes där han la henne tidigare får han leva med.
Hoppas det äter upp honom.
Citera
2022-01-20, 23:14
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Han ser helt vanstäld ut? Han lever och kommer att dö som en förlorare och det är hans straff.
Citera
2022-01-26, 22:21
Medlem
populopiduss avatar
Han slapp undan straff för mord, men borde ha tagit det. Nu är han dömd att resterande tid i detta jordeliv leva i limbo, vilket flera i tråden beskriver att han verkar göra.
Citera
2022-02-05, 23:51
Medlem
Persona non grata. Tacka sin idiotfarsa för det. Hade han erkänt o tagit straff troligtvis dråp så hade han varit fri och glömd. Nu glömmer ingen.
Citera
2022-02-06, 00:41
Medlem
PutteStruls avatar
Han bor kvar i Gävle
Mats Georg Alm
19750506
https://www.ratsit.se/19750506-Mats_Georg_Alm_Gavle/jXMrDHLjQptFOxtds7_j4XeFwU6ZphlVodzFY3T4Xy0
Citera
2022-02-08, 09:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Persona non grata. Tacka sin idiotfarsa för det. Hade han erkänt o tagit straff troligtvis dråp så hade han varit fri och glömd. Nu glömmer ingen.
Hade han och hans far varit lite kalla så hade Mats Alm inte blivit dömd för något då det antagligen tagit veckor om inte månader före det att liket hade hittats och det inte hade gått att knyta Alm till fyndplatsen.
Nu lyckades dumhuvudet Mats Alm bevisa sin egen skuld genom sin 25-öres teater, idiothistorier och återvändande till kroppen.
Frågan är om om pappa Alm var med och kokade ihop historien eller om Mats Alm agerade helt egenhändigt när han lyckades sätta sig själv i fängelse för brott mot griftefriden.
Citera
2022-02-08, 21:27
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hade han och hans far varit lite kalla så hade Mats Alm inte blivit dömd för något då det antagligen tagit veckor om inte månader före det att liket hade hittats och det inte hade gått att knyta Alm till fyndplatsen.
Nu lyckades dumhuvudet Mats Alm bevisa sin egen skuld genom sin 25-öres teater, idiothistorier och återvändande till kroppen.
Frågan är om om pappa Alm var med och kokade ihop historien eller om Mats Alm agerade helt egenhändigt när han lyckades sätta sig själv i fängelse för brott mot griftefriden.
Det är så jävla dumt så han måste ha kommit på det själv. Tänk dig hur det skulle låta om han drog sin master plan för någon. Finns inte en människa i världen som skulle säga till Alm att det låter som en god idé.
Citera
2022-02-08, 21:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det är så jävla dumt så han måste ha kommit på det själv. Tänk dig hur det skulle låta om han drog sin master plan för någon. Finns inte en människa i världen som skulle säga till Alm att det låter som en god idé.
Fast vem vet, pappa Alm kanske också kände pressen och tyckte att Mats borde agera för att minska misstankarna mot honom.
Sen att genomförandet var uselt och bakgrundshistorien var helt barock var antagligen Mats förtjänst.
Citera
2022-02-08, 22:36
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast vem vet, pappa Alm kanske också kände pressen och tyckte att Mats borde agera för att minska misstankarna mot honom.
Sen att genomförandet var uselt och bakgrundshistorien var helt barock var antagligen Mats förtjänst.

Jag tror att det var ett ensamt "geni" bakom det upplägget. Frågan är om föräldrarna spelat med i tramset sen, och att det vid köksbordet då och då kommer upp "ja, hoppas du kan äta den här rätten trots att det är räkor i...du får säga till om du får flashbacks från bakluckan..."

Förmodligen inte. Ämnet Linda Chen är nog inte något som tas upp i familjen Alm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in