2022-01-16, 22:58
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Det är så magiskt...
Vet inte ens om det är armén eller staten egentligen. Tror nästan mer på MSM som vill sälja lösnummer. Enkla clickbait.
Tydligen verkar ryssrädslan leva vidare i svensken sen kalla kriget.

Tror ni ärligt att Ryssland ens tar vårt multihandikappade land gratis? Tveksamt...
Är det värdegrunden dom är ute efter då? Eller våra ofantliga tillgångar?

Gotland undantag möjligtvis. Men Gotland kan dom väl få.

Ytterligare en landsförrädare som vill ge bort Gotland till Ryssland. Fy fan. Trodde inte att så många SD:are hejade på Ryssland vid en eventuell konfrontation med Sverige eller NATO.
2022-01-16, 23:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Putin vill absolut inte kriga dock. Ryssland har det redan jävligt som det är. Det är bara att titta på hur det ser ut i landet. De har råd med ett fullskaligt krig i max 3-4 månader innan den ryska befolkningen skulle kräva Putins huvud på ett fat.

De har kloka åsikter gällande kulturmarxismen skadliga effekter på samhället men själva landet i sig är ju enda stor tågkrasch.

Om det blir krig så är det NATO som börjar.
Jag uttrycker det så här;
Om det blir krig så är det inte Sverige som börjar.

Jag önskar att vi hade en armé som i Karl XII anda var mäktig att förfölja varje angripare till världens ände.

Jag håller med dig om att Ryssland knappast vill ha krig egentligen som läget ser ut, men i och med deras nervositet inför eventuell utvidgning av NATO behöver de agera på något vis. Precis ingen kommer att bry sig det minsta om Rysslands synpunkter i framtiden annars. Samtidigt har antagligen inte USA några problem med att spänningar mellan Ryssland och Europa ökar.
Därför är situationen allvarlig, till och med mer spänd än den var under slutet av Obamas administration.
2022-01-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Håller med... haha. Patetiskt.

Håller med! Det är för skrattretande. Alla artiklar om detta är låsta och måste köpas. Clickbait på högnivå. Finns FÖR många andra länder Ryssland har intresse av än lilla Sverige. Förstår inte varför man har gjort detta så stort.
2022-01-16, 23:18
Avstängd
Det är media, media och åter media som blåser upp det här..
Det är ju rent löjligt att se värnpliktiga och krigsfordon på Visbys gator..
Ryssland kommer inte ens peta på Gotland eller vårt land i övrigt!
Så typiskt svenskt.. "faan nu händer det nåt"...
Ni som är tveksamma, kom ihåg var ni läste det först!
2022-01-16, 23:18
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baalzack
Det stämmer för någon som är blind och döv och saknar kontakt med omvärlden, typ någon som ligger i koma kanske?
Låg i koma, men vad har missat?
2022-01-16, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Kommer de hit så tänker jag göra allt jag kan för att försvara mitt land. Mina barn ska inte ha en fegis till farsa. Ingen jävla ryss ska bestämma vad vi gör, de kan suga kuk.

Det viktiga för mig är att den som bestämmer ska vara bra för Sverige. Och om den inte är det, då vill jag ha bort den, oavsett om den är svensk eller ryss.
För man ska alltid försöka stoppa sådant som man tycker är dåligt, med våld om det behövs. Man ska inte sitta stillasittande och acceptera dåliga makthavare, utan man ska visa dem vad man tycker om dem och visa att man är beredd att ta till våld för att få bort dem om de är för dåliga och inte avgår självmant.
Att gå och rösta vart fjärde år, det är bara ett av många sätt att få makt över ett land, demonstrationer och våld är andra sätt.

Men eftersom våld är dåligt så ska man bara använda det när det är absolut nödvändigt. Och just nu tycker jag inte att det är absolut nödvändigt att använda våld för att stoppa det som jag tycker är dåligt i Sverige.
Och om Ryssland invaderar Sverige, då är det inte säkert att jag kommer tycka att det är absolut nödvändigt att stoppa dem med våld. Kanske är de snälla mot oss och vill bara göra Sverige bättre, och då är det bara bra. Och jag vill förstås inte att mitt eller andra svenskars liv riskeras i krig mot dem, bara för att de råkar vara ryssar.

Jag välkomnar alla maktskiften som är bra, oavsett om de sker genom val, statskupper eller invasioner
Senast redigerad av eoku 2022-01-16 kl. 23:28.
2022-01-16, 23:25
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är media, media och åter media som blåser upp det här..
Det är ju rent löjligt att se värnpliktiga och krigsfordon på Visbys gator..
Ryssland kommer inte ens peta på Gotland eller vårt land i övrigt!
Så typiskt svenskt.. "faan nu händer det nåt"...
Ni som är tveksamma, kom ihåg var ni läste det först!

Det är väldigt få som tror att Ryssland kommer göra något MEN... vad detta visar är hur många landsförrädare det finns härinne på Flashback. Landsförrädare som VILL att Putin ska annektera Sverige. Det är rent ut sagt förjävligt.
2022-01-16, 23:29
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Det viktiga för mig är att den som bestämmer ska vara bra för Sverige. Och om den inte är det, då vill jag ha bort den, oavsett om den är svensk eller ryss.
För man ska alltid försöka stoppa sådant som man tycker är dåligt, med våld om det behövs. Man ska inte sitta stillasittande och acceptera dåliga makthavare, utan man ska visa dem vad man tycker om dem och visa att man är beredd att ta till våld för att få bort dem om de är för dåliga och inte avgår självmant.
Att gå och rösta vart fjärde år, det är bara ett av många sätt att få makt över ett land, demonstrationer och våld är andra sätt.

Men eftersom våld är dåligt så ska man bara använda det när det är absolut nödvändigt. Och just nu tycker jag inte att det är absolut nödvändigt att använda våld för att stoppa det som jag tycker är dåligt i Sverige.
Och om Ryssland invaderar Sverige, då är det inte säkert att jag kommer tycka att det är absolut nödvändigt att stoppa dem med våld. Kanske är de snälla mot oss och vill bara göra Sverige bättre, och då är det bara bra. Och jag vill då förstås inte att mitt eller andra svenskars liv riskeras i krig mot dem, bara för att de råkar vara ryssar.

Jag välkomnar alla maktskiften som är bra, oavsett om de sker genom val, statskupper eller invasioner

Tänker du att Ryssland bara vill vara snälla och göra det bättre för dig om de skulle invadera Sverige?
Om du är missnöjd med den leveransen, ska du ta till våld då eller ska du bara skriva av dig om vad du tycker på sociala medier lite i smyg så att Putin aldrig får veta?
2022-01-16, 23:29
Bannlyst
Jag har vänner på Gotland och de säger att det inte har kommit några landstigningsfartyg idag heller.

Vidare så nämnde de dock att de kvinliga soldaterna tittar mycket på mobilen. Ska man göra så som militär undrar jag?
2022-01-16, 23:33
Medlem
Lukasjenkos avatar
Ni vet att Ryssland har sin egen kust i östersjön med Kaliningrad? Att det är ryska båtar i östersjön är lika häpnadsväckande som att det finns svenska båtar i östersjön. Både Sverige och Ryssland har rätt till östersjön.
2022-01-16, 23:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Inget har ändrats sedan november

Ryskt ultimatum förändrar givetvis lägesbilden.
2022-01-16, 23:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Jag har vänner på Gotland och de säger att det inte har kommit några landstigningsfartyg idag heller.

Vidare så nämnde de dock att de kvinliga soldaterna tittar mycket på mobilen. Ska man göra så som militär undrar jag?

Ja de är hemskt beroende av vad alla ”förstå-sig-påare” här på Flashback anser.
Det kryllar av insatta här inne där alla är taktiker av rang! Underrättelsearbete ska vi inte tala om, kreti och pleti vet mest om allt.
Alla vet vad som är rätt/fel, vem som kör en falseflag och inte, vilken nation som var beroende av vilken under andra världskriget och så vidare. Inte undra på att våra soldater behöver läsa så att de vet vad de ska göra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in