2022-01-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tack gode Gud för er svenska män! Kärlek till dig!

Jag har också funderat i samma banor som du. Ett bombbälte jag kan aktivera när läget är kört och jag ser att jag blir övermannad. Vi får klura mer på det där utifall att det kommer dit hän.
Som sista utväg, om inga andra alternativ finns. Självklart! Glad att höra att det finns andra med samma åsikt. Det är ofint att fråga, men jag gissar att du är tillräckligt gammal för att ha egen erfarenhet av ryssar och Putin-Sovjet?
2022-01-16, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Pratar vi Putin och Oligarker så är det tusentals miljarder korruption. Dessutom kommer Ryssland vara utsatt för sanktioner efter angrepp på Sverige. Så det är ingen bra partner hur vi än ser på det.

Fast vad har du egentligen för källor på det förutom diverse propagandakanaler som vill att du ska tro detta?

Notera att jag inte säger att du har fel

Men dessa propagandakanaler vill ju att du ska tro detta så du inte ser när de själva roffar åt sig
2022-01-16, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Västerlandet är på väg att lämna olja och gas. 2025 blir elbilar billigare. Det är väl troligt att ryssland kör vidare med olja, precis som man kan se ånglok i Afrika fortfarande

Tror du själv att vi lämnat våra fossilbilar om knappt 3-4 år?
2022-01-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Det kan ju vara en total slump att två fartyg som legat stilla ute på Östersjön i flera dagar råkar befinna sig precis i den riktningen som SMHI's väderradar verkar ha störningar... men det ser märkligt ut.

Någon som vet varför radarn beter sig så?

https://ibb.co/qFhkKqS

Detdär ser verkligen skitskumt ut...
2022-01-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fsx341
Haha ingen vet! Vet att folk har mejlat Nordstream och frågat men inte fått svar.
Igår flög SAAB100D direkt över dem samt så har en satelit tagit bild på dem. Så försvarsmakten undrar nog också vad de gör.

Tillomed en tysk nyhetssida har skrivit om fartygen
Inte så enkelt att dom bara vill få lite skydd mot storm / vågor.
2022-01-16, 20:40
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Här har vi en som inte tror att USA-militär med materiel sitter på norska gränsen mot Finland och bevakar ryssen, den tunna lilla linjen längst upp och österut i Nordnorge.

Vet inte om du är naiv men...

Klart dom gör det! Inga kärnvapen dock!
2022-01-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Ryssland skiter i lilla Sverige. Den här rysskräcken som svenskar har är skrattretande.

Gotland kontrollerar hela östersjön.
2022-01-16, 20:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Som sista utväg, om inga andra alternativ finns. Självklart! Glad att höra att det finns andra med samma åsikt. Det är ofint att fråga, men jag gissar att du är tillräckligt gammal för att ha egen erfarenhet av ryssar och Putin-Sovjet?
Frågar du om en dams ålder

Ja, okej, även fast jag är nog barnslig emellanåt är jag för gammal för att ta med mig allt för många ryssar i graven

Jo, jag har sett hur den sovjetiska infiltrationen följt oss sedan kalla kriget.

Det sagt, så tror jag knappast att den "befrielse" som riskerar komma pga krisen blir Ryssland utan snarare NATO och EU+USA. Någon militärjunta vill jag inte ha, oavsett vilken.

Lever vi så får vi se.
2022-01-16, 20:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Okunnig? Så inhemsk propaganda är inte mer effektiv än propaganda utifrån? Yttre hot används aldrig för att påverka befolkningen i en viss riktning? I det här fallet att få med Sverige i NATO? Din dumma lättpåverkade idiot. Ifrågasätter du ALDRIG saker i ditt liv? Hur överlever du ens.
Ja, djupt okunnig är du. Jag sneglar bara på svenska medier med ena ögat. Följer snarare utländska primärkällor av olika kulör, särskilt när det gäller internationella frågor. Den främst riktade utländska propagandan mot Sverige är för övrigt rysk.

Jag har nog ifrågasatt mer på en vecka än vad du gör under ett år.
2022-01-16, 20:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Jasså. Ge oss källor på det du påstår då. Så Ryssland skulle anfall Sverige menar du? Hahahaha. Vilken skojare. Dream on.
Nej, jag tror absolut inte Ryssland kommer anfalla Sverige i närtid.
Däremot försöker Ryssland splittra Sverige och andra västländer för att få oss passiva och svaga. Ett led i denna strategi är användningen av troll på sociala medier, inklusive Flashback.
Jag har också väldigt svårt för svenskar (speciellt nationalister, jag förväntar mig inte mer av pacifisterna) som propagerar för att det vore en befrielse med en Putin-ockupation.
2022-01-16, 21:01
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är ju Ryssland själva som skapat spekulationerna genom att köra stora mängder trupp till gränstrakterna. Du kan väl inte skylla allt på judarna, i så fall är det väl vi goyer som är "untermensch"?

Vad spelar det för roll om detta stämmer?

Varför måste NATO ställa sig vid den ryska gränsen för det? Varför inte dra tillbaka trupperna och invänta en invasion istället om det nu är Putins mål här?

Tror du på fullt allvar att Ryssland har råd att invadera Ukraina? Har du sett hur det ser ut i Ryssland?
2022-01-16, 21:01
Medlem
vallpojkens avatar
Dags att stänga tråden kanske? Gotland är fortsatt svenskt och härinne slutade det snackas om rysk militär aktivitet för länge sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in