2022-01-16, 19:03
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Men problemet är fortfarande att du inte förklarat varför? Han är uppenbarligen en mycket värre ledare än ens de värsta europeiska motsvarigheterna (som inte råkar vara med i SD såklart).

Han är till skillnad från de flesta europeiska ledare ingen anhängare av woke, det gör honom automatiskt bättre rakt av.
2022-01-16, 19:04
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Det enda jag bryr mig om är att börsen förmodligen kommer dippa ännu mer nu imorgon. Helvete.
Köpläge då. Kommer inte hända något. Gratis pengar.
2022-01-16, 19:05
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Han är till skillnad från de flesta europeiska ledare ingen anhängare av woke, det gör honom automatiskt bättre rakt av.

Han har sitt starkaste stöd bland Rysslands muslimer. Det lägsta stödet är hos ryssar i Sibirien.
2022-01-16, 19:07
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jan Guillou är ju en känd Bagdad-bob i vissa frågor, däribland Ryssland och Islamism.
Hans analys är därför helt förutsägbar.

Fd Sovjetisk spion,en landsförädare.Ändå får han spy ut sin rysspropaganda och bli hyllad av folket.
2022-01-16, 19:08
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Men problemet är fortfarande att du inte förklarat varför? Han är uppenbarligen en mycket värre ledare än ens de värsta europeiska motsvarigheterna (som inte råkar vara med i SD såklart).

Vad ska jag förklara? Varför Annie Lööf, Macron och andra judelakejer är värre än Putin?

Min förklaring kommer inte att duga för dig eftersom du inte tror på "judiska konspirationsteorier" så varför fortsätter du att fråga efter en förklaring när du uppenbarligen redan vet vad du kommer att bli serverad?
2022-01-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Ryssland skiter i lilla Sverige. Den här rysskräcken som svenskar har är skrattretande.
Alla som är gamla nog att ha erfarenhet av Sovjet vet att det aldrig någonsin i all tänkbar historia har kommit något positivt från pisslandet i öst. Rysskräcken har alltid varit och kommer troligen altid att förbli befogad. Putin är KGB:are, stöpt i exakt samma form som landet älskar. En brutal fjollig härskare med storhetsvansinne. Vi behöver en ny Karl XII.

I mina våta drömmar kärnvapenbombas landet till en ren platt yta, utan en enda överlevande Putin. I verkligheten kommer Sovjet dock att ännu en gång skapa en ohållbar situation och om USA tyvärr inte längre är tillräckligt starkt att hålla emot (vilket Biden inte klarar) så är världen som vi ser den slut inom några år.
2022-01-16, 19:12
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du skriver ju ” hellre än…”
Hur tolkar du det själv?
Det betyder ju att i ett visst läge vill du att Putin styr Sverige.
Tönt.

Ja, om jag måste välja mellan Annie Lööf och Putin så väljer jag Putin. "Hellre än" är fortfarande inte detsamma som att anse att Putin är en önskvärd ledare.
2022-01-16, 19:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vad ska jag förklara? Varför Annie Lööf, Macron och andra judelakejer är värre än Putin?

Min förklaring kommer inte att duga för dig eftersom du inte tror på "judiska konspirationsteorier" så varför fortsätter du att fråga efter en förklaring när du uppenbarligen redan vet vad du kommer att bli serverad?
Finns det inte ett särskilt underforum för judiska konspirationsteorier? Förslagsvis utvecklar du dina teorier där. Här är ämnet rysk aggression mot Sverige och länder i området.
2022-01-16, 19:16
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja okej, jag är eventuellt lite hård.

Ge denna till Lööf om ni ses, så att hon förstår vad som händer i de röda stugorna om det blir skarpt läge;

https://youtu.be/kw4bGBDKrPs

Heh, du kom ihåg att jag sett henne på ICA. Nåväl du och jag har ju gått i hård polemik i andra trådar då vi haft olika åsikter. Det är ju så det fungerar i Sverige.

Att vi inte har Annie bland våra favoriter har vi gemensamt. Men trots att hon inte håller med om varken din eller min politik skulle hon skriva under på det vi enats om i denna tråden dvs att Sveriges rätt att själv bestämma sin säkerhetspolitik är okränkbar. Det gäller även Dagostar, Åkesson, Andersson, Ebba och de allra flesta andra.

Det kanske kan vara en tankeställare för de som läser och skriver här med illvilja mot Sverige i tankarna.
2022-01-16, 19:16
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

Du kan förklara varför du väljer Putin över de andra trots att du sedan sa i tidigare poster att du inte föredrar honom? Liksom det låter som om du argumenterar med dig själv här och verkar mer som om du undviker att säga rakt ut vad du faktiskt tycker när du redan sagt A.

Men så klart att nassar inte kan vara ärliga i debatt, det är liksom det första de får lära sig. Men du fumlade lite med leveransen här.
2022-01-16, 19:24
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Det kan ju vara en total slump att två fartyg som legat stilla ute på Östersjön i flera dagar råkar befinna sig precis i den riktningen som SMHI's väderradar verkar ha störningar... men det ser märkligt ut.

Någon som vet varför radarn beter sig så?

https://ibb.co/qFhkKqS
Det är en väderradar med nederbörd du tittar på. Det har väl helt enkelt inte regnat där.
Ser helt normalt ut.
2022-01-16, 19:25
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Du kan förklara varför du väljer Putin över de andra trots att du sedan sa i tidigare poster att du inte föredrar honom? Liksom det låter som om du argumenterar med dig själv här och verkar mer som om du undviker att säga rakt ut vad du faktiskt tycker när du redan sagt A.

Men så klart att nassar inte kan vara ärliga i debatt, det är liksom det första de får lära sig. Men du fumlade lite med leveransen här.

Varför är du så himla nyfiken på att få höra varför jag föredrar Putin framför antivita globalistlakejer? Jag förstår inte. Vill du att jag ska förklara som om du vore fem år gammal, lillstrumpa och syster yster style?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in