2022-01-16, 18:20
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Har jag förstått dig rätt, om du menar att det är större sannolikhet att du sett ett Ufo. Än att en drönare av millitärtyp har synts över sthlm?
Nej så menade jag inte. Jag har sett ufon. Det var en parantes. Att en drönare flög över riksdagen är väl ganska trovärdigt. Av millitär typ. Jag tror dessa uppgifter men jag har inte sett drönaren med egna ögon.
Citera
2022-01-16, 18:22
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Finns ju såna här tränade örnar som fångar drönare. Det kanske kunde vara nåt?

Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Är läget skarpt då bör alla överträdelser och intrång beaktas som skarpa.
Det märks att vi har inte upplevt krig, en fiende kommer att utnyttja vår schizofreni till fullo.

Kan hålla med om att beredskapen skulle vara högre med tanke på den övriga aktiviteten.
Fokuset har mest legat på vilka partiledare som fått covid..

Att vi har garden nere är lika stort problem som att merparten av vår nya befolkning som är här mest är intresserad av att nyttja som resurser som finns.
Citera
2022-01-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Precis. De hittade inget, det är därför jag tror det rör sig om UFO. Det låter konstigt för vissa men jag har sett UFO några ggr. Och de rörde sig/såg ut på ett sätt som är främmande för människan. Ingen människa hade kunnat skapa dem jag sett.

Nu är det ju en drönare av militär typ över Stockholms slott. Saker börjar balla ut.

Ja det är ju redan ett ufo i den historien. UFO betyder ju "oidentifierat flygande föremål" och det har vi ju flera som har sett här. Det är inga konstigheter med föremål i luften som ingen vet vad det är det händer hela tiden runt om i världen.

Kul att du sett någonting grattis. Jag var med om en grej när jag var yngre. Det var inget föremål eller nåt jag såg, utan en annan upplevelse men det ska jag inte ta här😄

Ja hörde om drönaren över slottet. Men jag vet inte om jag tror på det innan jag får se nå bilder eller video?
Citera
2022-01-16, 18:29
Medlem
Om det nu skulle vara en militär drönare som varit i farten och den inte är svensk, så är ju händelsen ytterst allvarlig.
Citera
2022-01-16, 18:32
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Nej så menade jag inte. Jag har sett ufon. Det var en parantes. Att en drönare flög över riksdagen är väl ganska trovärdigt. Av millitär typ. Jag tror dessa uppgifter men jag har inte sett drönaren med egna ögon.

Som jag skrev tidigare så ska jag inte säga att jag helt avfärdar det. Men jag väljer att inte tro någonting och i stället invänta inhämtning av mer information. En drönare med 2m vingspann (SUAV ish) som flyger över slottet kommer att ha fastnat på en optiskt sensor av någon form. Har den inte fastnat så har den inte heller varit på besök över Stockholms centralaste delar. Det är i alla fall min uppfattning.
Citera
2022-01-16, 18:35
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Ja det är ju redan ett ufo i den historien. UFO betyder ju "oidentifierat flygande föremål" och det har vi ju flera som har sett här. Det är inga konstigheter med föremål i luften som ingen vet vad det är det händer hela tiden runt om i världen.

Kul att du sett någonting grattis. Jag var med om en grej när jag var yngre. Det var inget föremål eller nåt jag såg, utan en annan upplevelse men det ska jag inte ta här😄

Ja hörde om drönaren över slottet. Men jag vet inte om jag tror på det innan jag får se nå bilder eller video?

Ja alltså, jag läste det på Aftonbladet och normalt så ifrågasätter jag allt dom skriver men i just detta fallet så tror jag på vad medierna skriver. Dvs en drönare av militär typ. Skulle gärna sett bilder men det hade vart en prick i luften, lätt att photoshoppa.
Citera
2022-01-16, 18:39
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Om det nu skulle vara en militär drönare som varit i farten och den inte är svensk, så är ju händelsen ytterst allvarlig.

Som tidigare i tråden så säger jag varken bu eller bä om den har flygit över ännu, men typen med 2m vingspann har en väldigt liten och lätt flygplanskropp. Den håller sig i luften lite mer än en timme och räkvidd förr kontroll är upp till en mil ish.

Har det hänt så är det ingenting som flygit över Östersjön eller Internationellt vatten. Det är en farkost som startat typ från Lill Jansskogen, Stora skuggan, Djurgården ish...

Risken som en annan nation skulle ta med att bli påkomna och få sina busar tagna på bar gärning vid start/landning är ju enorm.

Jag är verkligen inget Rysslandsfan, men gillar att hålla alla konversationer vettig.

Här får vi allt vänta in mer info som styrker observationen innan vi svävar ut i teorier om vem.
Citera
2022-01-16, 18:39
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Som jag skrev tidigare så ska jag inte säga att jag helt avfärdar det. Men jag väljer att inte tro någonting och i stället invänta inhämtning av mer information. En drönare med 2m vingspann (SUAV ish) som flyger över slottet kommer att ha fastnat på en optiskt sensor av någon form. Har den inte fastnat så har den inte heller varit på besök över Stockholms centralaste delar. Det är i alla fall min uppfattning.
Ja och då ljuger Aftonbladet och försvarsministern. I så fall ser jag på saken ännu mer allvarligt. Riksdagen ljuger om drönarhot?? Spooky.
Citera
2022-01-16, 18:45
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ja och då ljuger Aftonbladet och försvarsministern. I så fall ser jag på saken ännu mer allvarligt. Riksdagen ljuger om drönarhot?? Spooky.

Förlåt men är du 12?

Nu pratar vi en möjlig observation över slottet:

Aftonbladet har inte skrivit någonting om det.
Försvarsministern har inte sagt någonting om det.
Rikstagen har inte samlats idag och pratat om en överflygning över slottet då det då det är söndag.

Expressen anger däremot att någon ur högvakten ska ha gjort en observation.
Du förstår skillnaden va?

Det är det här som är det tråkiga med FB. Det går inte att hålla kvalitativ nivå.
Det kommer alltid någon som du.
Citera
2022-01-16, 18:47
Medlem
Tanuss avatar
Klimatbullshitet är intelektuellt dött.
Coronahoaxen faller ihop som en överkörd suffle.
Nu behövs något nytt för att hålla fårskocken i ständig skräck och panik.
Drönare över Forsmark och kärnvapenkrig i Ukraina. Till råga på allt en fullskalig landstigning på Gotland.
HJÄÄÄÄLP!!!!!!!
Citera
2022-01-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
Kan hålla med om att beredskapen skulle vara högre med tanke på den övriga aktiviteten.
Fokuset har mest legat på vilka partiledare som fått covid..

Att vi har garden nere är lika stort problem som att merparten av vår nya befolkning som är här mest är intresserad av att nyttja som resurser som finns.

Garden nere...
Det vet du inget om, bara för att det inte skrivs i slasktidningar som aftonbladet och dyl skit. Så betyder det inte att försvaret inte vet vad som pågår .
Tror dom har full koll!!!
Citera
2022-01-16, 18:51
Medlem
Så patetiskt att höra hur folk avfärdar teorin om främande makt i detta!
Men folk väljer i tro på ett jävla pissvaccin o en piss regering, inte minst media sverige.

Hoppas ni sätter morgonkaffet i halsen den dagen ryssen kliver i land!
Eller så tystar media ner det me....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in