2022-01-16, 17:43
Medlem
mossadmartins avatar
Nya folksporten kommer ju bli att flyga med drönare över känsliga platser. Sedan kommer masshysterin igång. Alla har till slut sett drönare lite här och var. Den ena större än den andra. Nån med en röd stjärna på. Nån med vapenbalkar på. Och Aftonhoran kommer älska att skriva om det.
Citera
2022-01-16, 17:44
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Varför drar du den slutsatsen, vet du hur deras drönare ser ut ?
Ok, man vet inte förrän man vet. Men detta stämmer inte på något vis hur ryssland beter sig, och det finns inget syfte med det som kan gynna något slags ryskt intresse.
Citera
2022-01-16, 17:49
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tänkte också först "Fixed Wing", men tydligen finns det inga indikationer på det.

Att en person som är soldat/officer (högvakten) säger "militär typ" indikerar fixed wing, då quad och octas antagligen inte skulle benämnas som militär typ av någon inom FM.

Men sen återstår det att se om observationen i sig är korrekt så klart.
Citera
2022-01-16, 17:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Att en person som är soldat/officer (högvakten) säger "militär typ" indikerar fixed wing, då quad och octas antagligen inte skulle benämnas som militär typ av någon inom FM.

Men sen återstår det att se om observationen i sig är korrekt så klart.
Det måste Försvaret ha kunnat se på primärradarn kan man tycka.
Citera
2022-01-16, 17:58
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tror inte man träffar en drönare några hundra meter bort med pistol.

Men kanske att verken skulle ha någon enkel form av radar som avslöjade intrång uppifrån.
Finns ju såna här tränade örnar som fångar drönare. Det kanske kunde vara nåt?
Citera
2022-01-16, 17:59
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Nya folksporten kommer ju bli att flyga med drönare över känsliga platser. Sedan kommer masshysterin igång. Alla har till slut sett drönare lite här och var. Den ena större än den andra. Nån med en röd stjärna på. Nån med vapenbalkar på. Och Aftonhoran kommer älska att skriva om det.

Det kan vara fallet redan nu, det går rätt enkelt att bygga en drönare av cellplast, lite metall, lim och tejp, användes av ISIL och recept finns givetvis ute på nätet och är det någonstans som sådant ska prövas ut och lekas med så är det väl här i låt gå Sverige.
Ingen avancerad drönare utan att den flyger och går att styra.
Citera
2022-01-16, 18:07
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
Handlar inte om hänsyn till förövaren utan resurserna i allmänhet om det inte skulle vara "skarpt".
Jag har inga problem med samma verkanseld som vid militära skyddsobjekt.

Är läget skarpt då bör alla överträdelser och intrång beaktas som skarpa.
Det märks att vi har inte upplevt krig, en fiende kommer att utnyttja vår schizofreni till fullo.
Citera
2022-01-16, 18:10
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Det där är väldigt intressant faktiskt. Helst då det fanns flera vittnesuppgifter. Snacka om ufo. Konstigt att dom bara hittat nedslagsplats och krater men inget föremål.
Precis. De hittade inget, det är därför jag tror det rör sig om UFO. Det låter konstigt för vissa men jag har sett UFO några ggr. Och de rörde sig/såg ut på ett sätt som är främmande för människan. Ingen människa hade kunnat skapa dem jag sett.

Nu är det ju en drönare av militär typ över Stockholms slott. Saker börjar balla ut.
Citera
2022-01-16, 18:13
Medlem
Margot Schnyders avatar
Om några veckor kommer det visa sig att vakten, som precis hade sett ett mot Ryssland uppviglande skrämselpropaganda-reportage på svensk regim-TV, hade blivit rädd och skärrad och trodde att en rysk befrielse av Sverige var nära förestående. Då såg han i ögonvrån på håll något, kanske t.ex. ett flygplan, och övertolkade det som en "drönare" på närmare håll.

Precis som med radiomasterna som rostade sönder och självföll men Ryssland fick skulden för.

Ryssland har inget intresse av att invadera ett dysfunktionellt u-land som Swerabia. Ett skitland med världens högsta skatter men som ändå har en sjukvård som är konstant överbelastad, ett skitland som inte ens klarar av att sparka ut kriminella klaner, ett skitland som inte ens klarar av att vara självförsörjande med elproduktion.
Citera
2022-01-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Precis. De hittade inget, det är därför jag tror det rör sig om UFO. Det låter konstigt för vissa men jag har sett UFO några ggr. Och de rörde sig/såg ut på ett sätt som är främmande för människan. Ingen människa hade kunnat skapa dem jag sett.

Nu är det ju en drönare av militär typ över Stockholms slott. Saker börjar balla ut.
Har jag förstått dig rätt, om du menar att det är större sannolikhet att du sett ett Ufo. Än att en drönare av millitärtyp har synts över sthlm?
Citera
2022-01-16, 18:17
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Skulle det kunna vara större militära drönare från öst? Eftersom avstånden på flera mils förföljelse indikerar det.

Skulle dessa militära drönare styrts av spioner posterade inom Sveriges gränser? Eller kommer dessa från fartygen som övar militärt i Östersjön?

Jag vet personligen inte vad jag ska tro.

Det är en NATO-operation för att påverka det svenska folket till att bli NATO-medlemmar.
Citera
2022-01-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin

Säg till din gode man att du behöver en konsultation med vårdarna där du bor angående din medicinering.

onT : Norrsken över Uppland fredag och lördag. Tippar på incell hobbyfotograf som ville ha några schyssta bilder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in