2022-01-16, 18:38
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jag väljer Putin framför exempelvis Annie Lööf, Macron och andra galna globalister.

Vad är problemet?

Jag förstår,
du föredrar grasserande korruption och vanstyre värre än det vi har nu.

Som tur är har vi inte möjlighet att välja Putin eller Macron då de inte är svenskar. De som vill att dessa ska invadera Sverige är landsförrädare.
2022-01-16, 18:40
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag kan sträcka mig så långt som att det har funnits en beklämmande ambivalens hos SD:s ledning när det gäller Putin. Den vanliga SD:aren tror jag dock inte är Putin-anhängare, även om Putin jobbar på detta genom att infiltrera SD-vänliga Alt-mediasidor som Samnytt.

Jag tror inte heller de svenskar som hänger här som har den typen av åsikter är SD utan snarare AfS eller ännu mer extremt.

Däremot finns det, tror jag, bland sverigedemokrater en brist på vilja eller förmåga att se att vi faktiskt hör hemma på ena sidan av staketet. De vill gärna tro att vi kan stå över sånt. Sossig alliansfrihet a la 1985
2022-01-16, 18:40
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Jag väljer Putin framför exempelvis Annie Lööf, Macron och andra galna globalister.

Vad är problemet?

Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Okunskapen om att MENA-invasionen är vår räddning och att Putin hotar att stoppa det?

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag gillade Löfvén på något sätt (specifikt på covidsätt).

Det finns inga svenskar som vill se Putin styra Sverige. Bara glöm!

Redan i den här tråden verkar det finnas folk som vill se Putin ha inflytande.

För att besvara Talespin: Att Putin är uppenbart mer korrupt än alla de du pratar om kombinerat? Jag skulle ha antagit att om du var emot inflytande från andra nationer att diktatorn som pumpar sitt lands resurser direkt i egen ficka och riggar val i sin fördel inte vore något för Sverige?

I övrigt hotar inte Putin stoppa någon sorts invandring. Han skiter fullständigt i Sveriges invandringspolitik förutom att han kanske kan försöka plocka någon propagandapoäng.
2022-01-16, 18:41
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Alla 7K-väljare då som röstar för att vi ska låta MENA invadera Sverige, vad är de om inte landsförrädare?

Det har inget med det här att göra. Det är bara landsförrädare som försöker blanda ihop dem för att rättfärdiga sig själva.
2022-01-16, 18:42
Medlem
Citat:
Jan Guillou är ju en känd Bagdad-bob i vissa frågor, däribland Ryssland och Islamism.
Hans analys är därför helt förutsägbar.

Jag håller inte med Jan Guillou i de allra flesta frågor men när det gäller detta med "hotet" från Ryssland och Nato-propagandan har han helt rätt. Det vore total galenskap och fullständigt ologiskt att Ryssland ens funderar på att attackera Sverige. Har man en IQ på över 90 så förstår man detta.
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Du har rätt i stort, men i den här frågan drar du en för snabbt slutsats. Det är inte alls uteslutet med Nato-medlemskap.

Jag får helt enkelt nyansera mig. Uteslutet är ett starkt ord. Inte mycket här i världen kan uteslutas.

Vad jag menar är följande: Sverige har en långsiktig och stabil säkerhetspolitik. Oavsett hur folkopinionen kan tänkas svänga framöver i frågan om NATO medlemskap kommer inte inställningen till medlemskap förändras bland majoriteten av beslutsfattarna inom överskådlig framtid.

Det är ingen valfråga som andra där man kan kampanja för eller emot för att plocka politiska poäng. En ansökan om Svenskt NATO medlemskap skulle alvarligt störa det säkerhetspolitiska läget i Norden något som de ansvariga beslutsfattarna både i Sverige och NATO är väl medvetna om.

Nåja detta var off topic.
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag förstår,
du föredrar grasserande korruption och vanstyre värre än det vi har nu.

Som tur är har vi inte möjlighet att välja Putin eller Macron då de inte är svenskar. De som vill att dessa ska invadera Sverige är landsförrädare.

Ja, jag ser hellre att Putin styr än sinnessjuka globalister som mer än gärna släpper in blattar och negrer för att ersätta den europeiska befolkningen.

Eller som anser att det finns fler än två kön. Eller att barn ska få byta kön om de vill.

Ska jag fortsätta?
2022-01-16, 18:43
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron

För att besvara Talespin: Att Putin är uppenbart mer korrupt än alla de du pratar om kombinerat? Jag skulle ha antagit att om du var emot inflytande från andra nationer att diktatorn som pumpar sitt lands resurser direkt i egen ficka och riggar val i sin fördel inte vore något för Sverige?

I övrigt hotar inte Putin stoppa någon sorts invandring. Han skiter fullständigt i Sveriges invandringspolitik förutom att han kanske kan försöka plocka någon propagandapoäng.

Putin älskar Sveriges invandringspolitik då han förstår att den försvagar Sverige.
2022-01-16, 18:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

"Redan" i den här tråden....

Både i Finland och Sverige går samma tuggande. Både Ryssland och USA har aktiverat sin psykologiska armé. Gå istället och fråga valfri person av dem du nämnde om vederbörande vill att Putin tar över Sverige!
2022-01-16, 18:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ja, jag ser hellre att Putin styr än sinnessjuka globalister som mer än gärna släpper in blattar och negrer för att ersätta den europeiska befolkningen.

Eller som anser att det finns fler än två kön. Eller att barn ska få byta kön om de vill.

Ska jag fortsätta?

Det behövs inte. Jag upphör aldrig att förvånas över att såna som du inte vet att den ryska invasionsstyrkan kommer vara full av tjetjener. Du vet, muslimer...

Du är påfallande okunnig om det mesta och är landsförrädare pga dumhet. Det är ingen ursäkt.
2022-01-16, 18:46
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jag kan sträcka mig så långt som att det har funnits en beklämmande ambivalens hos SD:s ledning när det gäller Putin. Den vanliga SD:aren tror jag dock inte är Putin-anhängare, även om Putin jobbar på detta genom att infiltrera SD-vänliga Alt-mediasidor som Samnytt.

Här är ett exempel där man raljerar om hela situationen (även om jag inte gillar Tokai):
https://samnytt.se/c-topp-hacklas-efter-okunnigt-uttalande-om-ryska-fartyg-i-ostersjon/

Jag är inte SDare men måste påpeka att Samnytt knappast är en SDtidning
Samtiden är en SD tidning
Samnytt är mer ett forum för AFS och högerextremister, kolla i deras kommentatorsfält så ser du vem som gillar det dom skriver.
2022-01-16, 18:46
Medlem
Talespins avatar
Citat:

Jag vill inte att Putin ska styra över Sverige. När har jag skrivit det?

Jag skrev att jag HELLRE ser att Putin styr än judekuksugande globalisthoror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in